yle.fi keskustelut
Etsi keskusteluista

vbphrase[tag_search]
Tarkennettu haku     Ohjeet     Säännöt
  yle.fi keskustelut > Ajankohtaista
Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Huomiot

Näytä äänestyksen tulokset: Miten Yle pitäisi rahoittaa?
Nykyinen tv-maksu 1 4,17%
Kiinteistökohtainen mediamaksu 1 4,17%
Maksukortti 6 25,00%
Verorahoitus valtion budjetista 16 66,67%
Äänestäjiä: 24. Tämä äänestys on suljettu

Vastaa viestiin
Kaikki viestit tässä ketjussa: Ylen rahoitus Keskustelun työkalut
Vanha 18.08.2012, 08:22 VS: Ylen rahoitus   #71
Korppi79
Lainaus:
humaanitar kirjoitti: Näytä viesti
Hyvä,että toiveesi ulkomaankomennuksesta toteutui ja saat heittää EU-asiat ja eurot unholaan.
Toivottavasti todellakin silmälaput jäävät tänne kotimaahan ja avoiminmielin kohtaat uuden työpaikkasi valtion tavat,kulttuurin ja kansan.

Kunhan palaat komennukseltasi,niin voisitko myös informoida meitä "viisastenkerhon jäseniä" kokemuksistasi-siis mikäli tämä on silloin edes toiminnassakaan!

Ehkä väliaikaraportitkin olisivat paikallaan.

Turvallista matkaa!
Kohdemaana Puola, eli EU-maa, mutta ei euro maa, lokakuussa alkaa, eiköhän tuolta tule jotain kommentoitua.

Silmälappuja ei tule, eikä ole koskaan ollutkaan. Kaikkia vanhoja arvoja ei vain tule uhrata edes "taiteen" nimissä. Varsinkaan veronmaksajien rahoilla, mitäs tuo rienaus tulikaan sitten kokonaisuudessaan maksamaan veronmaksajille, 170 000€ näin jostain.
Ota meihin yhteyttä   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 18.08.2012, 09:18 VS: Ylen rahoitus   #72
MURTTI
eikös nuorilla ole ollenkaan ennakkoluuloja ?? Sanoisin vaan ett kaikilla niitä on jopa minulla sinulla heillä ja meillä . Kuinka monen nuoren perhe elää enään yhteydessä esim isovanhempiin . ONhan kuultu ja nähty miten mummoja ja vaareja esim kaivataan päiväkoteihin lapsille esimerkkinä ja ystävänä ns vanhoista ikä-ihmisistä . Meillä on tilanne että molemmat mummit lapsile asuvat lähipiirissä joten vanha ihminen on tuttu tapoineen ja heikentyneiine voimineen . Ei monikaan ole mulle istuinta antanut vaikka huomaavat tuloni ja huonon liikkumiseni bussissa tai raitsikassa .
Vanha 18.08.2012, 09:59 VS: Ylen rahoitus   #73
MURTTI
jatkan taas kn ajatukset eivät heti tee toivottua näkemystä asioista. Kyllä nuoret osaavat käyttäytyä ja sen he tekevätkin tutuille omaisilleen ja ystävilleen , mutta vieras vanhus tai iäkkäämpi henkilö ei saakaan sitä hyvää käytöstä osakseen . Monelle vanhemmalle on tullut kiltin kotinnuoren käytöksen erilaisuus esim koulussa ja muualla , täydellisenä ikävänä yllätyksernä .. En minäkään voi sanoa olevani varma miten lastenlapseni käyttäytyvät ventovieraita kohtaaan . MINÄ pidän heitä hyväkäytöksisinä mutta onko sama tapaisuus sitt muualla tosi . VASTA ITSE VANHANA OLEVA TIETÄÄ NÄISTÄ , JA SANOISINKIN ETTÄ KYLLÄ IKÄ OPETTAA ellei muuten asiaa usko . Kokemusta on mulla iän , 80 v , puolesta riittä västi . -------
Vanha 19.08.2012, 18:33 VS: Ylen rahoitus   #74
humaanitar
Ihmettelen nyt lähinnä Ylen toimintaa tämän keskustelupalstan valvonnassa.

Onko Ylessä ylipäätään ketään,joka valvoisi palstantoimintaa?
Minusta ainakin tuntuu siltä,ettei ole.
Mikäli on,hän ei ole herännyt talviuniltaan laisinkaan,tai sitten hän vaipunut Nirvanaan.Palkkaansa hän ei ainakaan ole ansainnut,jos sellaista nauttii.

Kuinka on mahdollista,että joidenkin roskapostilähettäjien annetaan vapaasti mellastaa palstalla,kenenkään siihen puuttumatta??
Aivan käsittämätöntä,kun kyseessä on kuitenkin YLEN PALSTA!!
Vanha 19.08.2012, 19:21 VS: Ylen rahoitus   #75
humaanitar
Lainaus:
MURTTI kirjoitti: Näytä viesti
eikös nuorilla ole ollenkaan ennakkoluuloja ?? Sanoisin vaan ett kaikilla niitä on jopa minulla sinulla heillä ja meillä . Kuinka monen nuoren perhe elää enään yhteydessä esim isovanhempiin . ONhan kuultu ja nähty miten mummoja ja vaareja esim kaivataan päiväkoteihin lapsille esimerkkinä ja ystävänä ns vanhoista ikä-ihmisistä . Meillä on tilanne että molemmat mummit lapsile asuvat lähipiirissä joten vanha ihminen on tuttu tapoineen ja heikentyneiine voimineen . Ei monikaan ole mulle istuinta antanut vaikka huomaavat tuloni ja huonon liikkumiseni bussissa tai raitsikassa .
Tuohon viimeiseen virkkeeseesi viitaten,herää ajatus siitä,että käsitämmeköhän kunnioituksen eritavoin?
Istuinpaikkansa antaminen huonommin liikkuvalle on omasta mielestäni sitä toisen huomioonottamista-ei kunnioitusta.Samoin oven aukaiseminen ja lukemattomat muut pienet "eleet" kuuluvat toisten huomioimiseen,siis aivan tavallisiin arkisiin hyviin käytöstapoihin. Kunnioitus on aivan toinen juttu.

Ehkäpä eri puolilla Suomea sanoilla on eri merkitys?
Onhan täällä Itä-Suomessa itikka se inisevä,kiusallinen hyönteinen,mutta Pohjanmaalla se onkin lehmä-maitoa ja lihaa tuottava hyötyeläin.
Vanha 19.08.2012, 21:13 VS: Ylen rahoitus   #76
MURTTI
Sanon vaan ett kukin puhuu ja kirjoittaa tavallaan enkä aina jaksa ihan eksaktia sananmuotoa käyttää , on se sitten huomioimista tai kunnioitusta pääasia on kuiteskin että elämässä on elettävä ja helpompaa kaikille ( luulisin ) on esim arvojen kunnioittaminen . Mun ikäluokalleni opetettiin myös jo kansakoulussa
miten käyttäydytään kun kohdataan vanhoja ihmisiä . Joten en enään eloni illassa osaa vaihtaa enkä halua edes , omia näkemyksiäni arvoista ja muista siihen liittyvistä jutuista , joten koettakaa kestää vaan , näin tulen ottamaan kantaa edelleen .
Vanha 20.08.2012, 21:43 VS: Ylen rahoitus   #77
Korppi79
Aika jänniä on kyllä nuo teidän väittämät, "laput silmillä" perustelkaapa nyt tuo kanta sitten perinpohjin, niin saadaan keskustelua aikaiseksi, miten se, että kannattaa perinteisiä arvoja, on "laput silmillä" kulkemista?

Tuo Humaanittaren kanssa keskustelu on kyllä monesti kuin suossa juoksisi, vetää niin erikoisia johtopäätöksiä välillä, että alta pois, kuten tuolta aiemmasta vastauksesta minulle voi huomata, kun kirjoittelin esimerkin tuollaisesta ääripäästä, jossa vanhat arvot on unohdettu, niin Humaanitar veti siitä johtopäätöksen, että minä kannatan lasten fyysistä kurittamista, melko erikoiset johtopäätökset, en tiedä ymmärtääkö vasiten väärin vai mikä on takana, mutta miten tuollaisen kanssa sitten keskustelee asioista.

Perustelkaapa nyt tuo laput silmillä kulkeminen, kun kerran sellaista väitätte, voin laittaa vasta-argumentteja.
Vanha 20.08.2012, 23:32 VS: Ylen rahoitus   #78
MURTTI
Avoisa Humaanitar KYSEISESSÄ osiossa en mainitse kunnioitusta kaipaavani vaan jos luet uudelleen ajatuksella ymmärrät sanoman kyllä , kaikella ystävyydellä mummi murtti
Vanha 21.08.2012, 10:16 VS: Ylen rahoitus   #79
MURTTI
Käytän kyllä erittäin hyviä , ja kalliitkin olivat LUKULASEJA , mutta niiden läpi näkyy oikein hyvin . Mitkään laput silmillä eivät kuulu mun elämätapoihini , tosin nuorena käytin kurkkunaamioita ihon hoitoon ja kukoistava ihoni onkin perua siitä . MILLAISET laput mulla on silmillä voisi Roopenpoika nyt kertoa ja koetetaan sitt katsoa onko Roopenpojalla selvännäkijänkykyjä kun kirjoitusteni perusteella voi nähdä tänne asti !!!!!!!! ODOTAN mielenkiinnolla selvännäkijän "" totuutta lapuistani ""
Vanha 21.08.2012, 12:52 VS: Ylen rahoitus   #80
Korppi79
No niin, eli mennäämpä välillä taas asian tynkään, eli tuo Mannerheim rienaus maksoi ilmeisesti noin 170 000€ kokonaisuudessaan sen dokumentin kera.

Katsoin itsekkin tuon trailerin vastahakoisesti ja tuosta tuli mieleen kyllä joku kummeli materiaali, huono vitsi lähinnä.

Mitäs ne palstan korkeakulttuurin kannattajat (Humaanitar ja Roopenpoika) ovat mieltä tästä, onko tuo sitten hyvä että yle käyttää tuollaisen määrän rahaa ns.myyttien murtamiseen kuten itse sanoitte, mahtavaa oli myös, että päästään sankaripalvonnasta eroon teidän mielestä.

Minkähänlaiset laput silmillä te kuljette, jos väitätte pokkana, että Suomessa olisi jotain sankaripalvontaa Mannerheimia kohtaan, se että tuollaisen elokuvan kohdalla kun kyseessä on Suomen itsenäisyyden kannalta merkittävä historian henkilö, niin suuri osa ihmisistä haluaisi pysytellä faktoissa kun tällaisesta ihmisestä tehdään elokuvaa, kuten itsekkin, jos tällaisesta henkilöstä tehdään fiktiivinen taide-elokuva, joka on lähinnä rienausta henkilöä kohtaan, niin onko todellakin oikein, että tällaista taide pläjäystä on yle rahoittamassa. Se että historiallisesti merkittävää henkilöä haluttaisiin käsitellä faktojen valossa, ei ole mitään palvontaa, vaan realismia ja kunnioitusta historiaa kohtaan.

Ja vielä sinulle Humaanitar, kun kerta omastamielestäsi kuljet tätä maailmaa niin avoimin silmin, ymmärtäväisenä, ilman silmälappuja, (kuten sinun sanojesi mukaan minä taas kuljen silmälaput päässä) niin miten ihmeessä et huomaa sellaista seikkaa tästä Mannerheim elokuvasta ja sen arvostelijoista, että tuota elokuvaa suuri osa kansasta pitää rienauksena Mannerheimia kohtaan, eikä hyväksy sitä että tuollaiseen Yle käyttää rahojaan.

Avarakatseisena ihmisenä sinunkin tulisi ymmärtää, että tuollaista elokuvaa kohtaan tulee varmasti vihaisia kommentteja, kun minäkin kerta näiden "lappujeni" alta "kirkasotsaisena" ymmärrän sen, että joku aina haluaa tehdä tällaista taidetta ja kun tekee, niin jos omaa normaalin terveen ihmisen järjen, niin tietää että se suututtaa ihmisiä, uskoisin että tämä on tarkoituskin tällaisessa elokuvassa.

Jokainen tehkööt minkälaista taidetta haluaa, mutta jos tuon tyylistä rienausta tekee, niin täytyy kyllä ymmärtää, että se suututtaa ihmisiä, eikä tuollaisen taiteen rahoittaminen kuulu kyllä ylelle, yle on koko kansaa varten.

Tuosta vanhojen arvojen puolustamisesta vielä, niin noiden arvojen ja rajojen muuttumisen tuloksen voi nähdä yhteiskunnassa, jatkuvasti kasvavina nuorten mielenterveysongelmina, yhä suurempi joukko keskeyttää armeijan kun psyyke ei kestä jne. Näistä ongelmista voisi huomata sellaisen, että jokin on mennyt pieleen.
Vastaa viestiin

Keskustelun työkalut
Näyttövalinnat

Viestien lähetyksen säännöt
Et voi luoda uusia keskusteluja.
Et voi vastata.
Et voi lähettää liitteitä.
Et voi muokata viestejäsi.

BB code on Päällä
Hymiöt ovat Päällä
[IMG] koodi on Päällä