yle.fi keskustelut
Etsi keskusteluista

vbphrase[tag_search]
Tarkennettu haku     Ohjeet     Säännöt
  yle.fi keskustelut > Abitreenit > Muut vieraat kielet
Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Vastaa viestiin
Kaikki viestit tässä ketjussa: Lyhyt saksa / Syksy 12 Keskustelun työkalut
Vanha 05.06.2012, 20:04 Lyhyt saksa / Syksy 12   #1
abivm2013
Jees, tänne voi sitten heitellä viestiä syksyn haasteisiin valmistautumisesta, kokeen jälkitunnelmia ja sitten niitä alustavia+lopullisia arvosanoja.

Onko saksan kirjoittajia syksyllä ja mitä tavoitteita?

Nyt tietty itse kukin varmaan ottaa tämän loman alkupuolen iisimmin. Itse menossa toista kertaa kirjoittamaan, tosin ensimmäinen kieli, minkä kirjoitan. Ensituntumalla vaikuttaa huomattavasti mukavammalta tämä valmistautuminen verrattuna viime kevään reaaliin. Biologiasta vahva magna, korottamaan en mene. Saksasta tavoitteena eximia.
Ota meihin yhteyttä   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 15.08.2012, 19:32 VS: Lyhyt saksa / Syksy 12   #2
eveliinat
Täälläkin on yksi syksyn lyhyen saksan kirjoittaja! Alkaa vähän stressaamaan, kun en ole vielä edes aloittanut lukemaan...
Vanha 23.08.2012, 16:03 VS: Lyhyt saksa / Syksy 12   #3
abivm2013
Vajaa kolme viikkoa aikaa aktivoida ja harjoituttaa kuuntelukorvaa. Eikun googlettamaan NDR, WDR tai SWR. Nuo lyhenteet ovat siis Saksan eri alueiden yleisradioista (esim. jälkimmäinen Südwestdeutscher Rundfunk)
joiden avulla voi kokemukseni mukaan todella hyvin koetella kuullun ymmärtämistä.
Vanha 11.09.2012, 13:11 VS: Lyhyt saksa / Syksy 12   #4
lofalle
Jep tarkoitushan ois mennä saksa nyt kirjottamaan vaikka en olekaan käynyt kuin vasta 7 kurssia. Hui pelottaa ja kunhan c:n tai paremman saan niin se riittää.. huomenna kuuntelu ja tuntuu siltä etten osaa yhtään mitään
Vanha 11.09.2012, 16:47 VS: Lyhyt saksa / Syksy 12   #5
ManGuest
Lainaus:
lofalle kirjoitti: Näytä viesti
Jep tarkoitushan ois mennä saksa nyt kirjottamaan vaikka en olekaan käynyt kuin vasta 7 kurssia. Hui pelottaa ja kunhan c:n tai paremman saan niin se riittää.. huomenna kuuntelu ja tuntuu siltä etten osaa yhtään mitään
Mulla on täsmälleen sama tilanne. Kurssitarjotin oli sen verran huonosti suunniteltu, että en saanut otettua saksaa enää ekaan jaksoon, vaan viimeisin käymäni kurssi on viime lukukauden nelosjakson kulttuurikurssi (se 7. juurikin myös).

Kirjoitan saksan ylimääräisenä eikä tavoitteita kummemmin ole. Normaaleilla kursseilla numeroni ovat olleet 7-8 välillä melko tasaisesti eli ehkäpä M tai C voisi olla haarukassa. Kuuntelu on mulle huonompi osa-alue kuin kirjallinen ja tuleekin ratkaisemaan paljolti mahdollisuuteni.

Onnea kaikille kirjoituksiin!
Ota meihin yhteyttä  
ManGuest on viimeksi muokannut viestiä 11.09.2012 17:08.
Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 12.09.2012, 10:19 VS: Lyhyt saksa / Syksy 12   #6
Abi-Ansku
Miltäs kuuntelu teidän mielestänne tuntui? Laittakaas rivejänne tänne! Itse lähin ihan onneani koittamaan, sillä olenn käynyt lyhyestä saksasta kurssit vain kutoskurssiin asti, enkä ole vuoteen edes lukenut koko kieltä! Vähän pelottaaa... Harjoitus yo-vihkosta kuitenkin jo vahva E.
Vanha 12.09.2012, 13:13 VS: Lyhyt saksa / Syksy 12   #7
ManGuest
Ihan hyvä fiilis jäi ja tuntui, että meni hyvin, mutta tuloshan sen vasta näyttää. Erityisesti avoissa onnistuin ja näppituntumalla ne meni aika lähelle oikeita. Monivalinnoissa keskittyminen herpaantui kolmen kohdan ajaksi (muistaakseni 18-20) ja jouduin arpomaan ne päättelemällä/tuurilla. Sen lisäksi muutaman muunkin kohdan jouduin lottoamaan monivalinnoissa, mutta kokonaisuutena uskoisin päässeeni omalle tasolleni.
Vanha 12.09.2012, 15:13 VS: Lyhyt saksa / Syksy 12   #8
Abi-Ansku
hohoi missä kaikki lyhyen saksan kirjoittajat? (8 kuinkakohan paljon meitä ylipäätään on tänä syksynä
Vanha 12.09.2012, 16:16 VS: Lyhyt saksa / Syksy 12   #9
Allegretto
Täällä minä Mun mielestä kuuntelu oli oikein kiva tai ainakin tuntui, että meni hyvin. Avoimista sössin todennäköisesti miinus kuuden pisteen edestä huolimattoman kuuntelun vuoksi (käytiin opettajan kanssa ne läpi), se vähän harmittaa, mutta ei voi mitään enää.

Minäkin olen käynyt vain kurssit 1-6...
Vanha 12.09.2012, 16:37 VS: Lyhyt saksa / Syksy 12   #10
misima
Jeps ihan kivalta tuntu tuo saksa kyllä, verrattuna ainakin maanantain englantiin... Avot jäi kyllä harmittaan, kun ymmärsin pari kohtaa väärin Nyt vaan jännätään pisteitä sitten.
Vastaa viestiin

Keskustelun työkalut
Näyttövalinnat

Viestien lähetyksen säännöt
Et voi luoda uusia keskusteluja.
Et voi vastata.
Et voi lähettää liitteitä.
Et voi muokata viestejäsi.

BB code on Päällä
Hymiöt ovat Päällä
[IMG] koodi on Päällä