yle.fi keskustelut
Etsi keskusteluista

vbphrase[tag_search]
Tarkennettu haku     Ohjeet     Säännöt
  yle.fi keskustelut > Abitreenit > Pääsykokeet
Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Äänestys: Ensisijaisena Helsinki, Tampere vai Turku?
Äänestyksen valinnat
Ensisijaisena Helsinki, Tampere vai Turku?

Vastaa viestiin
Kaikki viestit tässä ketjussa: Psykologia 2012 - Hki/Tre/Tku Keskustelun työkalut
Vanha 10.07.2012, 10:45 VS: Psykologia 2012 - Hki/Tre/Tku   #401
sunrise_
Tulispa munki kirje jo. Jännittää! En haluis luopuu mun unelmasta Kai se on haettava viel 4.kerran sisään, jos ei vielkään tärppää. Mut pakko saada kyl tammikuust eteenpäin joku amk-paikka ni pääsis jo kiinni opiskeluihin :/
Ota meihin yhteyttä   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 10.07.2012, 12:06 VS: Psykologia 2012 - Hki/Tre/Tku   #402
ilneige
Te kirjeeseen jo kiinni päässeet, saako udella mitkä olivat pisterajat tänä vuonna? Malttamaton kun olen..

Ja te joilla ei nyt tärpännyt, ihan mielettömät tsemppihalaukset! Ei todellakaan kannata luopua unelmastaan jos ei nyt tärpännyt, ensi vuoden kokeet tulevat kuitenkin taas vastaan nopeammin kuin lopulta haluaisi uskoa. Ja sitä odotellessa voi helposti painaa avoimen puolella käytännössä yhtä täyttä yliopistovuotta vastaavat opinnot (itse olin jo suunnitellut tekeväni ensi vuoden aikana psykan perusopinnot + jonkin sivuaineen, sillä olisi saanut jo 50op taskuun valmiiksi.)

Helppo se on nyt tietenkin aidan tältä puolelta huudella, mutta omalla pääsykoekehäraakin kokemuksella (viimeistelen siis tällä hetkellä maisteriopintoja koulussa jonne pääsin vasta 4. yrityksellä, joten tämä psykan 3. ei ollut vielä edes pahin ) uskallan kyllä kannustaa aloittamaan henkisen valmentautumisen ensi kevään koitokseen! Jos vain tarpeeksi sinnikkäästi jaksaa yrittää (ja tietysti vähän sinnitellä siellä kirjojen äärelläkin), niin kyllä sinne sisälle lopulta pääsee!
Vanha 10.07.2012, 12:33 VS: Psykologia 2012 - Hki/Tre/Tku   #403
roodi
Lainaus:
roodi kirjoitti: Näytä viesti
Mulla päivittyi kyllä jo psykan hakuihin se "hylätty" kuten pitikin, kun en psykan osuutta tehnyt. Kognitiotiede näyttää sen sijaan vieläkin "kesken", eli jännitys näköjään jatkuu vielä jonkun aikaa..
"hyväksytty"

Aika mahtava fiilis Pitkä projekti viety kunnialla loppuun asti. Koko tämän odotusajan oli tunne että koe meni hyvin, mutta kyllä sitä silti varautui pahimpaan, kun sisäänpääsyn todennäköisyys on mitä on. Aika hurjaa silti katsella noita psykan kirjeessä olleita vastausrivejä, varsinkin yleinen osa on ollut aika arpomista. Onneksi myös osittaisista oikeista vastauksista on saanut tuossa vähän pisteitä.

pisterajat psykaan yhteis/koe:

hki 171,9 / 77,4
tre 159,3 / 76,1
tku 1. vaihe 155,7 / 65,2
Vanha 10.07.2012, 14:14 VS: Psykologia 2012 - Hki/Tre/Tku   #404
sunrise_
Joo täällä jäi taas kauas sisäänpääsy. Hullut noi pisterajat muuten tänä vuonna, noussu hirveesti Paljonkohan noit opintopisteit pitäis olla Helsinkiin et vois hakee avoimen väylässä? Mul on vast perusopinnot suoritettuna.
Vanha 10.07.2012, 14:57 VS: Psykologia 2012 - Hki/Tre/Tku   #405
embbee
Täällä kanssa ihmeteltiin pisterajoja. Ja sitä, että kokeeseen osallistui yli 1000 hakijaa?? Eikös niitä esim. viime vuonna osallistunut vain vähän rapiat 500? Ens vuonna vaan uusiks..
Vanha 10.07.2012, 15:10 VS: Psykologia 2012 - Hki/Tre/Tku   #406
astraia
Mistä ton 1000 hakijaa sait tietää embbee?
Vanha 10.07.2012, 15:19 VS: Psykologia 2012 - Hki/Tre/Tku   #407
roodi
Kirjeen lopussa pistemääräkäppyröiden yläpuolella lukee että olisi ollut 1009 hakijaa.
Vanha 12.07.2012, 17:33 VS: Psykologia 2012 - Hki/Tre/Tku   #408
Blumenkraft
Moro! Kiinnostaiskohan ketään Helsinkiin päässyttä yrittää hakea kaverikämppää HOAS:ilta? En yhtä mielelläni asuisi 3-4 hengen solussa, ja kaverikämpät on usein myös halvempi vaihtoehto. Mitään erityisiä vaatimuksia mukavuuden suhteen ei olisi, vaatimatonkin kämppä kävisi, kunhan kulkuyhteydet Siltavuorenpenkereelle ois hyvät. Oon kakskymppinen, musisoiva tyttö - meteliäkin siis joutuis hitusen sietämään, mut sisäsiisti oon. Ois kiva tutustua saman katon alla asuvaan. Sukupuolella ei oo väliä, eläimistä tykkään, järkevä päihteidenkäyttö on ok. Oon varsin avoin, vapaamielinen ja ihmisystävällinen nörtti =) Pidemmittä jorinoitta, lähetä mailia nobimo@utu.fi jos kiinnostaa, niin voidaan jutustella lisää!
Vanha 12.07.2012, 20:40 VS: Psykologia 2012 - Hki/Tre/Tku   #409
pellefasadi
Lainaus:
Blumenkraft kirjoitti: Näytä viesti
Moro! Kiinnostaiskohan ketään Helsinkiin päässyttä yrittää hakea kaverikämppää HOAS:ilta? En yhtä mielelläni asuisi 3-4 hengen solussa, ja kaverikämpät on usein myös halvempi vaihtoehto. Mitään erityisiä vaatimuksia mukavuuden suhteen ei olisi, vaatimatonkin kämppä kävisi, kunhan kulkuyhteydet Siltavuorenpenkereelle ois hyvät. Oon kakskymppinen, musisoiva tyttö - meteliäkin siis joutuis hitusen sietämään, mut sisäsiisti oon. Ois kiva tutustua saman katon alla asuvaan. Sukupuolella ei oo väliä, eläimistä tykkään, järkevä päihteidenkäyttö on ok. Oon varsin avoin, vapaamielinen ja ihmisystävällinen nörtti =) Pidemmittä jorinoitta, lähetä mailia nobimo@utu.fi jos kiinnostaa, niin voidaan jutustella lisää!
Hei ollaan yhteydessä!
Vanha 31.07.2012, 12:07 VS: Psykologia 2012 - Hki/Tre/Tku   #410
essuliinikka
Jännittääkö kukaan varasijalla, että jos vielä tulisi valituksi? Tai onko joku päässyt jo varasijalla sisään? Mitenköhän Turussa - lähettävätkö kutsuja vasta sitten kun uusien opiskelijoiden viimeinen ilmoittautumispäivä on ohi vai sitä mukaa kun / jos joku peruu?
Vastaa viestiin

Keskustelun työkalut
Näyttövalinnat

Viestien lähetyksen säännöt
Et voi luoda uusia keskusteluja.
Et voi vastata.
Et voi lähettää liitteitä.
Et voi muokata viestejäsi.

BB code on Päällä
Hymiöt ovat Päällä
[IMG] koodi on Päällä