yle.fi keskustelut
Etsi keskusteluista

vbphrase[tag_search]
Tarkennettu haku     Ohjeet     Säännöt
  yle.fi keskustelut > Abitreenit > Pääsykokeet
Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Vastaa viestiin
Kaikki viestit tässä ketjussa: Psykologia 2012 (Jyväskylä) Keskustelun työkalut
Vanha 30.11.2011, 16:40 Psykologia 2012 (Jyväskylä)   #1
yle_mode
Toimitus
majj
Lähetetty: 19.8.2011 22:21

Ja taas mennään. Tervetuloa kaikki Jyväskylän tulevat psykot ja muut asiasta kiinnostuneet.

Ajoissa ollaan, mutta tällä kertaa ei olekaan tarkoitus feilata. Sen verran pitkään tuli elämässä seilattua teillä tietämättömillä. Muita jotka vääntää jo lukusuunnitelmaa?

varpu_
Lähetetty: 14.11.2011 09:54

Minäkin kirjoittelen pitkästä aikaa. Olipa aika yllätys että luopuivat pääsykoekirjasta! Jännittää saa siis maaliskuulle asti.

Viime vuoden hakijat tekivät täällä foorumilla niin, että pitivät ns. lukupiiriä/sähköpostilistaa, jossa kukin teki kokeenomaisia monivalintakysymyksiä muille. Moni oli systeemiin tyytyväinen ja koki saaneensa paljon apua. Olisiko kellään halukkuutta tällaiseen? En usko että koemuoto muuttuu, eikä nippelitiedon pänttäys pahasta ole, kun ei kuitenkaan loppupeleissä tiedä mitä kauheuksia siellä odottaa. Vaikka toinen pääsykoekirja hylättiinkin, niin onhan meillä tuo ihana tilasto-osuus vielä kahlattavana tässä vaiheessa elämää.

FanniSabrina
Lähetetty: 21.11.2011 21:18

Heippa, mä olisin kans mukana! Ensimmäistä kertaa hakemassa, joten kaikki jeesi on tarpeen. Olis myös kiva kuulla niiltä ketä on aikasemmin hakenu et minkälaisia kysymyksiä noista tilastoista yleensä on tullu. Ja ne ketä on päässy soveltuvuuskokeisiin asti, olis kiva kuulla myös mitä niissä tehdään
Ota meihin yhteyttä   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 07.12.2011, 16:40 VS: Psykologia 2012 (Jyväskylä)   #2
assii
Moimoi!

Minäkin haen (jälleen) tänä vuonna psykologiaa lukemaan Jyväskylään :) tämä on kolmas kertani. Ensimmäisenä vuotena en mielestäni ehtinyt lukea riittävästi, ja jätin menemättä pääsykokeisiin. Näin jälkikäteen ajateltuna oli todella typerää jättää menemättä.. Noh, viime vuonna sitten luin kunnolla ja jäin pari pistettä soveltuvuuskokeista! Tänä vuonna tavoitteena siis päästä soveltuvuuskokeisiin ja sieltä sisään ;)

En kyllä paljoa muista viime vuoden tilastokysymyksistä. Tästä osuudestahan se pääseminen itselläni jäi kiinni. Kuitenkin kysymyksissä oli a-d vaihtoehdot, joista piti valita oikea. Yliopistossa kun olen, niin ajattelin keväällä mennä tilastotieteen peruskursseille, jos niistä olisi jotain apua tuohon hirviöosuuteen :D
Vanha 16.01.2012, 20:13 VS: Psykologia 2012 (Jyväskylä)   #3
pallero-
Moikka !

Itse haen toista kertaa Jyväskylään, viime vuonna lukeminen jäi itsellä liian vähäiseksi mutta tänä vuonna aion tosissani lukea !
Toivottavasti täällä kävisi tää keskustelu aktiivisesti
Onko kukaan muuten osallistumassa valmennuskursseille?
Vanha 18.01.2012, 00:40 VS: Psykologia 2012 (Jyväskylä)   #4
pupunana
Heissan!
Päätin liittyä tänne keskusteluun, sillä viime vuonna jo ahkerasti seurailin sivusta tätä. Jokavuotinen projekti on taas alkamassa, ja vahvalla motivaatiolla kolmatta kertaa yritän Opiskelen yhteiskuntatieteitä jo täällä Jyväskylässä, ja psykan opintojakin on aineopintoihin asti tehtynä, et kandi olisi sit ensi vuonna edessä sisäänpääsyn jälkeen. Voin yrittää siis vastailla, jos haluatte tietää jotain opiskelusta täällä

Valmennuskurssille en ajatellut mennä, mut oon kanssa mukana kysymysten teossa, mikäli saadaan porukkaa kasaan ja jyväskylän psykan opiskelijoiden tekemiä harjotuskysymyksiä suosittelen kanssa, niistä oli mulle viime vuonna ainakin tosi paljon apua
Jokos olette menneet Karjalaista läpi? itsellä pyörii tilastomenetelmien kurssi juuri, joten pakollista kertailua tulee sieltäkin suunnasta artikkeleita odotellessa.
Vanha 18.01.2012, 10:15 VS: Psykologia 2012 (Jyväskylä)   #5
pallero-
Oon ite lukenut nyt muutaman kerran tuon tilastomatikan kirjan läpi ja pakko sanoa, että osaan/ymmärrän nyt jo paremmin kuin viime vuonna, jolloin keskityin pääosin siihen mielenterveys kirjaan (jonka nimen nyt unohdin mutta kuitenkin). Ehkä tänä vuonna mulla on enemmän motivaatiota ja jaksamista tuohon lukemiseen kun viime vuonna olin ihan poikki kirjotuksista

Lainaus:
pupunana kirjoitti: Näytä viesti
ja jyväskylän psykan opiskelijoiden tekemiä harjotuskysymyksiä suosittelen kanssa, niistä oli mulle viime vuonna ainakin tosi paljon apua
Niitä olisi mukava kyllä nähdä (kun jyväskylä ei niitä vanhoja pääsykokeita julkaise) niin, että mistäs niitä voisi lueskella?
Ota meihin yhteyttä  
pallero- on viimeksi muokannut viestiä 18.01.2012 10:18.
Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 18.01.2012, 19:15 VS: Psykologia 2012 (Jyväskylä)   #6
pupunana
Tilastomatikka on kyl sellasta, et mitä enemmän niitä asioita pyörittelee nii kyllä sitä alkaa pikkuhiljaa ymmärtämään. Itsellekin moni asia auennut siinä ajan myötä, vaikkei se edelleenkään helppoa ole.. mut onneksi tuo tilastotieteen perusteet on aika selkeä kirja.

Pallero, niitä kysymyksiä voi tilata Psykalle-sivustolta, varmaan tekevät sinne kysymyksiä sitten kun aineisto-osuus ilmestyy, nyt siel on vaan tilastoa.
Vanha 19.01.2012, 15:17 VS: Psykologia 2012 (Jyväskylä)   #7
pallero-
Juu kiitos vinkistä, en ookkaan aikasemmin kuullut tommosesta sivustosta
Vanha 09.02.2012, 09:06 VS: Psykologia 2012 (Jyväskylä)   #8
Cherrrie
Täällä yritetään nyt toista kertaa Jyväskylään.
Odottelen jo innolla sitä artikkelikokoelmaa! Näyttää J-kylä pikkuhiljaa menevän kokeissaan tku-hel-tre- kokeen suuntaan. Toivotaan että ne valkkaavat edes yhden saman artikkelin materiaaleihinsa... tai edes samasta aihealueesta.

Ja tilasin nyt sitten Eximian itseopiskelumateriaalin, vaikka sitä täällä viime keväänä vähän haukuttiinkin. :/
Vanha 13.02.2012, 15:05 VS: Psykologia 2012 (Jyväskylä)   #9
Distraire
Heippa!

Täälläkin ilmoittautuu taas toista kertaa psykalle hakeva. Viime vuonna tosiaan harjoiteltiin tekemällä omat monivalintakokeet ja lähettämällä niitä muille, jotka olivat myös tehneet oman kokeen. Keitäs olisi mukana tänä vuonna?
Vanha 27.02.2012, 11:55 VS: Psykologia 2012 (Jyväskylä)   #10
pallero-
Lainaus:
Distraire kirjoitti: Näytä viesti
Heippa!

Täälläkin ilmoittautuu taas toista kertaa psykalle hakeva. Viime vuonna tosiaan harjoiteltiin tekemällä omat monivalintakokeet ja lähettämällä niitä muille, jotka olivat myös tehneet oman kokeen. Keitäs olisi mukana tänä vuonna?

Mä oisin ainakin mielelläni mukana ! Kaikki mahollinen apu ja harjotus on tarpeen
Vastaa viestiin

Keskustelun työkalut
Näyttövalinnat

Viestien lähetyksen säännöt
Et voi luoda uusia keskusteluja.
Et voi vastata.
Et voi lähettää liitteitä.
Et voi muokata viestejäsi.

BB code on Päällä
Hymiöt ovat Päällä
[IMG] koodi on Päällä