yle.fi keskustelut
Etsi keskusteluista

vbphrase[tag_search]
Tarkennettu haku     Ohjeet     Säännöt
  yle.fi keskustelut > Ajankohtaista
Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Huomiot

Vastaa viestiin
Kaikki viestit tässä ketjussa: Vaalit 2011: Neljä suurta tentissä Keskustelun työkalut
Vanha 12.04.2011, 15:04 VS: Vaalit 2011: Neljä suurta tentissä   #291
ainoanneli
Lainaus:
viljandi kirjoitti: Näytä viesti
Olen kovasti pahoillani, ainoanneli, mutta puhut itseäsi pussiin yhtä lahjakkaasti kuin suuri gurusi Timo Soini.
Puoluekurista: eikö ole niin, että perussuomalaisten ehdokkaat ovat jo joutuneet sitoutumaan pysymään puolueen ja eduskuntaryhmän jäseninä valituiksi tultuaan, tapahtui mitä tahansa seuraavan neljän vuoden aikana?
Tätä minä kutsuisin jo melko kovaksi puoluekuriksi.
Tosin mikään laki onneksi ketään ei tuohon sido - ei edes perussuomalaisten ehdokkaita.
Onpahan vain kuvaavana esimerkkinä tämän ryhmittymän logiikasta.

Sen pituinen se.
Tämä minun asiani koski äänestämistä yms.kun asioita eduskunnassa hoidetaan, ei sitä, että Soini on pyytänyt pysymään puolueessa - eli ei saisi olla loikkari. Tosin sekään ei ole juridisesti sitova.
Omia aivojaan saa kyllä käyttää ja pitääkin käyttää.
Mutta kun hallistusta muodostetaan, niin jo siinä on pakko sitoutua hallitusneuvottelijoiden kanssa , mikäli aikoo päästä/olla hallituksessa.
Ota meihin yhteyttä   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 12.04.2011, 17:26 VS: Vaalit 2011: Neljä suurta tentissä   #292
seraa
TV:ssa tuli juuri ennakkopuffi "suuresta vaalikeskustelusta" to:na 14.04.11 klo 21.05. Ohjelman toimittajina ovat valitettavasti edelleen rautakanki-Andersson ja Kirsi Skön.
Minulta jää tuo ohjelma katsomatta, sillä etenkään Andersson ei pysty pitämään Kataisen poikaa aisoissa, vaan hän saa eniten puheaikaa eikä Andersson ehdi tai ei halua ehtiä mukaan pitämään keskustelua aisoissa ja tasapuolisena. Katainen vain yksinkertaisesti ottaa eniten aikaa eikä pidä sitä sopimattomana. Hän on koko ohjelman ajan sormi pystyssä - kuin kansakoulun ylipinko poika.
Ehkä toimittajillakin on jo mielessä tuleva pääministeri, jolle pitää olla mielin kielin ja vähän enemmänkin.
Vanha 12.04.2011, 17:34 VS: Vaalit 2011: Neljä suurta tentissä   #293
idaliina
Lainaus:
Olen kovasti pahoillani, ainoanneli, mutta puhut itseäsi pussiin yhtä lahjakkaasti kuin suuri gurusi Timo Soini.
Puoluekurista: eikö ole niin, että perussuomalaisten ehdokkaat ovat jo joutuneet sitoutumaan pysymään puolueen ja eduskuntaryhmän jäseninä valituiksi tultuaan, tapahtui mitä tahansa seuraavan neljän vuoden aikana?
Tätä minä kutsuisin jo melko kovaksi puoluekuriksi.
Tosin mikään laki onneksi ketään ei tuohon sido - ei edes perussuomalaisten ehdokkaita.
Onpahan vain kuvaavana esimerkkinä tämän ryhmittymän logiikasta.

Sen pituinen se.
kyllä jokaisen pitää voida luottaa siihen että valitsemansa ehdokas pysyy puolueessa mihin hänet on valittu.
Työ on 4 vuoden luottamustehtävä ja nämä luopiot ja rintamakarkurit pettävät äänestäjänsä.

Mehän äänestämme emme pelkkää ehdokasta vaan myös puoluetta ja eikö jokaisen ehdokkaan tule seisoa puolueen vaaliohjelman takana tai muuten on väärässä puolueessa.
Ota meihin yhteyttä  
idaliina on viimeksi muokannut viestiä 12.04.2011 17:41.
Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 12.04.2011, 18:13 VS: Vaalit 2011: Neljä suurta tentissä   #294
MURTTI
kiitos iidaliina .olen samaa mieltä .Ehdokas jonka olen äänestänyt Eduskuntaan tulee pysyä siinä puolueessa ,jonka avulla Euskuntaan on päässyt. !!ei pidä pettää äänestäjää kääntämällä takkinsa .
Vanha 12.04.2011, 20:15 VS: Vaalit 2011: Neljä suurta tentissä   #295
ainoanneli
Lainaus:
Tuon tulkintasi mukaan, ainoanneli, tärkeintä Soinille siis onkin, että eduskuntaryhmä pysyy kasassa, äänesteli sitten miten äänesteli.
Eli raha ratkaisee - eduskuntaryhmän koon mukaanhan puolueelle tuloutuetaan puoluetuet. Sekö se Soinin suuri visio nyt onkin?

Mitenkähän tuossa mahtaa kaikkien kauniiden vaalitavoitteiden ja -lupausten käydä?
Olen pahoillani näistä kommenteistani. Mutta kannattaisikohan sittenkin hieman harkita, kenelle sen ainokaisen äänensä antaa...
Minä en tiedä Soinin visioita tuossa puoluetukiasiassa. Niitä ei minun mielestäni pitäisi edes jakaa puolueen koon mukaan, vaan tasapuolisesti kaikille samanverran !!! Ja miksi yleensä verovaroista kenellekkään ? En tulkitse Soinia vaalitukien perusteella, eihän se ole mikään vaali teema. Sitäpaitsi Soini on tyytynyt pieniin tukiin ja jatkanut siitä huolimatta sisukkasti eteenpäin - se kuvaa suomalaista sisua parhaimmillaan.
Ilmankos porvareilla on hätä, jos Soini pärjää hyvin, tuet menee sivusuuhun - ahneuden perikuvat joutuvat pettymään.

Saat olla pahoillasi kommenteistasi, kävin juuri äänestämässä perussuomalaista ehdokasta. Sitäpaitsi yksi pääskynen ei kesää tee. Nuku yösi rauhassa !
Vanha 12.04.2011, 20:22 VS: Vaalit 2011: Neljä suurta tentissä   #296
ainoanneli
Lainaus:
seraa kirjoitti: Näytä viesti
TV:ssa tuli juuri ennakkopuffi "suuresta vaalikeskustelusta" to:na 14.04.11 klo 21.05. Ohjelman toimittajina ovat valitettavasti edelleen rautakanki-Andersson ja Kirsi Skön.
Minulta jää tuo ohjelma katsomatta, sillä etenkään Andersson ei pysty pitämään Kataisen poikaa aisoissa, vaan hän saa eniten puheaikaa eikä Andersson ehdi tai ei halua ehtiä mukaan pitämään keskustelua aisoissa ja tasapuolisena. Katainen vain yksinkertaisesti ottaa eniten aikaa eikä pidä sitä sopimattomana. Hän on koko ohjelman ajan sormi pystyssä - kuin kansakoulun ylipinko poika.
Ehkä toimittajillakin on jo mielessä tuleva pääministeri, jolle pitää olla mielin kielin ja vähän enemmänkin.
Pitää se silti katsoa ja nähdä kuinka elittii käyttäytyy tyylikkäästi ?? Haukkuu toisia - vaikka pitäisi nähdä tasaveroisena edustajana muutkin kuin vain itsensä.Otan nitrot varalta viereeni, jos alkaa ottamaan kaaliin. Ja ottahan se.
Vanha 12.04.2011, 22:30 VS: Vaalit 2011: Neljä suurta tentissä   #297
Jou11
No nyt tulee ensimmäisenä mieleen että jätän seuraavat YLE:n maksut maksamatta! Näillä sivuilla meni "sananvapaus" tunne persiilleen ja mitäpä sitä voi muuta odottaa valtion johdannaiselta yritykseltä edes odottaa! Paska mikä paska.

Ihan sama onko kysymyksessä YLE, ELY-keskus/(tuhannet tyhjänpäiväiset työntekijät), viranomaiset, VR, Finnair, jne.. Kaikki heidät on palkattu meidän suomalaisten verorahoilla ja tulos on + - 0 eli aivan sama mitä tekee niin palkka on sama ja yhteiskunnan kehitys TÄYSI NOLLA paremminkin miinukseen päin!

Päin vastoin nämä veronmaksajien verorahoilla maksettavat työpaikat ovat yksi suurin syy tuottamattomaan työhön suomessa, miksi?! Sillä tulosvastuuta näillä "työntekijöillä ei ole! Samoten suomen viranomaisverkosto elää 1950 luvulla paskat housuissa turvaten omaan viranomaisuuteen! Suomessa ei ole varaa tällaiseen PASKAAN aikakaudella 2011!

Puolueista sen verran että olen seurannut aktiivisesti politiikkaa v.1991 ja siitä eteenpäin ja pitää todeta että kaikki nykyiset ns."valtapuolueet ja rkp/vihreät ovat täyttä skeidaa afrosuomalaisen silmissä!

Niinpä olen päättänyt näissä vaaleissa äänestää PerusSuomalaisia vaikka olen nykyisin PK-yrittäjä. Aikaisemmin olen ollut palkansaaja.

Olen tullut tähän tulokseen kun olen kokenut suomalaisen veronmaksajan/äänestäjän ihanuuden sekä toimivuuden kaikissa muissa puolueissa paitsi rkp ja vihreät! Vittu, mulle riittää mamujen ja koko maailman paapominen. Nyt pitäisi keskittyä siihen että saadaan oman maan asiat ensin järjestykseen ja katellaan sen jälkeen miten "maailmaa" voidaan parantaa suuren suomalaisen voimin! Eihän me voida olla koko maailman pelastajia verrattuna kansalukuun nähden (hyttysenpaska maailmassa)!

Mikäli Persut eivät saa aikaan toivottua tulosta (vaalivoitto) niin sen jälkeen äänestän Muutos-2011 puoluetta / Olavi Mäenpäätä. Ellei tästäkään ole mitään iloa niin sen jälkeen lopetan äänestämisen kokonaan ja aloitan ns. itsenäisen elämän ja jätän nämä politiikan paskatrukit elämään täysin omaa elämää! Se vaan vituttaa sen jälkeen että he pääsevät elämään edelleenkin veronmaksajajien rahoilla tekemättä muuta kuin puhumalla paskaa!

Minusta nykyiset "kansanedustajat/ministerit" ovat pelkästään oman edun ajajia ja he eivät välitä paskanvertaa suomen kansalaisten elämisestä vaan pelkästään omista eduista, mamujen eduista, ruotsin pakkokielisyydestä, muiden maiden rahoittamista meidän kustannuksella jne...! Minkä ihmeen vuoksi heidät pitää palkata verorahoilla joilla ei ole kansan enemmistöä / tahtoa?!

Onneksi on mahdollista muuttaa pois suomesta!
Vanha 12.04.2011, 23:50 VS: Vaalit 2011: Neljä suurta tentissä   #298
ainoanneli
Lainaus:
Jou11 kirjoitti: Näytä viesti
No nyt tulee ensimmäisenä mieleen että jätän seuraavat YLE:n maksut maksamatta! Näillä sivuilla meni "sananvapaus" tunne persiilleen ja mitäpä sitä voi muuta odottaa valtion johdannaiselta yritykseltä edes odottaa! Paska mikä paska.

Ihan sama onko kysymyksessä YLE, ELY-keskus/(tuhannet tyhjänpäiväiset työntekijät), viranomaiset, VR, Finnair, jne.. Kaikki heidät on palkattu meidän suomalaisten verorahoilla ja tulos on + - 0 eli aivan sama mitä tekee niin palkka on sama ja yhteiskunnan kehitys TÄYSI NOLLA paremminkin miinukseen päin!

Päin vastoin nämä veronmaksajien verorahoilla maksettavat työpaikat ovat yksi suurin syy tuottamattomaan työhön suomessa, miksi?! Sillä tulosvastuuta näillä "työntekijöillä ei ole! Samoten suomen viranomaisverkosto elää 1950 luvulla paskat housuissa turvaten omaan viranomaisuuteen! Suomessa ei ole varaa tällaiseen PASKAAN aikakaudella 2011!

Puolueista sen verran että olen seurannut aktiivisesti politiikkaa v.1991 ja siitä eteenpäin ja pitää todeta että kaikki nykyiset ns."valtapuolueet ja rkp/vihreät ovat täyttä skeidaa afrosuomalaisen silmissä!

Niinpä olen päättänyt näissä vaaleissa äänestää PerusSuomalaisia vaikka olen nykyisin PK-yrittäjä. Aikaisemmin olen ollut palkansaaja.

Olen tullut tähän tulokseen kun olen kokenut suomalaisen veronmaksajan/äänestäjän ihanuuden sekä toimivuuden kaikissa muissa puolueissa paitsi rkp ja vihreät! Vittu, mulle riittää mamujen ja koko maailman paapominen. Nyt pitäisi keskittyä siihen että saadaan oman maan asiat ensin järjestykseen ja katellaan sen jälkeen miten "maailmaa" voidaan parantaa suuren suomalaisen voimin! Eihän me voida olla koko maailman pelastajia verrattuna kansalukuun nähden (hyttysenpaska maailmassa)!

Mikäli Persut eivät saa aikaan toivottua tulosta (vaalivoitto) niin sen jälkeen äänestän Muutos-2011 puoluetta / Olavi Mäenpäätä. Ellei tästäkään ole mitään iloa niin sen jälkeen lopetan äänestämisen kokonaan ja aloitan ns. itsenäisen elämän ja jätän nämä politiikan paskatrukit elämään täysin omaa elämää! Se vaan vituttaa sen jälkeen että he pääsevät elämään edelleenkin veronmaksajajien rahoilla tekemättä muuta kuin puhumalla paskaa!

Minusta nykyiset "kansanedustajat/ministerit" ovat pelkästään oman edun ajajia ja he eivät välitä paskanvertaa suomen kansalaisten elämisestä vaan pelkästään omista eduista, mamujen eduista, ruotsin pakkokielisyydestä, muiden maiden rahoittamista meidän kustannuksella jne...! Minkä ihmeen vuoksi heidät pitää palkata verorahoilla joilla ei ole kansan enemmistöä / tahtoa?!

Onneksi on mahdollista muuttaa pois suomesta!
Voi kiitoksen kiitos Sinulle ! Nyt kyllä uni maistuupi tämän jutun jälkeen. Olen kanssasi aivan samoissa ajatuksissa, mutta kun on hoono soomi, en saa noin hyvin asiaa paperille.

Meillä on juuri menneillään yrityksessä muutos jatkajalle. ELY on kunnostautunut oikein kuin ko. valtapuolueet edellyttääkin. Otimme konsultin hoitamaan yrityskauppaa, jota on nyt hierottu 2-vuotta. Puolet on myyty ja omistaja jatkaa vielä. Meidät sidottiin ostajan Finnveran lainoihin takaajaksi meidän osuuden osalta - eikä sitä tietysti meille suoraan kerrottu, kuten kuvioihin kuuluu. Olipa vielä 10-vuotta eteenpäinkin mahdollisiin tuleviin lainoihin sidottu takaajaksi, mutta sain sen poistettua oikeusavustajaa käyttäen. Onneksi luin paperit tarkoin.
Jotta saatiin se puolikas myydyksi maksoimme konsultille melkein 2500 euroa esivalmisteluista ja neuvotteluista ja ELY-keskukselle 840 euroa. (ELY:hän maksaa konsultille suuren tuntipalkan veronmaksajien rahoista ja me muka säästämme kun käytämme näitä konsultteja).
Kun sitten jauhettiin kauppaa kehyksiin konsultti teki töitä avustajia käyttäen. Me maksoimme uudelleen Ely-keskukseen 900 euroa. (saimme kolme lisäpäivää) Toisin kuin oletimme ( osaava heidän valitseman konsultti viestin vaihtoon perehtyneen hoitaa asiat loppuun asti) hän tarvitsi juristin tarkastamaan kauppakirjan ja osakassopimuksen juridisen puolen. Emme hoksannet kysyä, eikä meille kerrottu mitä juristin taksat ovat, koska oletimme se maksaa joka tilaa/apua tarvitsee. Toisin kävi, tuli lasku 500 euroa tunti + alv, eli yhteensä 3100 euroa. Molemmat tiesivät, että saimme Finnveralta lainaa on mistä maksaa. Se laina olisi mielestämme kuulunut alkavan yrityksen kuluihin ja alkuun pääsemiseen. Kaiken kaikkiaan pienen yrityksen myynti kulut olivat yli 10.000 euroa. Konsulttihan ei ollut välittäjä, joten jouduimme itse etsimään välittäjän ja maksoimme vielä senkin kulut. Viestinvaihto, no se kai tarkoitti, jos jatkaja on omasta perheestä ??

Ihan kaikki on kyllä NIIN viimeisen päälle suunniteltu, että aina sataa rikaan laariin.

Sitäkään en ennen näitä vaalikeskusteluja tiennyt, että maatalousyrittäjien eläkkeistä osan maksaa valtio ?? Sitä kohtihan sitä kaiketi ollaan menossa, koska nyt Suomen eläkepolitiikka on erilainen kuin EU:ssa, niin muutos on aloitettu yhdestä porvareihin lukeutuvasta, eli maatalousyrittäjistä. Ja maatalousyrittäjistä tehtiin porvareita, kun mentiin EU:n, kaikki pienyrittäjät laitettiin lopettamaan ja kortistoon, koska tila koot piti nostaa suuriksi. Siellähän sitten pientilalliset makoilee, myy metsää himmeenä tietysti !!ja nostaa työttömyyskorvauksia.
Mitähän esim. Nalle Waalruus tekee EU-tuilla, pärjäis varmaan ilmankin. Istuu Sampon ja Nordean kokouksissa ja sitä kautta vaikuttaa asioihin ulkomaita myöten nostaa kovat palkkiot kokouksista ja sijoituksistaan. Sampokin juuri hiljattain ilmoitteli asiakkailleen kuinka kaikki maksut nousee. Helppohan se on ulkomaisten omistajien kasvottomina suomalaisille nostella pankkimaksuja ja rahastaa. Nalle hattuilee tavallisille ihmisille mm. TV:ssä. Kuinka heillä on vara jäädä eläkeelle silloin kun haluavat.

Työläisille, jotka oikeesti selkänahastaan rikkaille sen suuren rahan hankkivat, ( nimittäin jonkun on tehtävä se raaka työ, ei pelkkä arvopapereiden myynti jatku/elätä, jos ei ole tuotantoa ja tuloja - minkä ihmiset tekevät yrityksille työllään) jatkettaisiin eläkeikää, että varmaan ehtivät kuolla ainakin osa, ennen eläkeikää.

Eikä täällä ole edes töitä enää, kun kaikki yritykset myydään ulkomaille ja osaamine sen mukana tai teetetään työt halpatyövoiman maissa. Suuret tuotot meneekin sitten veroparatiiseihin, eikä Suomeen.
Ei ole yhtään ihme, jos suomalaiset alkavat kypsyä tähän kusettamiseen.....! On aivan liian läpikuultavaa tämä porvareiden meno. He luulevat, että eihän se tyhmä työväestö huomaa, kuin puhutaan paskaa.

Puhutaan kasvusta, mistä sitä kasvua oikein tulee?? Pienyrittjille kovat alvit, jotka jo nyt ovat ihan liian paljon liikaa muiden lakisääteisten maksujen päälle. Ei kenenkään kannata enää työllistää ketään - kokemusta on. Niin, ja ne isot yritykset menee ulkomaille - mistä ihmeestä kasvua?
Mummojen eläkkeitä leikaamalla ei oikein selviä EU:n isoista takuista ja lainoituksesta.

Olen niin kurkkua myöten täysi tätä riistoa ja sutena lammasten vaatteissa esiintyvää kokoomusta ja RKP:tä, mokomakin paska puolue. Ahvenanmaalle kaikki maahan muuttajat elätettäväksi siellä on varaa, kun eivät maksa eu-maksuja - ja mikähän etuoikeus se heille on siinäkin suotu ??

Miksi tänne pitää saada kaikki mahdolliset kansalaisuudet, joista on vain kuluja ja ongelmia. Meitä syytetään rasismista, mutta ei huomioida sitä, kuinka suurin osa tänne muuttaneistä käyttäytyy huonosti ( rikollisuus, raiskaukset, huumeet, varkaudet jne..) ja elätyttää itseään meidän verovaroilla.
Eivät he muuten olisi tänne tunkemassa. Kyllä kai se ärsyttää niitä, jotka työtä tekevät ja veroja maksavat.
En jaksa enempää. MUTTA olipa hyvä sun kirjoitus. Äänestin jo tänään persuja. Ja pidetäänhän peukkuja, että se PAUKKU tulee vielä loppusuoralla persuille voitoksi !!

Huonompaan ei enää voida mennä, kuin nyt jo ollaan - muutosta pitää saada. Sekin tapahtuu hitaasati, kun "jarrumiehiä" on kuitenkin taas hallituksessa. Jos yleensä saavat sitäkään mitenkään kasaan, jos Persut pääsee kuvioihin mukaan sekoittamaan korttipakkaa. Soini on tehnyt paljon työtä, ihme jeppe kun jaksaa sovitella lippahattua melonin ja kurpitsan päähän, koska se on mahdoton yhdistelmä. Ilman hyvää huumoria hän ei jaksaisi !!
Vanha 13.04.2011, 11:19 VS: Vaalit 2011: Neljä suurta tentissä   #299
idaliina
Lainaus:
MURTTI kirjoitti: Näytä viesti
huom EI vieläkään Keskusta SDP vaalitenttiä täällä onko toimittajat unohtaneet ??
ei voi olla unohtamisesta kysymys vaan tiedon pimittämisestä, salailusta ja keskustelun estämisestä kuten SDP / Keskusta.
Yle jonka palkan kansa maksaa puolueesta riippumatta haluaa rajoittaa sanan- ja mielipiteenvapautta koska tieto on valtaa ja onko kokoomus ja rkp erityissuojelussa?

Atuubi koko kansan keskustelukanava suljettiin juuri vaalien alla. Nyt epäkohdista keskustelu on vaiennettu ja turhautuminen voi aiheuttaa paljon vakavampia ongelmia kuin sanavapaus joka on perustuslaissa. Tarkoitus lieneekin että ihmiset kyllästyvät annettuihin vähiin aiheisiin ja poistuvat lopullisesti.

En luota saavani oikeaa ja puolueetonta tietoa Yleltä, toimittajat ovat puolueellisia, Yle manipuloi, esittää osatotuuksia ja vääristelee totuutta kuten esim. pakkoruotsimielenosoituksesta. Kuinka paljon Ylen toimittajista on ruotsinkielisiä Jyrki Richt, Jan Andersson, Kirsi Skön jne? Kuka Ylen toimittaja oli pakkoruotsimielenosoituksessa oliko ruotsinkielinen uutisoinnista päätellen?
Ota meihin yhteyttä  
idaliina on viimeksi muokannut viestiä 14.04.2011 14:56.
Vastaa lainauksen kanssa
Vastaa viestiin

Tunnisteet (tagit)
eduskuntavaalit, vaalit 2011, vaalit2011, yle

Keskustelun työkalut
Näyttövalinnat

Viestien lähetyksen säännöt
Et voi luoda uusia keskusteluja.
Et voi vastata.
Et voi lähettää liitteitä.
Et voi muokata viestejäsi.

BB code on Päällä