yle.fi keskustelut
Etsi keskusteluista

vbphrase[tag_search]
Tarkennettu haku     Ohjeet     Säännöt
  yle.fi keskustelut > Abitreenit > Pääsykokeet
Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Vastaa viestiin
Kaikki viestit tässä ketjussa: Psykologia 2013 - Hki/Tre/Tku Keskustelun työkalut
Vanha 27.07.2012, 10:45 Psykologia 2013 - Hki/Tre/Tku   #1
embbee
Olen ehkä hieman (tai paljonkin) ajoissa tämän kanssa, mutta loinpas nyt uuden keskustelun ensi vuoden psykasta, vaikka tämän kevään tuloksista ei oo kulunu vielä edes kuukautta! En päässy sisään viime vuonna, ja nyt oon ylitsepursuavan täynnä uutta puhtia ja intoa lukemisen suhteen. Aikainen lintu madon nappaa vai..?

Viime kevään psykasta kävi ainakin tosi vilkas keskustelu täällä, niin olis tosi kiva jos sama toistui tänäkin vuonna. Miten te aiotte aloittaa lukemisen ja milloin?

Ps. Kirjoitan myös blogia liittyen pääsykokeisiin valmistautumiseen suuntanapsyka.blogspot.com käykää ihmeessä kurkkaamassa jos kiinnostaa!

Tsemppiä hirmusti muillekin kamalaan koitokseen valmistautuville!
Ota meihin yhteyttä   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 28.07.2012, 21:22 VS: Psykologia 2013 - Hki/Tre/Tku   #2
pellefasadi
Jos ei millään meinaa opiskelu maittaa, kannattaa mennä puoleksi vuodeksi armeijaan ennen seuraavaa luku-urakkaa. Intissä sitä oppii, että opiskelu vaikeimmillaankin on maanpäällinen paratiisi.
Vanha 09.08.2012, 12:25 VS: Psykologia 2013 - Hki/Tre/Tku   #3
hodin
Täällä myös yksi jolla tavoitteena onpi ensi vuonna päästä opiskelemaan psykaa . Lopetin lukioni viime joulukuussa ja silloin tuntui vielä liian aikaiselta alkaa pänttäämään tämän vuoden pääsykokeisiin, joten päätin että otan ensi vuoden tavoitteeksi.

Alunperin suunnitelmani oli aloitella pikkuhiljaa lukeminen tämän kuun alussa, mutta nyt jo olen tavoitteesta myöhässä (hain tänään vasta tilastomatiikan kirjan, hups...). Mutta nyt on kirja käsissä, joten pyrin tänään tekemään pientä opiskelusuunnitelmaa niin pääsen minäkin vähän opiskelun makuun. Minulle tällainen ajoissa lukemisen aloittaminen tuntuu parhaalta vaihtoehdolta, koska olen aikamoinen kiirestressaaja. Saapahan nyt vähän rauhallisemmin edetä (:
Vanha 09.08.2012, 16:06 VS: Psykologia 2013 - Hki/Tre/Tku   #4
roodi
edit: kirja myyty
Ota meihin yhteyttä  
roodi on viimeksi muokannut viestiä 13.08.2012 19:00.
Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 10.08.2012, 22:47 VS: Psykologia 2013 - Hki/Tre/Tku   #5
embbee
Ootko aikaisemmin lukenu tota tilastomatikan kirjaa? Tai sitä aikaisempaa? Tai siis, millaiset fiilikset sulla on siitä?
Vanha 11.08.2012, 13:51 VS: Psykologia 2013 - Hki/Tre/Tku   #6
Ceol
Lainaus:
pellefasadi kirjoitti: Näytä viesti
Jos ei millään meinaa opiskelu maittaa, kannattaa mennä puoleksi vuodeksi armeijaan ennen seuraavaa luku-urakkaa. Intissä sitä oppii, että opiskelu vaikeimmillaankin on maanpäällinen paratiisi.
Minkäköhänlainen maanpäällinen helvetti odottaa itseäni, kun pitäisi armeijan harmaissa suorittaa koko keväinen psykologian luku-urukka...
Vanha 11.08.2012, 15:03 VS: Psykologia 2013 - Hki/Tre/Tku   #7
pellefasadi
Lainaus:
Ceol kirjoitti: Näytä viesti
Minkäköhänlainen maanpäällinen helvetti odottaa itseäni, kun pitäisi armeijan harmaissa suorittaa koko keväinen psykologian luku-urukka...
Toivotan onnea. Jos tilastomatematiikka on jo ennestään hyvin hallussa, mahdollisuudet ovat hyvinkin realistiset.
Vanha 12.08.2012, 18:52 VS: Psykologia 2013 - Hki/Tre/Tku   #8
embbee
Heipä hei! Viime kevään kokeessa oli kaks matikan osuttaa ja sit kaks artikkeliosuutta. Toinen matikkaosuus oli todennäköisyyttä ja toisessa oli sitten testejä, regressiota yms. Artikkelimonivalintoja oli yhteensä 40(!). Loogista päättelyä ei ollut, onneksi! Matikassa oli yllättävän lyhyt aineisto verrattuna muiden vuoden kokeisiin ja kysymykset oli jotenkin lyhyitä ja ytimmekkäitä. Ei siis mitään 1,5 sivun jaarittelua alkuun. Tykkäsin kokeesta vaikka en sisään päässytkään. Voin myöhemmin illalla vielä ehkä skannata sitä koetta, jos ei haittaa, että siinä on mun yliviivauksia ja huomioita.
Vanha 12.08.2012, 21:38 VS: Psykologia 2013 - Hki/Tre/Tku   #10
embbee
Mulla se kyllä avaa kaikki linkit uuteen välilehteen? Voin laittaa ne vaikka sulle s-postiin kunnollisina jos haluut?

Keskustelun työkalut
Näyttövalinnat

Viestien lähetyksen säännöt
Et voi luoda uusia keskusteluja.
Et voi vastata.
Et voi lähettää liitteitä.
Et voi muokata viestejäsi.

BB code on Päällä
Hymiöt ovat Päällä
[IMG] koodi on Päällä
HTML-koodi on Pois päältä

Kello on nyt 09:17.