yle.fi keskustelut
Etsi keskusteluista

vbphrase[tag_search]
Tarkennettu haku     Ohjeet     Säännöt
  yle.fi keskustelut > Abitreenit > Yleistä kirjoituksista
Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Vastaa viestiin
Kaikki viestit tässä ketjussa: hyväksytyn kokeen uusiminen Keskustelun työkalut
Vanha 31.01.2012, 15:49 hyväksytyn kokeen uusiminen   #1
julesl
Olen kirjoittanut ylioppilaaksi 2007 ja nyt olen aineopiskelijana iltalukiossa. Viime keväänä kirjoitin fysiikan reaalin ja nyt olisin tänä keväänä menossa uusimaan sen. Arvosanaksi sain C:n, ja tarkoitus on yrittää korotusta. Nyt kuitenkin näyttää siltä, etten työkiireistä johtuen ehdi panostaa lukemiseen tarpeeksi ja tuskin onnistun arvosanan korottamisessa. Olenkin miettinyt, että menetänkö uusimisoikeuteni jos jätän menemättä kokeeseen? Onko kenelläkään asiasta tietoa?

Vai saanko mennä uusimaan vaikka syksyllä kaikesta huolimatta? Tietenkin potuttaa maksaa turhaan, mutta se, että saisin arvosanaa korottettua on tärkeämpää.
Hyväksytyn reaalikokeen saa käsittääkseni uusia vain kerran (ilman aikarajaa), mutta päteekö tämä tapaukseen, jossa kokelas ei saavukaan kokeeseen? Varmasti tämäkin tieto selkenisi koulun kansliasta kysymällä, mutta jotenkin ei vain ole pokkaa

Pätevää syytähän minulla ei ole kokeen skippaamiseen, joten sitäkään korttia en voi käyttää. Tai sitten hankin kunnon vatsataudin juuri fysiikan kirjoituspäiväksi Vai auttaako sekään...

Ja kaunis kiitos, jos joku viitsii kysymykseeni vastata!
Ota meihin yhteyttä   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 02.02.2012, 15:31 VS: hyväksytyn kokeen uusiminen   #2
Phatency
Pätevää tietoa asiasta minulla ei ole, vain kuulopuheita. Ystäväni valitti taannoin, että hänen korottamismahdollisuutensa menivät, kun äidin painostuksesta ilmoittautui korotuksiin, joihin ei sitten mennyt paikalle. En löytänyt yo-infoista tätä suoraan korotuksen kohdalta, mutta tämä saattaa olla vain sama sääntö kuin "pois jääminen kokeesta lasketaan kirjoituskerraksi."
Ota meihin yhteyttä   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 03.02.2012, 19:28 VS: hyväksytyn kokeen uusiminen   #3
Neuvoja
Kun olet ilmoittautunut, niin se lasketaan kirjoituskerraksi, eli kyllä se uusimiskerta siinä menee menet paikalle tai et. Voit yrittää lautakunnalta lupaa saada peruuttaa ilmoittautumisesi, mutta lautakunta edellyttää siihen todella pätevää syytä.

Jos sairastut niin pahasti ettet mitenkään kykene osallistumaan kokeeseen, niin siinäkin tapauksessa lautakunta voi mitätöidä ilmoittautumisen eikä yrityskertaa mene. Siihen vaaditaan sitten sellainen lääkärintodistus, jossa todetaan ettet mitenkään ole voinut osalllistua kokeeseen edes erityisjärjestelyin.
Neuvoja on viimeksi muokannut viestiä 03.02.2012 19:33.
Vastaa lainauksen kanssa
Vastaa viestiin

Keskustelun työkalut
Näyttövalinnat

Viestien lähetyksen säännöt
Et voi luoda uusia keskusteluja.
Et voi vastata.
Et voi lähettää liitteitä.
Et voi muokata viestejäsi.

BB code on Päällä
Hymiöt ovat Päällä
[IMG] koodi on Päällä