yle.fi keskustelut
Etsi keskusteluista

vbphrase[tag_search]
Tarkennettu haku     Ohjeet     Säännöt
  yle.fi keskustelut > Abitreenit > Uskonto
Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Vastaa viestiin
Kaikki viestit tässä ketjussa: Uskonto s2012 Keskustelun työkalut
Vanha 26.06.2012, 09:46 Uskonto s2012   #1
iLOVEvr
Muita ussailijoita syksylle? Miten sujuu opiskelu?
Ota meihin yhteyttä   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 29.07.2012, 12:34 VS: Uskonto s2012   #2
TuSKr
Onpas tämä viestiketju vielä aika hiljainen. Mutta joo, minä kirjoitan uskonnon tänä syksynä. Opiskelu taas sujuu ihan kohtuullisesti. Mutta olisiko kenelläkään tärppejä tarjolla tämän syksyn uskonnon yo-kokeeseen?
Vanha 07.08.2012, 12:15 VS: Uskonto s2012   #3
iLOVEvr
Eutanasian on melkeinpä pakko tulla lähikertoina, nyt syksyllä, ens keväänä tai sit vuoden päästä syksyllä. Sitä ei oo vissiin seittemään vuoteen kysytty ollenkaan ja nythän se on ollu aika pinnalla.

Mulla ois vielä yhen ussankurssin itsenäiset tehtävät ennen ylppäreitä väännettävänä... Vois vissiin aktivoitua tän opiskelun suhteen nyt vähäsen!
Vanha 11.09.2012, 13:32 VS: Uskonto s2012   #4
Amanpa
Minäkin kirjoitan nyt syksyllä! Vähän hirvittää kun ei ollut meidän koulussa edes abikurssia tarjolla syksyn kirjoittajille. Tuntuu etten sitten osaa suoltaa tietoja oikeassa muodossa paperille. Saati saada tehtyä niin montaa esseetä sellaisessa paineessa! Iik. Ensimmäiset reaalini siis

Itse olen pläräillyt kaikki kirjat ajattelin lukea myös vielä kiireesti kertauskirjaa ja toista uskonnon kirjasarjaa. Saa nähdä miten repeän joka paikkaan! Lukusuunnitelmat senkuin venyy ja paukkuu.
Vanha 11.09.2012, 17:45 VS: Uskonto s2012   #5
summer994
Meilläkään ei koululla kertauskurssia järjestetty mikä on tosi tyhmää sillä olis ollu tosi kiva saada semmonen kokonaiskuva näistä kursseista....
Nyt alko myös vähän pelottaan koska luin äsken viime kevään kokeen kysymyksiä ja ne oli kohtuu helppoja niin pelkään että meille tulee nyt vaikee koe :/
Ota meihin yhteyttä  
summer994 on viimeksi muokannut viestiä 11.09.2012 17:53.
Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 11.09.2012, 17:52 VS: Uskonto s2012   #6
TuSKr
Joo, ei meidänkään koulussa järjestetä mitään uskonnon kertauskurssia. Tosin olen ainoa, joka uskonnon kirjoittaa meidän koulusta. Mahdollisuus kyllä kait olisi jonkinlaiseen suulliseententtiin. Itseäni ei sillein hirveästi ahdista. Koska kirjoitin viime keväänä jo yhden reaalin (terveystiedon, jäin pisteen päähän e:stä ). Mutta täytyy sanoa, että ahdistus kyllä vähän kasvaa päivä päivältä.
Ota meihin yhteyttä  
TuSKr on viimeksi muokannut viestiä 13.09.2012 17:51.
Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 11.09.2012, 19:39 VS: Uskonto s2012   #7
oooonu
Meidän koulussa järjestettiin kyllä kertauskurssi, mutta ei silti oo tullut oikeen mitään kovin selkeää kuvaa ihan kaikesta. Opettajan opetustyyli on hieman sekava. Tajusin itsekin vasta, että ai perkele ku pitäis vissiin alkaa lukemaan ihan tosissaan. Tähän asti se on ollu vähän semmosta velttoilua, lueskelua silloin tällöin.
Vanha 12.09.2012, 12:15 VS: Uskonto s2012   #8
Amanpa
Mua ei niinkää hirvitä se, ettei olisi kokonaiskuvaa (vaikka sekin kyllä on vajaa ), vaan se, etten osaa kirjoittaa ehkä tarpeeksi "tieteellistä" tekstiä. Olen hyvä äikässä, mutta äikän tyyppiset esseet ei vaan sovi reaalikirjoituksiin. Pelkään että tulee siitä miinusta. Vaikka ehkä ennemmin pitäis huolehtia sisällöstä

Meidän koulusta kirjoittaa minä ja kaksi muuta, eli meilläkään ei mikää yleisöryntäys. Ihmettelen sinänsä, miksi niin harva kirjoittaa uskonnon. Se on kuitenkin sellainen aine, josta useimmilla on melko hyvät pohjatiedot!
Vanha 12.09.2012, 20:52 VS: Uskonto s2012   #9
hamis1
Täälläki yksi uskonnon kirjoittaja ! Mä en oikee osaa sanoa mun kokonaiskuvasta D:.. Meidän koulusta kirjottaa jopa 7-8 .Viime keväänä kirjotti vaan 1
Oottekos miten paljo lukenu? Oisko vinkkejä/tärppejä?
Meillä opettajat sanoneet myös, että eutanasia voisi tulla, pitääpä yrittää netistä etsiä lisäinfoa (tuostsa eutanasiasta) .. Kirjassa siitä on niin suppeasti. Mitä kirjasarjaa ootte lukenu? Mä oon lukenu kolmen eri kirjasarjan kirjoja. Tosin mitään kurssia en oo lukenu kahteen kertaan kirkkohistoriaa lukuunottamatta..
Vanha 12.09.2012, 21:11 VS: Uskonto s2012   #10
Amanpa
Meillä käytetään Arkkia, tosin lueskelen myös Uskonnon verkkoja ja vähän sitä jotain Virta-sarjaa... Plus kertauskirja. Mitäs te muut luette?
Vastaa viestiin

Keskustelun työkalut
Näyttövalinnat

Viestien lähetyksen säännöt
Et voi luoda uusia keskusteluja.
Et voi vastata.
Et voi lähettää liitteitä.
Et voi muokata viestejäsi.

BB code on Päällä
Hymiöt ovat Päällä
[IMG] koodi on Päällä