yle.fi keskustelut
Etsi keskusteluista

vbphrase[tag_search]
Tarkennettu haku     Ohjeet     Säännöt
  yle.fi keskustelut > Ajankohtaista
Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Huomiot

Vastaa viestiin
Kaikki viestit tässä ketjussa: Vasemmiston toivo? Keskustelun työkalut
Vanha 01.05.2012, 15:39 VS: Vasemmiston toivo?   #31
viljandi
Lainaus:
kurkiaura kirjoitti: Näytä viesti
Olikohan se aprillipila, että talvivaaraan henkilökunta on komennettu jätealtaitten ympärille taputteleen käsiään ja häätämään sillai muuttolinnut pois myrkkyaltailta. Voi hemmetti, mitä touhua. Suomi on teknologian huippumaa.
Kyllä on hampaatonta ympäristöpolitiikkaa myös nykyiseltä hallitukselta, ei voi muuta sanoa.
- sulkea se kaivos pitäisi niin kauaksi aikaa, että saavat asiansa kuntoon. Eikä tuohon päättelyyn tarvita ympäristöministeriä, joka on pelkkä marionetti.
Maalaisjärki riittää. Mistä noi paikallisten ympäristöviranomaisetkin palkkansa saa ?
Kuulin tuosta tänään kaupungilla, sanoivat että vallan uutisissa olisi ollut juttua.
Vaatisivat nyt ainakin jotain likaisen työn lisää, tms.
Heikoissa kantimissa on Talvivaaran ympäristösuojelu jos käsiä taputtelemalla aiotaan ongelmasta selvitä. HUH!
Ota meihin yhteyttä   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 01.05.2012, 16:16 VS: Vasemmiston toivo?   #32
jukkis-34
On tässä Talvivaaran lintukuolemissa se outo ilmiö, että se näyttää rajoittuneen kovin pienelle alueelle.
Tutkimuksethan ovat joka tapauksessa kesken, joten syytä ei tarkkaan tiedetä ja näyttäähän se kaivoksen kannalta pahalta ainakin tässä vaiheessa.
Joku pahemman luokan skeptikko, kuten minä, voisi ajatella niinkin, että juttu on järjestetty, vaikkakaan en sitä todella toivoisi.
Onh nimittäin niitä valkoselkätikan ulosteitakin joskus kanneksittu sellaisille alueille, joiden rakentamisesta on ollut kiistaa.
Vanha 01.05.2012, 16:38 VS: Vasemmiston toivo?   #33
kallari
Vasemmiston nousua ja toivoa hidastaa suuresti ylivaltainen markkinatalousmedia jopa YLEkin alkaa olla Kokoomuksen näpeissä.
Oman alueeni lehti nuorine päätoimittajineen on täysin kovan markkinatlouden lumoissa. Takaahan se hänelle mahdollisuuden suuriin optioihin. Samalla jatkuvasti teilaamalla demarit yrittää pitää suurten tulojensa verotuksen alhaalla. Teksti on niin henkilökohtasta että se paistaa läpi, eikä mitenkään ole analysoivaa. En ole demareitten ihailija mutta jotain hyvää hekin ovat aikaansaaneet joskin vauhtisokeus pääsi yllättämään. Toivoisin että sama käy nykyiselle Kokoomukselle. En voi hyväksyä että ahneuden valta olisi ainoa keino ongelmien ratkaisemiseksi. Raimo Ilaskivi monesti hyökännyt omaa puoluettaan vastaa liian ahneuden suosimisesta.
Vanha 01.05.2012, 21:34 VS: Vasemmiston toivo?   #34
stool
Lainaus:
humaanitar kirjoitti: Näytä viesti
Ei jokaiselle yksittäiselle asialle ole omaa palstaa.

TOIMIIKO KUUDEN PUOLUEEN HALLITUS,lienee se oikea osoite,missä näitä Talvivaaran -vanhustenhoidon-ja muidenkin hallituksen tekemisiin tai tekemättäjättämisiin voidaan ottaa kantaa!
Kaikki ovat tärkeitä kysymyksiä!

Joten sille palstalle vaan omat mielipiteet esittämään rohkeasti!
Palautetta tulee takuuvarmasti!
Moro humaanitar!

Hauska todeta että yhtä hyvässä terässä olet kuten ennenkin! Minä tässä pääsin kuin vahingossa vieraan tietsikan kimppuun ja tietenkin kurkistin miten mm. meidän viisasten kerho jaksaa. No hyvinhän tuo! Olen vielä kaukana Turkkuseurult joten en voi päivittäin seurata taisteluanne julmaa hallituksen terroria vastaan. Mutta älkää antako periksi! Olen hengessä mukana joka hetki!

Olen todennut että kaikki muut puolueet ovat pelkkiä populisteja paitsi persut ja kokkarit. He ainoastaan ovat toteuttamassa sitä politiikkaa mitä ovat luvanneet.

Tuo Kataisen järjetön meriitin osto on niin järjetön että tässä rupeaa olemaa tunne vähän sama kun entisellä kaljan voimalla käyvän maailmanparantajan, eli: "yhteiskunnan toiminta on niin negatiivinen että se rupeaa jo senvuoksi olemaan positiivinen"

Tuosta kreikan tukemisesta tulee mieleen se vanha vitsi jonka monet ovat varmaankin kuulleet mutta kerron sen silti ja tapahtui näin; Erään kyläyhteisön hotelliin tuli turisti joka halusi varata huoneen. Hän antoi omistajalle 150 e. varausrahaa ja ilmoitti että mikäli hän ei tarvitsekaan huonetta niin hän perii sen takaisin.

Se sopi omistajalle. Tuotapikaa hän juoksi maksamaan lihakauppiaalle velkansa joka oli tuon em. summan suuruinen. Lihakauppias niinikään riensi velanmaksuun ilotytölle ja summa oli taas sama. No, ilotyttö taas riensi maksamaan velkansa hotellinomistajalle ja velkasumma sattui olemaan taas sama. Näin siis kaikki maksoivat velkansa.

Sitten seuraavana päivänä turisti tuli ilmoittamaan ettei tarvitsekaan huonetta ja hotellinomistaja sitten vain palautti varausmaksun ja asia sillä selvä. Tällä kertaa kaikki olivat sitten tyytyväisiä.

Mitä sitten tästä opimme? Minä en ainakaan yhtään mitään. Kaikki olivat tuon operaation jälkeen yhtä pa. kuin ennenkin. Sama se varmasti on tilanne kreikassakin!?
Vai olisiko?
Vanha 01.05.2012, 22:00 VS: Vasemmiston toivo?   #35
humaanitar
Lainaus:
stool kirjoitti: Näytä viesti
Moro humaanitar!

Hauska todeta että yhtä hyvässä terässä olet kuten ennenkin! Minä tässä pääsin kuin vahingossa vieraan tietsikan kimppuun ja tietenkin kurkistin miten mm. meidän viisasten kerho jaksaa. No hyvinhän tuo! Olen vielä kaukana Turkkuseurult joten en voi päivittäin seurata taisteluanne julmaa hallituksen terroria vastaan. Mutta älkää antako periksi! Olen hengessä mukana joka hetki!

Olen todennut että kaikki muut puolueet ovat pelkkiä populisteja paitsi persut ja kokkarit. He ainoastaan ovat toteuttamassa sitä politiikkaa mitä ovat luvanneet.

Tuo Kataisen järjetön meriitin osto on niin järjetön että tässä rupeaa olemaa tunne vähän sama kun entisellä kaljan voimalla käyvän maailmanparantajan, eli: "yhteiskunnan toiminta on niin negatiivinen että se rupeaa jo senvuoksi olemaan positiivinen"

Tuosta kreikan tukemisesta tulee mieleen se vanha vitsi jonka monet ovat varmaankin kuulleet mutta kerron sen silti ja tapahtui näin; Erään kyläyhteisön hotelliin tuli turisti joka halusi varata huoneen. Hän antoi omistajalle 150 e. varausrahaa ja ilmoitti että mikäli hän ei tarvitsekaan huonetta niin hän perii sen takaisin.

Se sopi omistajalle. Tuotapikaa hän juoksi maksamaan lihakauppiaalle velkansa joka oli tuon em. summan suuruinen. Lihakauppias niinikään riensi velanmaksuun ilotytölle ja summa oli taas sama. No, ilotyttö taas riensi maksamaan velkansa hotellinomistajalle ja velkasumma sattui olemaan taas sama. Näin siis kaikki maksoivat velkansa.

Sitten seuraavana päivänä turisti tuli ilmoittamaan ettei tarvitsekaan huonetta ja hotellinomistaja sitten vain palautti varausmaksun ja asia sillä selvä. Tällä kertaa kaikki olivat sitten tyytyväisiä.

Mitä sitten tästä opimme? Minä en ainakaan yhtään mitään. Kaikki olivat tuon operaation jälkeen yhtä pa. kuin ennenkin. Sama se varmasti on tilanne kreikassakin!?
Vai olisiko?
No voihan itku,kun minä jo ennätin "kiljahtaa" riemusta,että päivänsäteeni on palannut!Ripottelen siis tuhkaa päähäni...
Kiva oli kuitenkin kuulla sinusta.
Jatkahan kulkuri reissuasi ja mukavia kevätpäiviä!
Palaile joskus linjoille!
T.pettynyt "humaanitar"
Ota meihin yhteyttä  
humaanitar on viimeksi muokannut viestiä 01.05.2012 22:46.
Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 01.05.2012, 23:24 VS: Vasemmiston toivo?   #36
stool
Lainaus:
humaanitar kirjoitti: Näytä viesti
No voihan itku,kun minä jo ennätin kiljahtaa riemusta,että päivänsäteeni on palannut!Ripottelen siis tuhkaa päähäni...
Kiva oli kuitenkin kuulla sinusta.
Jatkahan kulkuri reissuasi ja mukavia kevätpäiviä!
Palaile joskus linjoille!
T.pettynyt "humaanitar"
Äls ny! Jos sul tuhka o ni heittels se mialuimmis trekolimaahas jos teil viäl lunt o!

Eiköhän tässä joskus silloin tällöin käydä "ihmisten ilmoillakin". Minulla muun puuhastelun lisäksi vähän sama tilanne kun kurkiaurallakin että puuhaa riittää. Mutta tämä vapunpäivän tilanne täysi ylläri että pääsin antamaan tilannetiedotusta. Siis tilanne hyvä, en anna "vihollispartioiden" yllättää!

Asiasta toiseen mennäkseni pitää jossain vaiheessa kierrellä vähän "turuilla ja toreilla" niinkuin sanotaan. Nähtäväksi jää käykö kuten entisen miehen että isä joi hevosen ja poika söi rattaat. Minulla ei kylläkään ole poikaa joten ei ihan niin huonosti voi käydä.

Epäilit minua "potinkorjaajaksi" ja piiloporvariksi? Sitä en ole! Olisin mieluimmin sitten suuri julkiporvari. Omistaisin suuren kartanon ja nipistelisin piikatyttöjä pyllystä kuten kartanonherroilla on tapana! Mutta katsotaan siitä potista, taas pannaan seitsemän oikein vetämään!

Mutta hei! Mennääs hieman sivuasioihinkin. "Vasemmiston toivo". Sanoisin että toivoton tapaus. Ensinnäkin suurin populisti on Paavo Arhinmäki ja sen jälkeen heitä voi luetella kautta koko poliittisen kentän vihreitten Ville Niinistöön koska katson tuon aatteen olevan jo lähinnä stalinismia. Voiko joku siis vielä uskoa vasemmiston olevan köyhän puolustaja.

Sos.dem. aate on mennyt porvareista oikealta ohi jo ajat sitten. Sen teki tuo kaunaisuuden mestari jonka kaunaisuus huipentui pressavaalien jälkeen kun "rasismin isä" T. Soinikin meni reippaasti ohi. Voiko siis kansa enään vääremmin äänestää? Ei voi.

Mutta tämä tästä! Hyvää kevään ja kesän tuloa sinne oikeitten immeistenkin maahan!
Vanha 01.05.2012, 23:53 VS: Vasemmiston toivo?   #37
humaanitar
Lainaus:
stool kirjoitti: Näytä viesti
Äls ny! Jos sul tuhka o ni heittels se mialuimmis trekolimaahas jos teil viäl lunt o!

Eiköhän tässä joskus silloin tällöin käydä "ihmisten ilmoillakin". Minulla muun puuhastelun lisäksi vähän sama tilanne kun kurkiaurallakin että puuhaa riittää. Mutta tämä vapunpäivän tilanne täysi ylläri että pääsin antamaan tilannetiedotusta. Siis tilanne hyvä, en anna "vihollispartioiden" yllättää!

Asiasta toiseen mennäkseni pitää jossain vaiheessa kierrellä vähän "turuilla ja toreilla" niinkuin sanotaan. Nähtäväksi jää käykö kuten entisen miehen että isä joi hevosen ja poika söi rattaat. Minulla ei kylläkään ole poikaa joten ei ihan niin huonosti voi käydä.

Epäilit minua "potinkorjaajaksi" ja piiloporvariksi? Sitä en ole! Olisin mieluimmin sitten suuri julkiporvari. Omistaisin suuren kartanon ja nipistelisin piikatyttöjä pyllystä kuten kartanonherroilla on tapana! Mutta katsotaan siitä potista, taas pannaan seitsemän oikein vetämään!

Mutta hei! Mennääs hieman sivuasioihinkin. "Vasemmiston toivo". Sanoisin että toivoton tapaus. Ensinnäkin suurin populisti on Paavo Arhinmäki ja sen jälkeen heitä voi luetella kautta koko poliittisen kentän vihreitten Ville Niinistöön koska katson tuon aatteen olevan jo lähinnä stalinismia. Voiko joku siis vielä uskoa vasemmiston olevan köyhän puolustaja.

Sos.dem. aate on mennyt porvareista oikealta ohi jo ajat sitten. Sen teki tuo kaunaisuuden mestari jonka kaunaisuus huipentui pressavaalien jälkeen kun "rasismin isä" T. Soinikin meni reippaasti ohi. Voiko siis kansa enään vääremmin äänestää? Ei voi.

Mutta tämä tästä! Hyvää kevään ja kesän tuloa sinne oikeitten immeistenkin maahan!
Oletko sinä nyt verisesti loukkaantunut minun "epäilyksistäni"?
Lupaan vaikka nyhtää niitä tikkuja kynsiesi alta,kunhan vaan pysytään "puheväleissä"!

Toisaalta on ihan hyväkin,että olet lomilla-ajattelen lähinnä oman raihnaisen kehoni turvallisuutta.
Mielenterveys onkin sitten aivan toinen asia.Juttusi ovat mitä parhainta rohtoa niihin vaivoihin.

Kumpikohan on todennäköisempää,voittaa pääpotti lotossa,vai saada manit Lähi-Idästä?
Sitä jääkäämme räknäilemään!

T."katuva humaanitar"
Vanha 04.05.2012, 22:20 VS: Vasemmiston toivo?   #38
kurkiaura
Lainaus:
jukkis-34 kirjoitti: Näytä viesti
On tässä Talvivaaran lintukuolemissa se outo ilmiö, että se näyttää rajoittuneen kovin pienelle alueelle.
Tutkimuksethan ovat joka tapauksessa kesken, joten syytä ei tarkkaan tiedetä ja näyttäähän se kaivoksen kannalta pahalta ainakin tässä vaiheessa.
Joku pahemman luokan skeptikko, kuten minä, voisi ajatella niinkin, että juttu on järjestetty, vaikkakaan en sitä todella toivoisi.
Onh nimittäin niitä valkoselkätikan ulosteitakin joskus kanneksittu sellaisille alueille, joiden rakentamisesta on ollut kiistaa.
En usko Talvivaaran kohdalla, mihinkään järjestettyyn sabotaasiin, niinkuin vihreitä lähellä olevilla piireillä on tapana käytää turkistarhauselinkeinoa vastaan tai rakentamista vastaan näillä liito-orava havannoilla.
Me käydään Venäjällä tutkimassa heidän päästöjään, mutta kotimaassa ei jotain Talvivaaran myrkkypäästöä saada selvitettyä, vaikka Valtiokin omistaa Talvivaarasta 10 %:a.
- vai tämä valtion osuusko tässä nyt vihreitten suut tukkii ( kuuluvat 6:den puolueen hallitukseen) , kun ovat kuitenkin omimmalla aluellaan. Mutta lauasunnot on luokkaa, "vuoden loppuun mennessä tarttis jotain saada aikaiseksi " - sekä Hautalalla, että Ville Niinistöllä. Jos meillä olisi joku muu taho, kuin vihreät tätä touhua hoitelemassa, niin asialle olisi kyllä jo saatu joku tolkku. Nyt vain pyöritellään asioita ministeri Hautalan, Ville Niinistön ja paikallisten ympäristöministeriön kesken saamatta mitään aikaan.
Jonkun yksittäisen ihmisen pieni maassa oleva mahdollinen ölysäiliön vuotoriski olisi jo saanut korjaus-/poistomääräyksen ja päivämäärän sanktion ja korvausvelvollisuuden uhalla. Tai johonkin sudentappoon olisi puututtu jo rikoslain avullla.
Mutta Talvivaara se saa elää omaa elämäänsä, vaikka näytöt alkavat olla aika selvät. Ja vahingot mittavat , monella tapaa.
Vanha 27.05.2012, 16:18 VS: Vasemmiston toivo?   #39
viljandi
Olipas aikalailla ajatuksia herättävä tuo demarien puoluekokous...
Perjantaina oli vielä kaikki niin hyvin ja puoluejohtoa myöten hymisteltiin, kuinka nyt on nuoria tullut paljon mukaan, näyttivät voimansa jopa puoluejohtoa valittaessa.
Mutta entäs sitten lauantaina kun vihdoin piti alkaa päättämään asia-asioista. Jostain kumman syystä puolueen linjoista ja kannanotoista päättäminen oli jätetty kokouslistan viimeisiksi asioiksi. Ja jostain kumman syystä aikataulu oli venähtänyt siihen malliin, että suurin osa edustajista oli jo lähtenyt kotimatkalle, vaan nämä nuorethan ne sitten jaksoivatkin istua loppuun saakka ja alkoivat vielä esittää omia mielipiteitään.

Sehän nyt ei vastuulliselle vanhemmalle porukalle sopinutkaan. En tiedä, kuinka radikaali ajatus on demareiden kannanotoksi kirkon erottaminen valtiosta (asiaa on kuulemma pohdittu Forssan kokouksesta lähtien, joten kuuma peruna lienee...), mutta tähänkään nuorten esittämään kannanottoon ei suostuttu.
Kaikki kiistanalaiset asiat haluttiin paikallaolleen puoluejohdon ja heitä tukevan vanhemmän jäsenistön taholta siirtää puoluevaltuuston käsiteltäviksi. Ja niinhän siinä loppujen lopuksi kävikin: puoluesihteerin ja senhetkisen puheenjohtajan Pentti Arajärven sopimuksella kokous keskeytettiin ja asiat siirrettiin valtuustolle.

Aika omalaatuista käyttäytymistä, pitää sanoa.
Pahimmalta tuntui, kun muuankin vanhempi henkilö nuorten käyttäytymisestä sydämistyneenä katsoi asiakseen mennä pönttöön julistamaan nuorempi polvi anarkisteiksi.

Edellisenä päivänä oli vielä yhdytty riemurinnoin nuorten aloittamaan marssiin: "Nuoriso valmis on taistelemaan..."
Näyttäisi kovasti siltä, että sitä taistelemista demareissa nuorisolla piisaa.
Vanha 29.05.2012, 16:25 VS: Vasemmiston toivo?   #40
viljandi
Mikäs kumma minut nyt kyyniseksi tekee kun kerroin vain, mitä kokouksesta omin silmin/korvin kuulin ja näin?
Semmoista se meno oli. Kyllä sanottiin iloittavan siitä, että nuoria on suurin mitoin mukaan tullut, mutta... ymmärtäkää nyt hyvänen aika pitää suunne kiinni!

En tiedä, mistä jukkis (Long Live jukkis!!!) on tuolla Ihalaisen suitsutusketjussa saanut käsityksen, että Urpilainen haluaa tehdä pesäeroa ay-liikkeeseen. Urpilainenhan nimenomaan ajoi SAK:sta tulevan ehdokkaansa puoluesihteeriksi aika vastenmielisiäkin metodeja käyttäen.
Eiköhän kaikenkaikkiaan ole niin, että se on enempi ay-liike, joka haluaa hieman pesäeroa demareihin eikä päinvastoin, olettaisin.

Myöntää pitää, että onhan Urpilaisessa kehitystä tapahtunut puheenjohtajavuosien saatossa. Nythän hän jo asemoi puolueen "maltilliseen vasemmistoon" kun se neljä vuotta sitten kuului hänen mukaansa keskustaan. Pitänee plussaksi katsoa!

Kovin isoa kehitystä sensijaan en edelleenkään näe tapahtuneen sos.- ja terveysministerin titteliä pitävässä Guzenina-Richardsonissa. Hänen piti puoluekokouksessa selvittää puolueen tavoitteita kuntauudistuksen yhteydessä omalta vastuualueeltaan. Mitään konkretiaa ei puheesta löytynyt, ei mitään. Samaa suoltamista, mitä hän on eduskunnassa esittänyt kohta vuoden ajan. Ja kun taisi itsekin huomata, ettei hänellä itse asiasta mitään asiallista sanottavaa ole, piti hänen vielä alkaa uhota, että jos hän olisi itse asettunut varapj-ehdokkaaksi, ei Antti Lindtman olisi tullut valituksi...

Minulle tuosta Maria-parasta tulee aina mieleen Pohjantähden Valenti Leppänen, joka suoltaa ja selittää, miksi ei tullut tilkuista takkia...
Vastaa viestiin

Keskustelun työkalut
Näyttövalinnat

Viestien lähetyksen säännöt
Et voi luoda uusia keskusteluja.
Et voi vastata.
Et voi lähettää liitteitä.
Et voi muokata viestejäsi.

BB code on Päällä
Hymiöt ovat Päällä
[IMG] koodi on Päällä