yle.fi keskustelut
Etsi keskusteluista

vbphrase[tag_search]
Tarkennettu haku     Ohjeet     Säännöt
  yle.fi keskustelut > Abitreenit > Pääsykokeet
Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Vastaa viestiin
Kaikki viestit tässä ketjussa: Vakava 2012 Keskustelun työkalut
Vanha 15.06.2012, 12:29 VS: Vakava 2012   #401
jernfri
Rovaniemelle kasvatustieteissä olen 5. varasijalla. Mitkähän mahdollisuudet on päästä sisään? Katsoin, että lo-koulutuksen ja kasvatustieteiden sisäänpäässeiden nimissä oli kuusi samaa ja todennäköisesti/toivottavasti he valitsevat lo-koulutuksen, jotta pääsen varasijalta sisään edes kasvatustieteitä opiskelemaan
Ota meihin yhteyttä   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 15.06.2012, 12:59 VS: Vakava 2012   #402
laura6
Lainaus:
violethill kirjoitti: Näytä viesti
Turun kasvatustieteeseen olen varalla, mutta mistäköhän noita varasijoja voisi tiedustella? Vai postitetaanko kaikille kirje joissa kerrotaan varasija...?

Soveltuvuuskokeissa olin eilen, MaLu olikin hankalampi kuin ajattelin ja se taisi mennä aika heikosti, ryhmätilanne tuntui taas menevän hyvin. Nähtäväksi jää!
http://www.edu.utu.fi/ tuolla näkyy puhelinro mistä voi sijoittumista tiedustella.
Vanha 15.06.2012, 13:33 VS: Vakava 2012   #403
toutuo
violethill: paljonko sait pisteitä vakava-kokeesta tai oliko sulla hyvä yo todistus? Mä olen myös turkuun varalla, ajatattelin odottaa maanantaihin, jos tulisi kirjettä jossa sija kerrottaisiin.

Pääsin myös yhteen suoraan sisälle eli varma opiskelupaikka on joka tapauksessa, nyt vaan kaupungin kun saisi vielä tiedoksi, jos sattuisikin pääsemään varalta toiseen kouluun ja jyväskylästähän tulokset tuleekin vasta myöhemmin
Vanha 15.06.2012, 13:34 VS: Vakava 2012   #404
violethill
Lainaus:
laura6 kirjoitti: Näytä viesti
http://www.edu.utu.fi/ tuolla näkyy puhelinro mistä voi sijoittumista tiedustella.
Kiitos! Soitin tuonne ja varasijalla 52 mennään, eli aikas pienet mahikset on sisäänpääsyyn. Vaikka kyllä puhelimessa mulle sanottiinkin että viime vuonna on päästy varasijalta 67 ja toivoa on... Jännitys siis jatkukoon!
Vanha 15.06.2012, 13:43 VS: Vakava 2012   #405
violethill
Lainaus:
toutuo kirjoitti: Näytä viesti
violethill: paljonko sait pisteitä vakava-kokeesta tai oliko sulla hyvä yo todistus? Mä olen myös turkuun varalla, ajatattelin odottaa maanantaihin, jos tulisi kirjettä jossa sija kerrottaisiin.
Kannattaa tosiaan soittaa niin saat tietää heti varasijan! Mulla pisteitä VAKAVAsta 140 ja todistus olisi omien laskujen mukaan 22/24.
Vanha 17.06.2012, 21:14 VS: Vakava 2012   #406
tikkari555
Nyt on soveltuvuuskokeet Oulussa onnellisesti ohi! Vähän sekavat fiilikset jäi, mutta mitään isompia mokia ei onneksi sattunut. Nyt vain odotellaan vajaat kaksi viikkoa että potkaiseeko onni..

Kertoilkaa soveltuvuuskoekokemuksistanne, ennen VAKAVA koetta täällä oli niin vilkasta
Vanha 18.06.2012, 11:28 VS: Vakava 2012   #407
mihmin
Huhhei mulla oli viimeviikolla komet aoveltuvuuskokeet peräkkäisinä päivinä.

Keskiviikkona oli Jyväskylää erityispedan, josta jäi vähän ristiriitaiset tuntemukset. Ryhmätilanne meni mielestäni ihan hyvin, meitä oli vaan kolme, ja kaikki oli tosi kivoja että saatiin hyvää keskustelua aikaan. Haastattelu taas oli kamala. Ne haastattelijat luki kysymykset suoraan paperista ja tilanne oli kauheen jäykkä. Kysymyksetkin oli outoja mihin oli vaikee keksiä järkeviä vastauksia.

Sitten torstaina oli Jyväskylän luokanopen soveltuvuuskokeet. Siitä kirjallisesta nyt en osaa sanoo miten meni, mutta haastattelu oli paljon rennonpi kun erityispedassa.

Ja sitten perjantaina olikin erityisluokanopen kokeet Joensuussa. Ryhmätilanteessa meitä oli jopa kuus, että ryhmästä erottuminen oli ehkä hieman hankalaa. Onnels meillä oli kiva ryymä, että kaikille annettiin tilaa omiin mielipiteisiin. Haastattelu taas oli ihan huippu, ja siitä jäi tosi hyvät fiilikset.

Tuleeko sinne yliopistohaku.fi tiedot varasijoista? Vai tuleeko vaan hylätyks jos on varasijalla?
Vanha 18.06.2012, 11:30 VS: Vakava 2012   #408
mihmin
Hui mitä kirjoitusvirheitä edellisessä viestissäni. Oon puhelimella kirjottamassa niin menee sormet vähän vääriin näppäimiim koittakaahan saada selvää
Vanha 18.06.2012, 12:41 VS: Vakava 2012   #409
lostboi
Kyllä sinne tulee ilmoitus jos olet varasijalla,ainakin itselläni näkyy Turun yleisen kasvatustieteen kohdalla
Vanha 24.06.2012, 21:32 VS: Vakava 2012   #410
laaaura
Miten jengillä on menny LO/LTO soveltuvuuskokeet Helsingissä/muissa paikoissa joista tulokset tulee vasta heinäkuussa? Ennen tää keskustelu oli täällä niin vilkasta mutta vakavatulosten jälkeen vähän hiipunut, pakko oli rekisteröityä nyt itse tänne "lietsomaan" kun aiemmin vaan joka päivä tarkastanut josko joku ois jotain täällä kertonut..

Hain ykkösenä LO:ksi, tuntuu että soveltuvuuskokeet meni vähän penkin alle, tekstinesittelyssä jäi aika kesken ja jännityksen takia homma meni muutenkin vähän änkyttämiseks.. jotenkin jäi silti sellanen fiilis että haastattelijat saatto jopa tykätä musta, Ainakin meillä synkkas hyvin ja juttua (joskin hyvin takeltelevaa juurikin sen jännityksen takia..) riitti. LTO-haastis puolestaan meni ihan loistavasti, osin varmaan sen vuoks että se oli vasta LO:n jälkeen niin oli saanu vähäsen "treenailtua", osittain tietty senkin takia etten LTO:ksi opiskeleminen kiinnostais yhtään niin paljon kuin LO:ksi, joka sit vaikutti sananvalmiuteen ja sen jännityksen määrään.

Koska noi tulokset muuten tarkkaan ottaen tuleekaan? 17.7 on nettisivuilla merkattu viimeistään-päivämääräksi, mutta muistelen että jossain ois sanottu 12.7? ärsyttävää kun joku jossain jo kuitenkin tietää ketkä sinne kouluun pääsee, miks pitää piinata tällä odotuttamisella.......
Vastaa viestiin

Keskustelun työkalut
Näyttövalinnat

Viestien lähetyksen säännöt
Et voi luoda uusia keskusteluja.
Et voi vastata.
Et voi lähettää liitteitä.
Et voi muokata viestejäsi.

BB code on Päällä
Hymiöt ovat Päällä
[IMG] koodi on Päällä