Hyppää pääsisältöön

Saako mainostettu tarjoustuote loppua kesken?

Tarjouksia Kuva: Yle kesko,ruokakauppa,tarjous

Helsinkiläinen katsojamme halusi hyödyntää K-market Pukinmäen mainostamia tarjouksia. Tuotteita luvattiin tarjoushintaan kolmen päivän ajan, mutta ne olivat toistuvasti loppu jo ensimmäisenä päivänä. K-market Pukinmäen kauppias ei suostunut haastatteluun.

Kilpailu- ja kuluttajaviraston lakimies Mika Hakamäki kertoo, etteivät tarjoustuotteet saa loppua kesken.

- Tällainen on harhaanjohtavaa markkinointia ja se on tuomittavaa. Tuotteita tulee riittää luvatun tarjousajan. Jos tuotteet loppuvat, kauppiaan tulee oikaista virhe, esimerkiksi kiinnittämällä myymälän oveen ilmoitus asiasta. Lisäksi on suositeltavaa hyvittää asiakasta, esimerkiksi myymällä vastaava tuote tarjoushinnalla.

Hakamäki katsoo että kauppias on oman alansa ammattilainen, jonka tulee osata suunnitella markkinointinsa siten, etteivät tarjoustuotteet lopu kesken.

Mikko Laine, Kuningaskuluttaja

Kommentit

Lähettänyt käyttäjä

Monissa mainoksissa lukee selkeästi että tarjoustuotteita on ERÄ tai tavaraa myydään niin kauan kuin sitä riittää. ei siitä silloin asiakkaan pidä närkästyä jos tarjoustavaraa ei ole enää mistä myydä.

Lähettänyt käyttäjä

Kukaan tuskin mainostaa 10kpl erää lehtimainoksella, kun kyse on päivittäistavarakaupan tuotteista, tai muista saman hintaluokan tuotteista kuin päivittäistavarakauppa myy. Mainostaminenkaan ei ole ilmaista. Tietysti olisi syytä mainita kyseessä olevan rajoitettu erä.

Hyvin on ihmisillä asiat, kun tällaisistakin asioista joillain on aikaa narista.

Lähettänyt käyttäjä

Ihan normaalia kun olen "juossut" tarjouskahvin perässä, niillä on lava tai kaksi päivää kohden, ne kun loppuu niin esille ei laiteta ennenkuin aamulla, töiden jälkeen taas kun menee ei ooo mitään, tarjous on to-su

Lähettänyt käyttäjä

Kyllä se erä todellakin voi olla mitättömän pieni jos ko. tuotteelta ei toivota muuta kuin "sisäänheitto"-efektiä. Sitä tulee sitten ostettua muuta kun on kauppaan vaivautunut. Tämä pitäisi olla selvää jos on kaupassa muutamankin kerran käynnyt!

Lähettänyt käyttäjä

Meillä tarjous/uutuus tuote on usein myynnissä reilusti ennen tarjousta ja siksi se pn heti tarjouksen alussa jo myyty loppuun vaikka erä olisikin iso, monesti saadaan lisää vasta tarjouksen loppupuolella ja sit onkin varauksia/tarjoustakuu lappuja ehditty jakaa niin monta että lisäerä loppuu ennenkuin ehtii myymälän puolelle.

Lähettänyt käyttäjä

Täällä oli kanssa Citymarketin mainos Teema astioista olikohan se -15% (tarjous oli voimassa viikon ajan) eka päivänä tuote loppui kaupasta, kysyin tuleeko lisää ja vastaus oli että tulee tarjousjakson jälkeen... että eivät viitti tilaa sitä lisää halvalla myytäväksi. Seuraavana päivänä menin naapurikaupungin citimarkettiin, jossa kyseistä tuotetta oli yllinkyllin tarjolla, haluamastani lautaskoosta oli haluamani väri loppu niin että jäi pari lautasta puuttumaan ja ystävällinen myyjä tarjoutu tilaamaan niitä lisää tarjoushintaan.... On siis vissiin kauppiaasta kii kuinka paljon tarjoustuotteita on ja tilataan...

Lähettänyt käyttäjä

Ei ole kerta eikä kaksi, kun ollaan julkaistu lehti-ilmoitus ja sitten hyvissä ajoin tilattu tarjoustuote ei saavukaan. Kuormakirjassa ei ole mitään selitystä, toimitetun määrän tilalle komeilee pyöreä nolla. Jos myymälällä on isot varastotilat, voi olla mahdollista tilata ennakkoon jotain tuotetta, jolla on pitkä säilyvys, kuten kahvi. Mutta kun tarjouksessa on kalaa, leipää ym. tuoretuotetta, ainakin meillä halutaan se TUOREENA, eikä aloittaa kampanjaa pari päivää vanhalla tuotteella. Kyllä asiakaskin näkee, mikä on tuoretta ja mikä seissyttä. Ja vanhoilla kaupparakennuksiila ei yksinkertaisesti ole kunnon varastotiloja, jolloin on pakko tilata tuotteita sen verran että suunnilleen kaikki saadaan samana päivänä esille.

Lähettänyt käyttäjä

Meidän 1500 asukkaan tuppukylässä paikallinen k- kauppias juoksuttaa asiakkaitaan tarjousten
takia jatkuvasti. Hain torstaina iltapäivällä tarjouksessa olleita kanankoipia, joita ei enää
ollut, vaikka tarjous oli ollut vasta kuusi tuntia voimassa ! syy vieritettiin tavaran tilaajan
niskoille, koska "se aina tilaa tavaraa liian vähän ". Tuotetta luvattiin lauantaiksi ja arvatkaa
vaan oliko sitä !
Aloin tuntea itseni vähän hölmöksi, mutta työttömänä ollessa kaikki tarjoukset olisivat
tervetulleita.

Lähettänyt käyttäjä

silloin ehkä puoli vuotta vanha kauppaketju mainosti lehdessä sipsejä puoleen hintaan.
Siellä kaupan sisällä sitte lappu, jossa pahoiteltiin lehdessä ollutta virhettä. Olisivat nyt myyneet siihen puoleen hintaan.

  • Miksi televisio ei ole ostettaessa katselukunnossa?

    TV-kuvan asetusten optimointi voi maksaa sata euroa.

    TV-kuvan viritys "katselukuntoon" voi maksaa jopa sata euroa. Power-ketjun mukaan asetusten optimointiin menee ammattilaiseltakin tunti. Neljännes asiakkaista "kalibroi" uuden TV:n lisämaksullisena palveluna. Kuningaskuluttajan lukija lähetti viestin: "Olin ostamassa televisiota. Katselin esillä olevia eri merkkisiä televisioita ja huomasin, että yhdessä oli erittäin hyvä kuva.

  • Valheenpaljastaja: Tervetuloa faktojen jälkeiseen aikaan

    Sosiaalinen media voimistaa populistien viestiä

    Poliitikot uskaltavat nykyään valehdella päin äänestäjien naamaa, sillä kiinni jääminen ei johda kannatuksen romahtamiseen. Sosiaalinen media on populistien käsissä voimakas megafoni. Elokuun toisella viikolla republikaanipuolueen presidenttiehdokas Donald Trump sanoi, että presidentti Barack Obama on perustanut Isis-terroristijärjestön.

Kuningaskuluttaja

Kuningaskuluttaja Facebookissa ja Twitterissä

  • Ympäristöystävällistä konetiskiainetta etsimässä

    Astianpesukoneen tiskiaine on yksi kodin voimakkaimmista puhdistuskemikaaleista. Katsojamme halusi valita marketin hyllystä mahdollisimman ekologisen konetiskiaineen. Ei ihme, että tehtävä osoittautui hankalaksi. Ainesosia ja pakkausten ekolupauksia vertailemalla tiskiaineita on vaikea saada järjestykseen.

  • Miksi televisio ei ole ostettaessa katselukunnossa?

    TV-kuvan asetusten optimointi voi maksaa sata euroa.

    TV-kuvan viritys "katselukuntoon" voi maksaa jopa sata euroa. Power-ketjun mukaan asetusten optimointiin menee ammattilaiseltakin tunti. Neljännes asiakkaista "kalibroi" uuden TV:n lisämaksullisena palveluna. Kuningaskuluttajan lukija lähetti viestin: "Olin ostamassa televisiota. Katselin esillä olevia eri merkkisiä televisioita ja huomasin, että yhdessä oli erittäin hyvä kuva.

  • Nopeus valttia vakuumikonetestissä

    Vakuumikoneen eli tyhjiöintilaitteen luvataan lisäävän ruuan säilyvyyttä reippaasti. Kuningaskuluttajan testissä selvisi, että kotikäyttöön myytävä vakuumikone on pehmeiden tuotteiden käsittelyssä liian kovakourainen ja voi pistää naapurisovun koetukselle.

  • iPhone eurolla — aikuisten oikeastiko?

    Ensin urkitaan käyttäjän tekniset tiedot, lopussa tilausansa

    Euroopan kuluttajaviranomaiset ovat helisemässä uskomattoman upeiden tarjousten takia. Miljoonia liki ilmaisia älypuhelimia, taulutelevisioita, merkkilenkkareita ja hyvinvointirannekkeita tunkee kuluttajien sähköposteihin ja Facebookin uutisvirtaan. Vaikka kaikki tietävät, että onnenpotkut ovat äärimmäisen epätodennäköisiä, silti moni hullaantuu kun huikea tarjous osuu omalle kohdalle.

  • "Ilmainen luksusloma" Turkissa - liian hyvää ollakseen totta?

    Asiakaspalvelusta vastaavat fiktiiviset henkilöt.

    Aikakauslehtien välistä on tipahdellut jo muutaman vuoden ajan ruskeita kuoria, joissa tarjotaan viikon kiertomatkaa Turkin Kappadokiaan ja sen päälle vielä ilmaista viikkoa Turkin rannikolla. Halpa hinta on todellisuudessa vain pesämuna, jonka asiakas maksaa päästäkseen matkaan. Asiakaspalvelussa toimittaja Liisa Vihmanen kohtasi satuolentoja.

  • Luottokortti ottaa lomaa: näin selviät pulasta

    Yhteys kortin liikkeellelaskijaan syytä ottaa heti

    Luottokortin sulkeutuminen kesken ulkomaanmatkan on melko harvinainen, mutta ikävällä tavalla mieleenpainuva matkamuisto. Matkakassaa ei olekaan syytä jättää yhden kortin varaan. Verkkopankissa tehtävä maantieteellisten rajausten käyttöönotto on pätevä tapa varmistaa, että kortti toimii aina siellä, mutta vain siellä, missä sen pitääkin toimia.

  • Näin kilpailutat sähkön hinnan

    Tarkista kuitenkin todellinen vuosikustannus yhtiöstä.

    Yllättävän harva kuluttaja tarttuu mahdollisuuteen säästää sähkölaskussaan. Katso miten helppoa kilpailuttaminen on käytännössä.

  • Tervetuloa faktojen jälkeiseen aikaan

    Sosiaalinen media voimistaa populistien viestiä

    Poliitikot uskaltavat nykyään valehdella päin äänestäjien naamaa, sillä kiinni jääminen ei johda kannatuksen romahtamiseen. Sosiaalinen media on populistien käsissä voimakas megafoni. Elokuun toisella viikolla republikaanipuolueen presidenttiehdokas Donald Trump sanoi, että presidentti Barack Obama on perustanut Isis-terroristijärjestön.

  • Näin löydät verkosta poistettuja tietoja

    Wayback Machine voi löytää myös sen mitä Google ei.

    Ei ole lainkaan tavatonta, että verkosta katoaa — tai yritetään kadottaa — tietoja. Poliitikot poistavat noloja päivityksiään, yritykset lopettavat toimintansa, joku jättää serverimaksut maksamatta. Syitä on monia. Sivut eivät kuitenkaan välttämättä ole kokonaan kadonneet. Valheenpaljastajan vinkeillä opit etsimään tietoja, jotka on poistettu internetistä.

  • Ilmoittaudu testaajaksi

    Mukaan voi ilmoittautua myös kolmen kaverin porukalla.

    Haluatko mukaan Kuningaskuluttajan tekemiseen? Tule testaajaksi. Tarvitsemme erilaisia ihmisiä ympäri Suomea auttamaan meitä tekemään entistä parempaa Kuningaskuluttajaa. Ilmoittaudu itse, tai kokoa kolmen kaverin, naapurin tai kollegan porukka ja tulkaa mukaan porukalla!

  • Jäljitä koululainen älypuhelimella: 5 paikannuspalvelua

    Eri käyttöjärjestelmät mutkistavat paikannusta.

    Pienten koululaisten vanhemmat saattavat olla näinä päivinä melko herkillä ja huolissaan siitä, missä lapset kulkevat. Älypuhelimiin on tarjolla monenlaisia sovelluksia, joiden avulla vanhempien huolta voi helpottaa. Kuningaskuluttaja tutustui viime syksynä niistä muutamiin.

  • Lapsiystävälliset ravintolat kartalla: asenne ja ruoka ratkaisee

    Ratsasimme #perherafla-kartalla kehutun ravintolan.

    Kuningaskuluttaja ja Marja Hintikka Live ovat etsineet yhdessä yleisön kanssa lapsiystävällisiä ravintoloita. Yhteistyössä toteutetusta #perherafla-kartasta selviää, että vaikka tiloihin tai näkymiin ei pystyisi vaikuttamaan, ravintola pääsee pitkälle jo nopean palvelun, hyvän ruuan ja oikean asenteen avulla.