*

yle.fi keskustelut
Etsi keskusteluista

vbphrase[tag_search]
Tarkennettu haku     Ohjeet     Säännöt
Näkyvissä 1 - 3 / 3

Keskustelu: Paniikki

Rekisteröitymispäivä
    Feb 2012

Paniikki

Olen menossa täydentämään vuonna 2008 suorittamaani ylioppilastutkintoa biologialla ja lyhyellä matematiikalla.

Olen opiskellut biologian kursseja siis itsenäisesti, yhtään kurssia en ole lukiossa lukenut. Kuulostaako ihan mahdottomalta?

Tässä kirjoitusten lähestyessä on paniikki alkanut kasvaa. Selailen vanhoja kokeita ja tuntuu että olen aivan pihalla. Olen lukenut kurssikirjat läpi, kokeillut eri kirjasarjoja, tehnyt muistiinpanoja ja harjoitellut tehtäviä.

Olisiko kenelläkään antaa viimehetken vinkkejä? onko kokemusta vastaavanlaisesta itsenäisestä opiskelusta?

Rekisteröitymispäivä
    Mar 2012

VS: Paniikki

Hyvin se menee, luota vain itseesi! Itsellä ei ole juuri kokemuksia itsenäisestä opiskelusta, mutta uskon, että olet valmistautunut hyvin. Yo-kokeet ovat aina vähän haastavampia, ja niin niiden kuuluu ollakin. Vinkkinä voisin sanoa, että viimeisinä päivinä kannattaa pelkästään palautella asioita mieleen tai ottaa vain rennosti. Liika jännitys ja paniikki vain pistävät lukkoon ja ihan yksinkertaisimmatkin asiat unohtuvat.

Rekisteröitymispäivä
    Mar 2012

VS: Paniikki

Ite oon käynyt vaan pakolliset (1 ja 2) ja muut opiskellu ite ja ekalla yrittämällä sain C:n. Oma vinkki voisi olla, että kannattaa hahmotella vanhojen yo:den kysymyksiin vastauksia ja kirjottaa valmiita vastauksia, koska itselle oli suurin ongelma se, etten kokeessa osannut kunnolla yhdistää aiheita toisiinsa, kun en ollut tarpeeksi kirjoittanut.

Viestien lähetyksen säännöt

• Et voi luoda uusia keskusteluja.
  • Et voi vastata.
  • Et voi lähettää liitteitä.
  • Et voi muokata viestejäsi.
  •  
Muualla Yle.fi:ssä