yle.fi keskustelut
Etsi keskusteluista

vbphrase[tag_search]
Tarkennettu haku     Ohjeet     Säännöt
  yle.fi keskustelut > Abitreenit > Pääsykokeet
Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Vastaa viestiin
Kaikki viestit tässä ketjussa: Toimintaterapia, AMK Keskustelun työkalut
Vanha 11.04.2012, 13:03 Toimintaterapia, AMK   #1
maammelo
Hei!

Löytyyköhän tältä palstalta muita toimintaterapian koulutusohjelmaan hakeneita/siellä jo opiskelevia? Ois mukavaa saada juttuseuraa ko. alaan ja opiskeluun liittyen sekä jännätä yhdessä mahdollisesti edessä häämöttäviä valintakokeita.

Itse hain 1. vaihtoehtona Savoniaan ja lisäksi Ouluun ja Jyväskylään mutta kyseiset 2 vaihtoehtoa voinen unohtaa, kun sen verran korkeat pisterajat aina olleet ja ensimmäisen hakutoiveen 5 pistettä ovat kullanarvoiset..
Ota meihin yhteyttä   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 13.05.2012, 20:18 VS: Toimintaterapia, AMK   #2
ninth
Minä hain! :--) Ykkösenä Ouluun, kakkosena Savoniaan ja kolmantena Jamkiin.

Onko sulle kuulunut jo kutsuja valintakokeisiin? Mulle ei, oon kohta neuroottisen varma siitä ettei mua kutsuta niihin mihinkään.
Vanha 14.05.2012, 23:05 VS: Toimintaterapia, AMK   #3
pih-la
Minä haen myös! Haen Turkuun ja Jyväskylään Oon kans kuullut, että toimintaterapiaa ois aika vaikee päästä opiskeleen, mistäköhän se johtuu? Hakeeko sinne porukkaa sitten vaan niin paljon? Tiedättekö muuten yhtään minkälainen tai -tyylinen pääsykoe on?
Vanha 29.05.2012, 16:32 VS: Toimintaterapia, AMK   #4
maammelo
Kutsut on lähetetty tänään! Iik, huomenna jännittääkin mennä kotiin katsomaan onko sinne mitään tullut..

Luultavasti tuo vaikea sisäänpääsy johtuu just siitä, kun hakijoita on paljon ja vain vähän otetaan sisään uusia opiskelijoita.

Mie haluaisin kanssa ERITTÄIN kovasti kuulla valintakokeista, mimmosia ne on, mitä niihin oikeasti sit sisältyy! Miten valmistautua.. Jotain haastatteluja siellä ainakin on.
Vanha 29.05.2012, 17:27 VS: Toimintaterapia, AMK   #5
ruususaaga
Hei! Aloitin toimintaterapian opiskelut viime syksynä, eli viime kevään pääsykokeissa kävin. Pääsykokeita varten tuli kirjoittaa portfolio jonka pohjalta pääsykoehaastattelu oli. Haastattelussa tuli kertoa itsestään, miksi haluaa toimintaterapeutiksi, kuvailla toimintaterapeutin ammattia (erikoisempi ala, joten kertoo motivaatiosta mikäli osaa kuvailla ammattia ja miksi juuri se ammatti itseä kiehtoo), oli kysymyksiä omista hyvistä puolista ja kehittämisen paikoista, missä näkee itsensä esim. viiden vuoden päästä... Haasttelu tilanne oli rento ja mukava. Varmasti kaikki sitä hieman jännittävät, et ole ainoa vaikka jänskättäisi etukäteen.Olkaa vain omana ihanana itsenänne siellä. On varmasti hyödyksi jos etukäteen esim. netistä lukee kuvauksia toimintaterapeutin työstä ja pohtii niitä asioita omalta kannaltaan. Tsemppiä kaikille tuleville toitsuille pääsykokeisiin! :-)
Vanha 30.05.2012, 09:51 VS: Toimintaterapia, AMK   #6
maammelo
Kiitti ruususaaga kommentista! Tonne Savoniaan ei ole mitään ennakkotehtävää, eli portfolion kirjoitusta ei ole luvassa.. Oliko teillä viime vuonna psykologin haastattelu vai vain opettajan tms. muun sellaisen?
Vanha 30.05.2012, 14:03 VS: Toimintaterapia, AMK   #7
ninth
Huh, tulihan ne kutsut mullekin! Kuopioon 5.6. ja Ouluun sitten 8.6. Jamkin pääsykokeet suoritan siis Kuopiossa, mut harmi kun Oamkissa pitää käydä erikseen...

Nyt sitä portfoliota vääntämään, ääk.
Vanha 30.05.2012, 16:46 VS: Toimintaterapia, AMK   #8
kivaaon
Olin ite viime vuonna Turun amk:ssa toimintaterapian pääsykokeissa Aluksi oli kirjallinen osio, sitte oli sekä opettajan että psykologin haastattelu ja lopuks ryhmätehtävä, jossa viime vuonna oli jotain pantomiimi-näyttelemistä pienissä ryhmissä.

En tosiaan päässyt sisään sillon. Tänään taas postilaatikosta tipahti kutsu joten eiku vaa ens viikolla yrittämään uudestaan entistä viisaampana ja motivoituneempana!

Ja tsemppiä tosiaan kaikille muillekkin pääsykokeisiin!
Vanha 30.05.2012, 18:37 VS: Toimintaterapia, AMK   #9
maammelo
Ninth, Kuopiossa siis nähään! Mulla siellä ykkösvaihtoehto, samalla Jyväskylä. Paljon sulla oli alustavia pisteitä?

Kivaaon, minnes sie meet valintakokeisiin? Ja kiinnostais saaha lisätietoja tuosta kirjallisesta osiosta.. Mitä se voi sisältää? Savonian kirjeessä se oli nimellä "yhteiskoe."
Vanha 30.05.2012, 20:43 VS: Toimintaterapia, AMK   #10
ninth
Lainaus:
maammelo kirjoitti: Näytä viesti
Ninth, Kuopiossa siis nähään! Mulla siellä ykkösvaihtoehto, samalla Jyväskylä. Paljon sulla oli alustavia pisteitä?
Jeii! <: Mulla Oulu on tosiaan ykkösenä. Savoniaan alustavia pisteitä oli 28. Entä itselläsi? :-) Ja muuten, ootko törmännyt niihin lukuihin että kuinka monta Savoniaan haki viime vuonna? (Oamkin määrät löysin, 240 haki, 26 pääsi. Kuulostaa vähän karulta vaikka tietenkään kaikki ei edes päässeet/menneet pääsykokeisiin.)
Vastaa viestiin

Keskustelun työkalut
Näyttövalinnat

Viestien lähetyksen säännöt
Et voi luoda uusia keskusteluja.
Et voi vastata.
Et voi lähettää liitteitä.
Et voi muokata viestejäsi.

BB code on Päällä
Hymiöt ovat Päällä
[IMG] koodi on Päällä