*

yle.fi keskustelut
Etsi keskusteluista

vbphrase[tag_search]
Tarkennettu haku     Ohjeet     Säännöt
Sivu 1 / 47 12311 ... ViimeinenViimeinen
Näkyvissä 1 - 10 / 470

Keskustelu: Vakava 2012

Rekisteröitymispäivä
    Jan 2012

Vakava 2012

Laitetaanpas tälläinenkin pino pystyyn

Itse haen toista kertaa tänä keväänä VAKAVA:n kautta Helsinkiin lukemaan Erityispedagogiikkaa. Viime vuona jäin sisäänpääsy pistemääristä reippaasti, kun olen vähän vanhempaa sakkia, joten lasten sairastelut, kokopäivätyö jne. sotkivat lukemista. Tänä keväänä olen äitiyslomalla joten toivottavasti on aikaa lukea En ole käynyt lukiota joten haen pelkkien pääsykoepisteiden perusteella.

Onkos muita jotka jo kuumeisesti odottavat VAKAVA-aineistoa???

Hilipatuinen

Rekisteröitymispäivä
    Dec 2011

VS: Vakava 2012

Täällä odotellaan innokkaasti VAKAVA-aineistoa!

Haen itsekin toista kertaa. Ylioppilaaksi kirjoitin viime keväänä ja välivuotta olen tässä sitten töitä tehden vietellyt, kun viime kerralla ei pistemäärä riittänyt opiskelupaikan saantiin. Aion hakea siis luokanopettajakoulutukseen Tampereelle, Turkuun ja Jyväskylään, ja tarkoitus olisi myös hakea erityispedagogiikkaa ja yleistä kasvatustiedettä opiskelemaan ainakin Turkuun. Tällä hetkellä teen siis kokopäiväistä työtä ja tarkoitus olisi pitää lukulomaa ainakin huhtikuun ajan. Luokanopettaja olisi minulle se unelma-ammatti

Rekisteröitymispäivä
    Jan 2012

täälllä myös VAKAVA-aineistoa odotellaan
    ensimmäistä kertaa VAKAVAa tulen lukemaan, sillä olen tulevan kevään ylioppilas. Luokanopettajaksi olisi myös tarkoitus hakea.

Rekisteröitymispäivä
    Jan 2012

Täällä myös yksi Vakava-aineistoa odotteleva! Lastentarhanopettajaksi yritän päästä ja kaupunkeina Helsinki ja Tampere. Lukiosta on pari vuotta jo kulunut ja oon vähäsen ettinyt oikeeta opiskelusuuntaa elämälle toivottavasti tästä nyt tärppäisi!

Rekisteröitymispäivä
    Jan 2012

Täällä ilmoittautuu taas yksi, joka odottaa VAKAVA- aineistoa. Lastentarhanopettajaksi Ouluun ja Jyväskylään ainakin aion hakea. Varmaan ehkä vielä jonnekkin muuallekki. Valmistuin lukiosta pari vuotta sitten eli toinen välivuosi menossa. Peukut pystyyn että nyt tärppäis, sillä se ois dream come true valmistua lastentarhanopettajaks.

Rekisteröitymispäivä
    Jan 2012

Nonniin, nyt on kirja tilattu ennakkoon opettajantietopalvelusta

Viime vuonna tilasin kanssa kirjan läheisestä kirjakaupasta, mutta sen tuleminen kesti ikuisuuden (oliskohan tullut viikon myöhässä), joten tulostin aineistosta osan netistä, mutta se on kyllä hidasta puuhaa...

Rekisteröitymispäivä
    Dec 2011

Täällä myös into piukeana odotetaan pääsykoemateriaalia! Haen kolmatta kertaa Helsingin luokanopettajakoulutukseen, olen toisen vuoden lastentarhanopettajaopiskelija (alusta asti hakenut siis lo-puolelle). Tänä vuonna on vedetty esi- ja alkuopetuksen sivuainetta jotta olisi sekin pois alta jos viimein lykästäisi Karsin kursseja kevään puolelta jotta jäisi tarpeeksi aikaa vakavan lukemiseen, tosin itselläni on jäänyt pääsy kiinni soveltuvuuskokeista.

Rekisteröitymispäivä
    Jan 2012

Täällä kanssa innolla ja ehkä myös pienoisella kauhulla odotetaan Vakava-materiaalia ja tulevaa kevättä. Tämän kevään ylioppilaita siis ollaan ja tarkoitus on hakea yhteensä yhdeksään paikkaan vakavan avulla; neljään yliopistoon erityispedagogiikkaa, kolmeen luokanopettajaksi, opinto-ohjausta Joensuuhun ja vielä Jyväskylään ihan pelkkää kasvatustiedettä. Ykkösvaihtoehto on erityispedagogiikka, mutta luokanopettajan ja opinto-ohjaajankin opinnot kiinnostavat kovasti.

Rekisteröitymispäivä
    Jan 2012

Lainaus book_worm kirjoitti: Näytä viesti
    Täällä myös into piukeana odotetaan pääsykoemateriaalia! Haen kolmatta kertaa Helsingin luokanopettajakoulutukseen, olen toisen vuoden lastentarhanopettajaopiskelija (alusta asti hakenut siis lo-puolelle). Tänä vuonna on vedetty esi- ja alkuopetuksen sivuainetta jotta olisi sekin pois alta jos viimein lykästäisi Karsin kursseja kevään puolelta jotta jäisi tarpeeksi aikaa vakavan lukemiseen, tosin itselläni on jäänyt pääsy kiinni soveltuvuuskokeista.

Itsellä kans tavoitteena päästä opiskelemaan luokanopettajaksi. Minua kiinnostaa tämä sinun reitti lastentarhaopiskelujen kautta? Mitä siitä on siis tavallaan hyötyä? Ilmeisesti ainakin toi esi- ja alkuopetuksen sivuaineen vetäminen.. Kun mietin justiinsa että mitä muita väyliä pitkin kannattaa myös edetä luokanopettajaksi kuin vain hakemalla nimenomaan luokanopettajakoulutukseen. Toivottavasti sait jotain tolkkua tästä mun viestistä, en osannu oikein selkeästi asiaa ilmaista

Rekisteröitymispäivä
    Dec 2011

Lainaus jennyi kirjoitti: Näytä viesti
    Itsellä kans tavoitteena päästä opiskelemaan luokanopettajaksi. Minua kiinnostaa tämä sinun reitti lastentarhaopiskelujen kautta? Mitä siitä on siis tavallaan hyötyä? Ilmeisesti ainakin toi esi- ja alkuopetuksen sivuaineen vetäminen.. Kun mietin justiinsa että mitä muita väyliä pitkin kannattaa myös edetä luokanopettajaksi kuin vain hakemalla nimenomaan luokanopettajakoulutukseen. Toivottavasti sait jotain tolkkua tästä mun viestistä, en osannu oikein selkeästi asiaa ilmaista
    No siis, kun alunperin hain koulutukseen, niin ensimmäisellä sijalla oli lo- ja toisella lto-koulutus, jonka ajattelin olevan hyvä vaihtoehto jos en koulun puolelle opettajaksi pääse. Eli lto-koulutus ei ole niinkään ollut reitti lo-puolelle, vaan vaihtoehto B. Itsessäänhän lto-puolelta ei pysty sumplimaan tietään sen helpommin lo-koulutukseen, mutta yhteisiä kursseja kyllä on, enimmäkseen siis ensimmäisenä vuonna, ja nyt kun otin sivuaineopinnot niin ne hyödyttävät - tosin en ole edes tarkastellut sitä, miten vaikuttaa se, että nyt tietenkin tarkastelen esi- ja alkuopetusta toisesta suunnasta. En ole varma, miten suoraan sivuaineen voi minulle hyväksilukea jos pääsen lo-puolelle, mutta olisin sen ottanut viimeistään ensi vuonna jos lto-opinnot olisi jatkumassa. Kuitenkin hyväksiluettavia kursseja on kertynyt ihan hyvin, tai kursseja, joita voin täydentää pienellä työllä eikä tarvitse kokonaan uudelleen käydä.

Pääasiassa olen vain ollut sillä kannalla että kaikki mitä saan opiskeltua ennen lo-opintoja kuitenkin hyödyttävät minua ja auttavat minua tulemaan monipuolisemmaksi opettajaksi: tiedän mistä lapset tulevat ja millaista kehitystä pienet lapset käyvät läpi, osaan paremmin vastata opetuksen ja opetussuunnitelmien jatkumoon. Nyt kun aloitan proseminaarityön teon tänä keväänä, olen valinnut aiheen jossa juuri käsittelen esi- ja alkuopetusta ja niiden muodostamaa jatkumoa - aihe, jota on helppo jatkaa vaikka tässä välissä heilahtaisin lo-puolelle. Kaikenmoista taktikointia, mutta sen toimivuus nähdään vasta jos (tai KUN!) lo-puolelle pääsee sisään

Sittenhän on ollut puhetta siitä, että yliopistokoulutuksen saaneet lto:t olisivat pian päteviä opettamaan alkuopetuksessa koulun puolella, jos ovat opiskelleet maisteritutkinnon ja laajentaneet siinä esi- ja alkuopetuksen sivuainetta. En ole aivan varma missä vaiheessa päätökset tällä hetkellä on, yliopistolla vastaus tuntuu vaihtelevan kun sitä mahdollisuutta tiedustelee.

Sivu 1 / 47 12311 ... ViimeinenViimeinen

Viestien lähetyksen säännöt

• Et voi luoda uusia keskusteluja.
  • Et voi vastata.
  • Et voi lähettää liitteitä.
  • Et voi muokata viestejäsi.
  •  
Muualla Yle.fi:ssä