Lainaus:
roopenpoika kirjoitti:
Lisäisin vielä että minun sukulaisistani kaatui äidin veljistä kaksi kannaksen murtuessa sekä yksi julistettin kadonneeksi sekä myöhemmin kaatuneeksi,isäni selvisi molemmista sodista hengissä vain lievästi haavoittuneena ja palasi kotiin mutta aina hän teroitti meille veljeskatraalle että"sotakirveet on nyt haudattu" eikä sallinut mitään ikuista"ryssävihaa"kylvettävän kotonamme,siinä suhteessa olen kasvanut ilman Venäjä kammoa sotaveteraanin ohjaamana ja olen siitä tyytyväinen.
|
Ei minullakaan mitään "ryssävihaa" ole,mutta ei suurempaa luottamustakaan itänaapuriin.
Mikäli joku pystyy osoittamaan,että naapurissa toimii aito demokratia,ilman korruptiota ja sananvapaus on kaikkia koskevaa,lopetan heti arvosteluni.
En ole sen enempää kallellaan itään,kuin länteenkään,mutta senverran itsesuojeluvaisto vielä pelaa,että en energia-asioissa luota pelkästään itänaapuriin.
Puolasta on nyt löytynyt suuret maakaasuvarat.Ne ovat kyllä olleet tiedossa jo vuosia,mutta tavallisen kansan tietoon se tuotiin vasta hiljattain.(olisikohan jotain tekemistä kaasuputkien vetämisen kanssa),tokkopa.
Mutta eihän tälläkään vuodatuksella ole mitään tekemistä otsikon kanssa.
Karjalan tasavaltahan on jo venäläisillä,joten siinä ei ole mitään palauttamista.
Pohjois-Karjala ja Etelä-Karjala,jos moista aluetta on enää olemassakaan kuuluvat Suomelle ja toivottavasti pysyvätkin.
"Ns.sotakirveet" on kuitenkin pidettävä jonkinlaisessa terässä,eikä haudattava niitä ainakaan kovin syvälle.