Lainaus:
kurkiaura kirjoitti:
Humaanitar vähä vihjaisi, että hänen kirjoituksensa oikeastaan kuuluisi tällä osastolle.
Minäpä laita tänne.
Samoilla linjoilla Humaanittaren kanssa, miksikö ?
On tää poliitikkojen touhu niin läpinäkyvää, että ................., näin kuntavaalien alla.
- Kokoomus korjaisi vanhuslakia ennen henkilöstömitoituksia a´la Risikko. Ja edelleen Risikko, Sairaat jäävät budjetin jalkoihin
- Guzenina-Richardson lupaa rahaa vanhustenhoitoon, SDP. Ja Jutan mielestä vanhusasia on heille tärkeä, mutta hoitajakiintiöön ei ole luvattu rahoja. Ja Backman, Vanhuspalvelut budjettiriihen tärkein asia. Ja SDP:n Lindtman: Sairaat jäävät Risikon jalkoihin
- Perussuomalaiset ehdoton vanhuslain hoitajamitoituksessa
- Vihreät pohtivat vanhustenhoidon mitoitusta
- RKP: Hoitajamäärän alaraja kytkettävä hoidon laatuun
Kyllä nyt puhetta riittää.
Ja Kepu sekä Vasemmistoliitto julkaisevat kohta omat kannanottonsa.
- Miksi tästä puhutaan aina vaalien alla ? Ja sitten asia voi unohtaa.
Itse olen kyllä siinä käsityksessä, että Vuodeosastolla sairaalassa tilanne on pahin. Sinne tarvitaan apua.
Ja miksi ihmeessä ei meillä riitä rahaa omaishoidon kehittämiseen. Se on edullinen ja kannustusta tarvittaisiin. Nyt kunnat kitsailevat omaishoidossa. . Ja niinpä omaishoitokorvaukset / systeemin kehittäminen on lapsen kengissä.
Muutenkin vanhusten kotona asumista - silloin, kun se terveydellisesti on mahdollista - voitaisiin kehittää. Se on kuitenkin halpaa verrattuna laitoshoitoon.
|
Eipä todellakaan kovin kummoisesti kiinnosta tämän palstan kirjoittajia Suomen sisäpolitiikka,kuten ei muitakaan suomalaisia.
Siis MEDIAKO sanelee kiinnostuksenkohteet edelleenkin ja niinkö on myös aina oleva?!!
Lammaslauma etenee sokeasti sinne,minne `JOHTAJA´ kuljettaa ja siihen arvomaailmaan,jonka "rahamaailma" on tärkeimmäksi onnellisuuden tuojaksi luokitellut.
Nyt olisi kuitenkin syytä herätä meidän kaikkien tähän Suomen sisäpolitiikan todellisuuteen.
Itseasiassa meillä koko kansakunta voi pahoin-lukuunottamatta pientä eliittivähemmistöä!
Jos olen väärässä,oikaiskaa käsitykseni hyvin perusteluin!
Myöskin tuon pienen vähemmistön hyvinvointi on pitkälti näennäistä elämän "hyvinvointia",joka murenee hetkessä,kun `elämä´ itsessään iskee päin kasvoja.
Ehkä sitä ei tunnusteta,jos inhimillisyys on jo unohdettu ja mammona saanut yliotteen.
Vanhustenhoidon?!! -siis Terveyskeskusten vuodeosastoille ja varsinkin niiden kroonikko-osastoille sijoitettujen ihmisten elinolot ovat karmaisevat.
En käy niitä nyt enempää kuvailemaan tässä yhteydessä.Jokainen,jota asia kiinnostaa voi itse käydä tutustumassa tilanteeseen.
Tuo "kurkiauran" mainitsema omaishoitajajärjestelmä olisi ehdottomasti edullisin ja inhimillisin järjestelmä,jos se vaan saataisiin toimimaan.
MUTTA ja niitä on monta.
Ensinnäkin,mistä saadaan nämä omaishoitajat,kun yhteys jopa omiin vanhempiin on katkennut?(Syy raha???)
Lisää jossitteluja löytyy loputtomasti.
Itse en usko tilanteen muuttuvan vaalien jälkeen,vaikka päättäjinä olisivat PerusSuomalaiset,Vihreät,SDP,..... tai Muutos 2011;sta.
Siinäpä syy ,miksi en jaksa enää uskoa koko "politikkaan"!