*

yle.fi keskustelut
Etsi keskusteluista

vbphrase[tag_search]
Tarkennettu haku     Ohjeet     Säännöt
Sivu 21 / 47 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11192021222331 ... ViimeinenViimeinen
Näkyvissä 201 - 210 / 470

Keskustelu: Vakava 2012

Rekisteröitymispäivä
    Jan 2012

VS: Vakava 2012

Mä oon jäänyt vähän taustalijaksi, mutta jos jollain on noita kysymyksiä (etenkin monivalintoja) niin mielelläni niitä lueskelisin Varsinkin 4 viimeistä ovat sellaisia joista niitä olisi mukava saada vaikka useampiakin.

Tsemppiä viimeisiin lukuhetkiin

Rekisteröitymispäivä
    Apr 2012

Mua hämmentää todella paljon toi Granön artikkeli. Siinä on paljon omituisuuksia ja mun mielestä jotenkin irrallisia kommentteja, jotka ei tunnu ihan täysin liittyvän asiaan. Yks esimerkki on sivulla 97, missä puhuu Ekhosta ja Narkissoksesta.

"Lapsen tuntema suru välttämättömästä äidistä eroamisesta on muutettava kykyyn viestiä muiden ihmisten kanssa symbolien välityksellä."

En tajua tota lausetta. Mistä se noin freudilaisen ajatuksen tuohon repäs ja mitä ihmettä se tarkottaa?

No ehkäpä kokeessa ei ole olennaisinta ja ratkaisevinta tajuta juuri tuo kohta. Onneksi ollaan jo loppusuoralla! Muutaman päivän rutistus vielä lukemisen kanssa ja sitten se on hoidettu. Oon huomannut, että mulle on kehittynyt yllättävän iso stressi tästä urakasta. Ehkä se johtuu siitä kun lukuaika on riippuvainen muista tekijöistä kuin musta itsestäni. Motivaatiota riittää, mutta kun en voi lukea silloin kuin haluan niin paljon kuin haluan niin tulee turhautumista ja stressiä.

Mä myös tilasin Eximian itseopiskelumateriaalin. Olisin odottanut siltä jotenkin hiukan enemmän. Tehtäväharjoitteet on aika suppeat ja referaatit vilisee kirjoitusvirheitä. Joo, kaikesta mäkin jaksan napista! =)

Rekisteröitymispäivä
    Jan 2012

Minä tilasin myös Eximian itseopiskelumateriaalit ja oisin myös toivonut hitusen verran enemmän. Nimenomaan olisin toivonut, että tehtäviä olisi ollut tuplasti enemmän! 2.artikkelisa oli paljon väittämiä ja saman verran olisin toivonut olevan myös muista.. mutta noo, ei voi mitään lohduttaa edes se, että sai matskut -20% alennuksella ku tilasi.

Nyt täytyy vaa rutistaa viimeisetkin mehut itsestään ja alkaa odotella tiistaita

Rekisteröitymispäivä
    Feb 2012

Hei!

Miten mm. sivulla 125 Kuviossa 2 välttämisorientoituneita tyttöjä on 9.luokalla poikia enemmän molemmilla mittauskerroilla, vaikka muutoin tekstissä painottuu selvästi se, että pojat korostavat välttämisorientaatiota enemmän kuin tytöt?

Rekisteröitymispäivä
    Mar 2012

Kiitos rinkeliina kysymyksistä! Nyt niitä onkin hyvä tehdä, jotta tietää mitä vielä viikonloppuna harjoittelee!

Jäin miettimään rinkeliinan lähettämistä kysymyksistä kohtaa 13. eli "Myös vanhemmat tytöt lähettävät erotisoivia kuvia julkisuuteen." Vastaus tähän oli väärin. Mutta kirjassa sanotaan asiasta näin: "Vähän vanhemmilla tytöillä ei ole enää yleensä tarvetta lähettää vastaavanlaisia kuvia julkisuuteen". Mun mielestä tämä ei tarkoita sitä etteivätkö vanhemmat tytöt lähettäisi erotisoivia kuvia julkisuuteen, mutta tekevät sitä kuitenkin vain harvemmin. Olenko väärässä? Voi olla että on vähän turhanlaista pilkunviilausta, mutta...

Rekisteröitymispäivä
    Feb 2012

Itse jäin myös miettimään kyseistä kysymystä... Ajattelisin samalla tavalla artikkelissa kyseessä olevan kohdan kuin laura6

Rekisteröitymispäivä
    Mar 2012

Mietin ihan samaa kuin gim! Miten nää asiat voi olla näin sekavia? Vai enkö nyt vaan hahmota jotain olennaista :/ kunpa joku osais vastata.. Keskustelut täällä on ollut muuten viime vuoteen verrattuna paaaljon hiljasempia. Mutta kyllähän sekin jo piristää, että näkee miten paljon muitakin painii samojen juttujen kanssa vaikkei keskustelu kovin huimaa oiskaan

Rekisteröitymispäivä
    May 2012

Lainaus laura6 kirjoitti: Näytä viesti
    Kiitos rinkeliina kysymyksistä! Nyt niitä onkin hyvä tehdä, jotta tietää mitä vielä viikonloppuna harjoittelee!

Jäin miettimään rinkeliinan lähettämistä kysymyksistä kohtaa 13. eli "Myös vanhemmat tytöt lähettävät erotisoivia kuvia julkisuuteen." Vastaus tähän oli väärin. Mutta kirjassa sanotaan asiasta näin: "Vähän vanhemmilla tytöillä ei ole enää yleensä tarvetta lähettää vastaavanlaisia kuvia julkisuuteen". Mun mielestä tämä ei tarkoita sitä etteivätkö vanhemmat tytöt lähettäisi erotisoivia kuvia julkisuuteen, mutta tekevät sitä kuitenkin vain harvemmin. Olenko väärässä? Voi olla että on vähän turhanlaista pilkunviilausta, mutta...

Olet oikeassa. Sori, ois pitäny muotoilla tuo jotenki paremmin. Mun mielestä väite on kumminkin väärin, mut ehkä siihen ois voinu selventää paremmin sen, että vanhemmat tytöt harvemmin lähettävät erotisoivia kuvia.

Toivottavasti itse kokeeseen ei tuu mitään monitulkintaisia kysymyksiä.

Rekisteröitymispäivä
    Apr 2012

Mä haluaisin kysyä tuosta sivun 120 taulukko 2:sesta, jossa on tavoiteorientaatioiden korrelaatiot. Mitä olette tästä taulukosta oppineet/painaneet mieleenne? Itselläni tämä on oikeastaan ainoa tämän artikkelin taulukoista, jotan en kunnolla ymmärrä.

Eli tiedän, missä on lukion ja 9lk:n korrelaatiot ja olen muodostanut diagonaalin, muttamutta.. Sitten en ymmärrä, mitä tietoa tavallaan tästä taulukosta saan? Korrelaatiohan on riippuvuus ja jos korrelaatio on voimakasta, voidaan toisen muuttujan arvoista päätellä toisen muuttujan arvot melko täsmällisesti. Jos taas heikko, ei muuttujien välillä yhteisvaihtelua.

En ymmärrä noita, että miten joissakin luvuissa ei ole tähteä ollenkaan, joissakin yksi ja joissakin kaksi? Selityksenähän lukee sanastossa, että tilastollisesti merkittävä, jos p on pienempi kuin 0.05 ja sitten mitä pienempi p:n arvo on, sitä varmemmin havaittu yhteys on todellinen, eikä sattuman vaikutusta. Mutta en siis ymmärrä, että mitä ylärivin 1,2,3,4,5 kuvastavat vai tarkoittavatko ne noita samoja eli oppimisorientaatio (1), menestysorientaatio (2) jne? Miten te olette tämän taulukon tulkinneet?

Rekisteröitymispäivä
    Apr 2012

Lainaus toutuo kirjoitti: Näytä viesti
    Mä haluaisin kysyä tuosta sivun 120 taulukko 2:sesta, jossa on tavoiteorientaatioiden korrelaatiot. Mitä olette tästä taulukosta oppineet/painaneet mieleenne? Itselläni tämä on oikeastaan ainoa tämän artikkelin taulukoista, jotan en kunnolla ymmärrä.

Eli tiedän, missä on lukion ja 9lk:n korrelaatiot ja olen muodostanut diagonaalin, muttamutta.. Sitten en ymmärrä, mitä tietoa tavallaan tästä taulukosta saan? Korrelaatiohan on riippuvuus ja jos korrelaatio on voimakasta, voidaan toisen muuttujan arvoista päätellä toisen muuttujan arvot melko täsmällisesti. Jos taas heikko, ei muuttujien välillä yhteisvaihtelua.

En ymmärrä noita, että miten joissakin luvuissa ei ole tähteä ollenkaan, joissakin yksi ja joissakin kaksi? Selityksenähän lukee sanastossa, että tilastollisesti merkittävä, jos p on pienempi kuin 0.05 ja sitten mitä pienempi p:n arvo on, sitä varmemmin havaittu yhteys on todellinen, eikä sattuman vaikutusta. Mutta en siis ymmärrä, että mitä ylärivin 1,2,3,4,5 kuvastavat vai tarkoittavatko ne noita samoja eli oppimisorientaatio (1), menestysorientaatio (2) jne? Miten te olette tämän taulukon tulkinneet?
    Siinä taulukossa ne tähdet merkitsee sitä,että tulokset on tilastollisesti merkitseviä ja tämä taas tarkoittaa sitä,että on epätodennäköistä,että tulos olisi sattumaa. Eli taulukko ilmaisee sen, että eroja on olemassa, mutta ne ei ole erityisen suuria tai muuten merkittäviä. Näin siis selvitetty Eximian materiaalissa.

Ne numerot ylärivillä tarkoittaa munkin käsittääkseni niitä oppimisorientaatioita. Tilanpuutteen vuoksi laitettu pelkät numerot. Toi taulukko on kyllä hankala kaveri. Toivon todella, ettei tuonnäköistä tapausta tule kokeeseen, koska kuten sanoit, siitä on vaikea löytää tietoa.

Viestien lähetyksen säännöt

• Et voi luoda uusia keskusteluja.
  • Et voi vastata.
  • Et voi lähettää liitteitä.
  • Et voi muokata viestejäsi.
  •  
Muualla Yle.fi:ssä