yle.fi keskustelut
Etsi keskusteluista

vbphrase[tag_search]
Tarkennettu haku     Ohjeet     Säännöt
  yle.fi keskustelut > Abitreenit > Matematiikka
Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Äänestys: Miten koe meni?
Äänestyksen valinnat
Miten koe meni?

Vastaa viestiin
Kaikki viestit tässä ketjussa: Pitkä matematiikka K2012 Keskustelun työkalut
Vanha 18.03.2012, 15:32 Pitkä matematiikka K2012   #1
smiu
Ensi viikon perjantaina mitataan mitä lukioaikana on mieleen jäänyt matematiikasta (: Miten ootte lukenut? Vinkkejä muille? Pelkoja? Ootteko käyny syventävät/soveltavat? Kirjoitatteko ensimmäistä kertaa pitkää matikkaa vai oletteko uusimassa? Tavoitteenne?

Itse oon käynyt tietty kertauskurssin, ja nyt oon opiskellut kursseja uudestaan ja laskenut laskuja helpoista ja minulle hankalista aiheista. Vinkkinä voisin sanoa, että tutkikaa maolia tarkkaan. Sieltä saattaa löytyä vastaus yllättävästäkin paikasta. Pelkään, etten osaa yhtäkään tehtävää ja matikka tulee I:nä takaisin, ja en pääse ylioppilaaksi tänä keväänä. Pelkään myös, että laskimestani loppuu patterit
Oon käynyt tietty kaikki pakolliset ja syventävät, soveltavia en ole käynyt (kuten talousmatikkaa), ja ensimmäistä kertaa olen kirjoittamassa matikkaa ja toivottavasti myös viimeistä
Nyt kun olen kertaillut, tuntuu että opiskelen matikkaa täysin ensimmäistä kertaa. Tuntuu etten osaa yhtään mitään. Aluksi luulin että voisin saada jopa L tai E:n, mutta nyt alkaa vaikuttaa siltä että olen hyvin tyytyväinen, jos saan C:tä ylemmän.
Ota meihin yhteyttä   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 19.03.2012, 12:19 VS: Pitkä matematiikka K2012   #2
juzbak
Pienet paineet niskassa, kun oon nyt MAA8-kirjan puolivälissä ja kirjoja olisi siis vielä luettavana tuon 8:n lisäksi 9 ja 10. Ja mahdollisesti jotain 11:sta. 12 ja 13 on pakko jättää käymättä, mutta oonhan mä ne kurssit joskus käynyt. Kaiken tämän lisäksi vielä keskiviikkona fysiikka, josta on lukematta vielä kirjat FY5, FY6 ja FY7. FY5:n ja MAA8:n lopun käyn tänään, mahdollisesti vielä lisäksi muuta. :D

Ähh, takaisin lukemaan -->

EDIT: Itelläkin pelko siitä, että laskimesta loppuu paristot. Mitäs sitten tapahtuu? Saako jostain koetilanteessa pattereita tai uuden laskimen? En todellakaan haluais käyttää toista laskinta...
Vanha 19.03.2012, 19:18 VS: Pitkä matematiikka K2012   #3
Pinko
Lainaus:
juzbak kirjoitti: Näytä viesti
EDIT: Itelläkin pelko siitä, että laskimesta loppuu paristot. Mitäs sitten tapahtuu? Saako jostain koetilanteessa pattereita tai uuden laskimen? En todellakaan haluais käyttää toista laskinta...
Muistaakseni YTL:n ohjeistuksissa sanotaan, että koulun on varattava tällaisten tilanteiden varalle varaparistoja tai varalaskimia. Itse aion kyllä ottaa joka tapauksessa omat varaparistot mukaan, jos vain antavat.
Vanha 19.03.2012, 23:16 VS: Pitkä matematiikka K2012   #4
Tossu93
Kirjat luettu läpi, mutta mitään ei silti osata
Osaisiko joku muuten kertoa milloin derivoinnin korjaus tulee integroinnissa? Mitkä ne kaikki tapaukset taas onkaan?
Vanha 20.03.2012, 08:02 VS: Pitkä matematiikka K2012   #5
sakvaka
Lainaus:
Tossu93 kirjoitti: Näytä viesti
Kirjat luettu läpi, mutta mitään ei silti osata
Osaisiko joku muuten kertoa milloin derivoinnin korjaus tulee integroinnissa? Mitkä ne kaikki tapaukset taas onkaan?
Derivoinnin mikä? Nyt lyö tyhjää.
Vanha 21.03.2012, 16:12 VS: Pitkä matematiikka K2012   #6
berlin-mitte
Kannattaa varmaankin vaihtaa uudet patterit laskimeen vaikka tänään ja kokeilla toimiiko. Ei ne kahessa päivässä lopu Mun edelliset patterit on kestänyt nyt ainakin jo 1½ vuotta (käytän laskinta kuitenkin usein )
Vanha 21.03.2012, 16:29 VS: Pitkä matematiikka K2012   #7
smiu
Eilen vaihdoin uudet patterit ja tänään vein laskimen ja maolin koulun kansilaan, joten olen kyllä aikas luottavaisin mielin pattereiden kestosta. Koko lukion aikana olen vaihtanut vain kerran patterit. Välillä laskimeen tuli teksti, että patterit pitää vaihtaa, mutta en koskaan totellut sitä, sillä patterit kestivät todella pitkään sen tekstin jälkeenkin (:
Vanha 21.03.2012, 19:52 VS: Pitkä matematiikka K2012   #8
L1604
Oon vissiin kusessa kun alotan vasta nyt lukemaan, oisko jollai antaa hyviä tärppejä?
Vanha 21.03.2012, 20:30 VS: Pitkä matematiikka K2012   #9
Tossu93
Lainaus:
L1604 kirjoitti: Näytä viesti
Oon vissiin kusessa kun alotan vasta nyt lukemaan, oisko jollai antaa hyviä tärppejä?
Mitä hemmettiä Ei varmaa mikään kiire tuu...
Vanha 21.03.2012, 20:46 VS: Pitkä matematiikka K2012   #10
bella11
Määkin alotin kunnolla vasta tänään Tosin preleihin kertasin jo tärkeämmät jutut, nyt ois tarkotus kerrata vielä huomenna geometrian sovelluksia, ehkä joku integrointi+pyörähdyskappale -tehtävä ja selata maa11 läpi.
Vastaa viestiin

Keskustelun työkalut
Näyttövalinnat

Viestien lähetyksen säännöt
Et voi luoda uusia keskusteluja.
Et voi vastata.
Et voi lähettää liitteitä.
Et voi muokata viestejäsi.

BB code on Päällä
Hymiöt ovat Päällä
[IMG] koodi on Päällä