yle.fi keskustelut
Etsi keskusteluista

vbphrase[tag_search]
Tarkennettu haku     Ohjeet     Säännöt
  yle.fi keskustelut > Abitreenit > Yleistä kirjoituksista
Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Vastaa viestiin
Kaikki viestit tässä ketjussa: stressikaatopaikka Keskustelun työkalut
Vanha 07.08.2012, 14:31 VS: stressikaatopaikka   #11
Neuvoja
Lainaus:
mikaell13 kirjoitti: Näytä viesti
muuten, ootko kenties se sama Neuvoja, joka kirjoittelee tuolla Suomi24 palstallakin, laivamatkat osiossa? ei millään pahalla!
En todellakaan kirjoittele Suomi24-palstalla mitään.
Vanha 07.08.2012, 15:34 VS: stressikaatopaikka   #12
mikaell13
ookei
Ota meihin yhteyttä   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 08.08.2012, 11:41 VS: stressikaatopaikka   #13
poika1994
Moikka vaan kaikille! Ite oon nyt kirjottamassa tokaa kertaa keväällä kirjotin Mantsan ja sain E:n (pistettä vaille L, vähä ottaa nupiin mut ei se mitään! ) Nyt ois tarkotus kirjottaa YH nyt syksyllä ja oo lukenu kaikki kirjat jo kertaalleen ja nyt ois tarkotus lukee ne viel kerran + kaikki monisteet joita meijän mahtava Yh ope on meille jakanu joka tunti ! En stressaa yhtään kirjotuksii ku yhet on jo takana ja niistä jäi hyvä maku suuhun. Täällä oli puhetta eväistä ja mun kokemus keväältä on se et ku kirjotin Mantsan ni ehin syödä yhen rivin fazerin sinistä ja pullon Novelle+ juomaa. 6 h päästä lens 3 kolmioleipä ja kanasalaatti suoraan roskiin ku ei vaan mitenkään ehtiny syödä mitään ! Tekstii tui tosin noin 5.5 sivuu per essee ja jokeriin irtos 9 sivuu tarinaa et siin ei paljoo ehtiny syödä tai miettii verensokereita mulle tuli sellane Flow fiilis ja sit ku katoin kerran kelloo niin oli enää 15 min aikaa ja kelasin et miten aika on menny niin nopee mut onneks olin sillo viimeistelemässä mun vikaa jokeriesseetä josta irtos 8/9 ! Mun suositus on et tehkää molemmat esseet jos vaan tiiätte ees jotain niist irtoo melkein pakosti ainaki se 5 pojoo vaik ei oliskaa mikää mahti vastaus! Tsenppii teille ja älkää ottako liian vakavasti kirjotuksii se on vaan pienen pieni osa teijä elämää !
Vanha 11.08.2012, 20:34 VS: stressikaatopaikka   #14
williamsburg
Kirjotan nyt syksyllä enkun ja historian. En oo ihan pysynyt lukusuunnitelmassa kiinni historian osalta, yhden englanninkielisen kirjan oon lukenut ja lainannut enkkuun kuunteluharjoituksia kirjastosta ja ostanut netistä grammar opuksia. Enkussa aion kuitenkin keskittyä sanastoon ja aineeseen, kielioppi on itselleni aika piece of cake, mutta kieliopin kertaamisesta ei oo haittaa, koska aion hakea yliopistoon opiskelemaan enkkua sitten keväällä.

En kai osaa vielä stressata. Paitsi, että oon jostain syystä lupautunut töihin (vielä sama kesätyöpaikka) viikonlopuiksi. Oon huvipuistossa töissä, joten semmoisia 12-20 vuoroja olis tiedossa.... Ootteko muut nyt syksyllä töissä, ootteko kenties hakeneet osa-aikaisiksi tms? Noi työt loppuu syyskuun alussa, mut oon hakenut hupsista keikkaa osa-aikaiseksi muutamaan liikkeeseen. Oon haastatteluissa sanonut, et voisin tehdä 1-2 vuoroa viikossa ja arasti ottanut puheeksi nää syksyn kirjotukset.....eikai kukaan työnantaja kuvittele, että voisin abina aloittaa syyskuun alussa ja olla kaikki illat töissä? Jos nyt sitten saisin tommosen osa-aikasen pesti esim. tuolta vaatekaupasta, ja se alkaisi syyskuun alussa, en pysty mitenkaan ottamaan sitä vastaan. Sapettaa. Miksi on pitänyt tunkea kaikenlaista näiden kirjoitusten ohelle!!!

No onneksi ensimmäinen jakso näyttää kuitenkin suht iisiltä, neljä kurssia, ja kaikista niistä (paitsi ei ehkä venäjästä) on jollain tavalla hyötyä enkun ja hissan kirjoituksissa.
Minkälaisilta teidän lukkarit näyttää? Stressaako? Suosittelen Yann Tiersenin musiikkia ja vaniljakahvia.
Vanha 12.08.2012, 00:17 VS: stressikaatopaikka   #15
mikaell13
tuo ensimmäisen jakson lukkari on aika tiivis, seitsemän (7) kurssii siinä, et aika tiivis tuo on, vähäsen se stressaa ku vielä pitäis toiseen kertaa lukee nuo ruotsin kirjat läp.
Vanha 11.09.2012, 15:23 VS: stressikaatopaikka   #16
abimuju
Keskipitkää ruottia itte yritän tässä kahlailla läpi. Kirjat oon kylllä saanut luettua, vielä pitäs muutama kertauskirja täytellä. tännään oli mulla se kuuntelu ja se kyllä pisti vähän masentamaan. eniten kyllä alkaa tässä ressaan se ko koittaa ittiään testailla nii mitään ei koskaan osssaa vaikka hommat on just opetellu. ääks. jännitään ainaki ihan sairaana nyt tuo kirjallinen. M oli tavotteena mutta siihen ei sittenkään taija ainakaan kuuntelun perusteella olla mitään mahkuja... noo onneksi mulla meni keväällä bilsa hyvin joten ees jotaki onnistumisen riemua tähän masentavaan lukiolaisen elämään
Vanha 12.09.2012, 12:46 VS: stressikaatopaikka   #17
Amanpa
Itse kirjoitan nyt syksyllä B-ruotsin ja uskonnon. Ruotsin suhteen mieliala on noususuhdanteinen kiitos hyvin menneen kuuntelun, mutta reeali ahdistaa! Olen lukenutkin ihan liian vähän ja nyt vain ärsyttää, ettei tajunnut tehdä enemmän töitä kesällä näiden eteen... No, keväällä sitten uusintaan, näillä näkymin. :/
Vanha 12.09.2012, 16:13 VS: stressikaatopaikka   #18
kastanja-
Mä kirjotan nyt syksyllä englannin, äidinkielen ja terveystiedon. Lukeminen jäi ihan totaalisesti ja nyt olen jo jollain tapaa menettänyt toivoni koko kirjoitusten suhteen. Maanantain kuuntelu meni ihan penkin alle. Yleensä olen saanut n. 80p, mutta nyt jäi vähän päälle 50.. :/ Jännitti niin paljon, että kaikki meni ihan ohi. Sinne meni haaveet E:stä. Äidinkieli on aina ollut yksi huonoimmista aineistani, joten perjantai hermostuttaa PALJON. Voi tätä stressin määrää....
Vanha 13.09.2012, 13:45 VS: stressikaatopaikka   #19
troisieme
Joooo uusin nyt ainoostaan äikän. Viime keväänä äikkä laski ytl:ssä just sen viis pistettä ja jäi pisteen päähän M:stä. Tekstitaidot meni huonommin kun yleensä (2-2-4) ja esseestä tuli pahin pohjanoteeraus ikinä, 35 p, kun yleensä pisteet huiteli siellä 45-55 tasolla.

Eli nyt sitten lähetään ottaan revanssia YTL:stä, en tiiä kuinka käy puoleen vuoteen kun ei oo koulussa käyny, ni vähän on tuntuma kateissa. Mutta sain sentään kirjotettua kaks tekstitaidon vastausta jotka vanha opettajani sitten tarkisti, niistä molemmista 4 eli ihan jees pitäis mennä. Tosin tein molempia varmaan kolme päivää, et nyt sitten kun pitäis vääntää se kolme kuudessa tunnissa niin vähän pelottaa.

Mutta aattelin ottaa ihan lunkisti, turha sitä on sen enempää stressata, se menee niinkun menee. Eväitä on hankittu sen verran, että jos tekstiä ei jostain syystä tule, voin kuluttaa loppuajan syömällä D useesti varsinkin viinirypäleiden kohalla on kyllä käyny niin, että niitä vaan syö koko ajan ja sit huomaakin et on vartissa kirjottanu tyyliin yhen lauseen
Vanha 14.09.2012, 12:02 VS: stressikaatopaikka   #20
Alaevyan
Kirjotin keväällä Äikän (jäi pisteen päähän L:stä, ei harmita.. -.-) ja enkun, joka nous 8 pojoa YL:ssä ja palas M:nä.
Kevät meni siis oikein mainiosti, vaikka tuo äikkä jäikin vähän kaihertamaan. Nyt syksyllä sitten Terveystieto ja Psyka, sekä ikuinen murheenkryyni, eli se toinen kotimainen. Alustavia kuuntelupisteitä en oo vielä saanu, mutta omien laskujen mukaan jäivät pyörimään jonnekin 30 korville. Onhan se tyhjää parempi ja näinkin heikolla ruotsinkielen taidolla tuo on jopa melkoisen kohtalainen tulos. Varmistus tosin tulee sitten, kun saan tietoon opettajan antamat pojot.
Terveystietoa on tullut päntättyä tässä aika tahdilla, psyka jäänyt vähän vähemmälle. Jätin lukion vuosien sitten kesken ja nyt olis tarkotus saada lakki vihdoin tänä syksynä, joten terveystiedon opinnoista on jo aikaa. Psykaa luin elukiossa vielä viime keväänä ja onnistuin saamaan 5. kurssista kympin! Eli sitä lähetään kirjoittamaan luottavaisin mielin. TT taas on sen verran laaja-alainen aine, että vaikka periaatteessa kaikki ne asiat, mitkä siihin liittyy, tietääkin ja osan pystyy päättelemään terveellä järjellä, niin silti vähän hirvittää. Hirvittää tosin se psykakin. Ja ruotti. Kaikkihan nuo hirvittää Mutta pari viikkoa ja sitten se on ohi!
Hurjasti tsemppiä kaikille muille!
Vastaa viestiin

Keskustelun työkalut
Näyttövalinnat

Viestien lähetyksen säännöt
Et voi luoda uusia keskusteluja.
Et voi vastata.
Et voi lähettää liitteitä.
Et voi muokata viestejäsi.

BB code on Päällä
Hymiöt ovat Päällä