Olen kirjoittanut ylioppilaaksi 2007 ja nyt olen aineopiskelijana iltalukiossa. Viime keväänä kirjoitin fysiikan reaalin ja nyt olisin tänä keväänä menossa uusimaan sen. Arvosanaksi sain C:n, ja tarkoitus on yrittää korotusta. Nyt kuitenkin näyttää siltä, etten työkiireistä johtuen ehdi panostaa lukemiseen tarpeeksi ja tuskin onnistun arvosanan korottamisessa. Olenkin miettinyt, että menetänkö uusimisoikeuteni jos jätän menemättä kokeeseen? Onko kenelläkään asiasta tietoa?
Vai saanko mennä uusimaan vaikka syksyllä kaikesta huolimatta? Tietenkin potuttaa maksaa turhaan, mutta se, että saisin arvosanaa korottettua on tärkeämpää.
Hyväksytyn reaalikokeen saa käsittääkseni uusia vain kerran (ilman aikarajaa), mutta päteekö tämä tapaukseen, jossa kokelas ei saavukaan kokeeseen? Varmasti tämäkin tieto selkenisi koulun kansliasta kysymällä, mutta jotenkin ei vain ole pokkaa
Pätevää syytähän minulla ei ole kokeen skippaamiseen, joten sitäkään korttia en voi käyttää. Tai sitten hankin kunnon vatsataudin juuri fysiikan kirjoituspäiväksi

Vai auttaako sekään...
Ja kaunis kiitos, jos joku viitsii kysymykseeni vastata!