*

yle.fi keskustelut
Etsi keskusteluista

vbphrase[tag_search]
Tarkennettu haku     Ohjeet     Säännöt
Sivu 1 / 29 12311 ... ViimeinenViimeinen
Näkyvissä 1 - 10 / 290

Keskustelu: Vakava 2013

Rekisteröitymispäivä
    Jan 2013

Post Vakava 2013

Hei!

Aloitan uuden keskustelun aivan täpinöissäni. Olen seurannut aiempien vuosien keskusteluja ja saanut paljon niistä irti. Olen hakemassa nyt kolmatta kertaa VAKAVA-kokeella. Välissä on ollut muutama vuosi, ja nyt..kolmas kerta, jos se vaikka toden sanoisi!

Aineiston julkaisuun on vielä aikaa, mutta jos löytyisi kanssasisaria ja -veljiä, jotka eivät malta odottaa aineistoa, niin jutustellaan yhdessä, malttamattomina!

Tervetuloa keskustelemaan ja myöhemmin jakamaan lukukokemuksia, mielipiteitä, paniikkia, jännitystä ja odotusta!

Rekisteröitymispäivä
    Apr 2012

VS: Vakava 2013

Täällä myös yksi, joka ei malta odottaa aineiston julkaisua en ole heinäkuusta asti melkein mitään muuta odottanutkaan, toivottavasti tänä vuonna tärppäisi!

Rekisteröitymispäivä
    Feb 2012

Hello!

Olin viime vuonna ahkerasti mukana abitreenin keskusteluissa sekä Facebookin VAKAVA 2012 -ryhmässä. Pääsin sisälle Ouluun laaja-alaiseen luokanopettajakoulutukseen ja opiskelu on ollut mahtavaa! Kuitenkin olisin toivonut hakuvaiheessa enemmän tietoa itse opiskelusta ja sitä mieltä oli myös sisälle päässyt ystäväni.

Tässäpä siis teille, joilla hakukoitos on edessä, tietoa (minun ja ystäväni näkökulmasta) opiskelusta ja opiskelijaelämästä Käykää lukaisemassa blogiamme, jos kiinnostaa ja kasvattakaa intoanne tulevan kevään hakuun!

http://oppimassaopettammaan.blogspot.fi/

Tsemppiä jokaiselle hakijalle, kova työ palkitaan varmasti!

Mielenkiinnolla seurailen myös tätä abitreenin VAKAVA 2013 -keskustelua, joten kysyäkin saa, jos on jotain opiskeluun tms liittyviä kysymyksiä! Parhaani mukaan voin yrittää kysymyksiin vastailla

Rekisteröitymispäivä
    Apr 2012

Ihana blogi teillä! Ihan tulee melkeen itku jo pelkästä lukemisesta, kun haluaa luokanopettajaksi vaan niiiiiin paljon Viime vuonna Jyväskylän OKL:n sisäänpääsypisteraja oli 14,5 pistettä, sain 13,5 pistettä ja oli kyllä koko elämäni kamalin päivä, kun se kirje tuli kotiin missä kerrottiin etten päässyt sisään...

Nyt on siis menossa toinen välivuosi. Ensimmäisen välivuoden vietin kouluavustajana ala-asteella ja nyt suoritan koulunkäynnin ja aamu- ja iltapäivätoiminnan ammattitutkintoa, ja valmistun toukokuussa Vähän jännittää, kun en millään ehdi tänä vuonna lukemaan yhtä paljoa kuin viime vuonna, kun meillä on samaan aikaan työssäoppiminen erityiskoulussa ja iltapäiväkerhoissa. Haen kuitenkin edelleen sekä Jyväskylään, Raumalle että Savonlinnaan, että varmasti pääsen soveltuvuuskokeisiin jonnekin

Kunpa aineisto vain ilmestyisi jo, en jaksa enää odottaa!

Rekisteröitymispäivä
    Jan 2013

Kiitos ihanasta blogista. lisää vaan odotuksen intoa. olen nyt iltapäiväkerhossa ohjaajana joten lukeminen valitettavasti ei ole niin intensiivistä kun voisi joutenollessa olla. harmi siis...toisaalta säännöllinen palkka parantaa mieltä aina palkkapäivänä. :-)
    Valmistuin vajaa vuosi sitten lastenohjaajaksi, mutta haaveena on silti edelleen opettajan ammatti. Kivaa tämä iltapäiväkerhotyökin on, mutta ei kuitenkaan lähellekkään sama asia. haaveethan on toteutusta varten...

Rekisteröitymispäivä
    Jan 2013

Eipä ole paljon vielä keskustelua. No, kyllä se siitä vielä alkaa

Olen itse tehnyt jo pientä lukusuunnitelmaa, vaikka materiaalista ei ole vielä tietoakaan. Työn ohessa kun yrittää lukea niin aikataulutus on melkoisen tärkeää. Olen yrittänyt saada edes muutaman tunnin lukuaikaa jokaiselle päivälle! En vain tiedä onnistuuko se käytännössä ihan joka päivä, kun välillä työpäivät venyvät turhankin pitkiksi.
    Onko muilla jo joitain tällaisia suunnitelmia?

Rekisteröitymispäivä
    Jul 2010

Hui, täällä yksi epätietoinen abi, joka harkitsee kasvatustieteellistä! Ehkä erityispedagogiikka olisi se, mihin "ykkösenä" pyrkisin. Hirveä työnmäärä ja karseat sisäänpääsytilastot vetää mielen kirjaimellisesti vakavaksi.. Onko se sen arvoista? Ahkeruutta kyllä löytyy, motivaatiotakin, ennen kaikkea lasten kanssa työskentelyyn. Hirveää, kohta pitäisi jo hakea ja vieläkin pohdin tälläisiä

Rekisteröitymispäivä
    Feb 2013

Moikka! Olen tilaamassa eximiasta kasvatustieteen itseopiskelumateriaalin. Tähän kuuluu itseopiskelumateriaali+kertaus+loppukoe. kurssin hinta yhteensä 230e. olisiko kenelläkään kiinnostusta tilata kurssi kaverikimppana, kulut puolittuisivat siis

Rekisteröitymispäivä
    Jan 2013

hcnna: En osaa vastata siihen, että onko se sen arvoista, mutta voisin kuvitella että on!
    Jos löytyy tahtoa ja motivaatiota tehdä työtä lasten parissa, niin todella uskon että juuri siksi vaivannäkö kannattaa!
    Joku alaa jo opiskeleva voisi kertoa oman mielipiteensä, mutta minä ainakin kannustan ja uskon että se on sen arvoista! Tsemppiä!

Rekisteröitymispäivä
    Feb 2013

Moikka! Olen muutaman viikon lueskellut v. 2012 vakava-ketjua ja nyt päätin rekisteröityä ja naputella ekan viestini tänne.

Olen 28-vee nainen ja ollut koulussa viimeksi 10v sitten, amiksen kävin peruskoulun jälkeen ja jumahdin työelämään mutta nyt olen onneksi keksinyt mikä haluaisin olla isona.

Kotitalouden opettajan ammatista haaveilen ja siis vakava-kokeeseen pitäisi nyt ensimmäistä kertaa osallistua tänä keväänä. Olen lukenut vanhoja kokeita ja olen ymmyrkäisenä kaikista sivistyssanoista joita niissä tunnutaan viljelevän ja olenkin nyt lukenut paria kirjaa joista hieman aukeaisi näitä kasvatustieteen termejä.

Olen todella motivoitunut tulevaan luku-urakkaan vaikka käynkin kokopäivätöissä, aion silti löytää aikaa lukemiselle.

Mutta koska kouluajoista on jo aikaa, olenkin miettinyt että minkälaisia lukusuunnitelmia olette tehneet tai käytitte edellisissä kokeissa? Kaikki vinkit ovat erittäin tervetulleita

Aion myös ilmoittautua avoimeen yliopistoon lukemaan kasvatustieteiden perusopintoja siltä varalta että en pääse syksyllä kouluun (mikä lienee epätodennäköistä kun näin "kylmiltään" lähtee hakuprosessiin). Jospa se auttaisi taas seuraavan vuoden hakuprosessissa ja nämä opinnothan voi käsittääkseni hyväksilukea sitten varsinaisessa yliopistossa.

Jään innolla seuraamaan keskustelua ja osallistun parhaani mukaan, toivottavasti saamme tästä yhteistä hyötyä kun voi yhdessä pohtia asioita.
    tintami on viimeksi muokannut viestiä 11.02.2013 01:46

Sivu 1 / 29 12311 ... ViimeinenViimeinen

Tags for this Thread

Viestien lähetyksen säännöt

• Et voi luoda uusia keskusteluja.
  • Et voi vastata.
  • Et voi lähettää liitteitä.
  • Et voi muokata viestejäsi.
  •  
Muualla Yle.fi:ssä