yle.fi keskustelut
Etsi keskusteluista

vbphrase[tag_search]
Tarkennettu haku     Ohjeet     Säännöt
  yle.fi keskustelut > Abitreenit > Lukiolaiset
Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Vastaa viestiin
Kaikki viestit tässä ketjussa: Huijaaminen Keskustelun työkalut
Vanha 30.11.2011, 11:36 Huijaaminen   #1
yle_mode
Toimitus
1. Oletko lukioaikana huijannut kokeessa?
2. Oletko plagioinut (esim palauttanut kaverin aineen omalla nimelläsi tai tehnyt oman aineesi kaverin aineen pohjalta)?
3. Oletko nähnyt/kuullut huijattavan yo-kirjoituksissa?
Jos olet, niin saa toki kertoa minkälaisesta huijauksesta oli kyse.

Keskustelun häntää vanhalta foorumilta:

Arkkibakteeri
Lähetetty: 28.9.2011
En oo luntanut tai huijannut, mutta mitä muistelen tässä kirjoituksia, niin olisi kyllä onnistunut lunttaus yo-kokeissa esim. piilottamalla vaatteiden alle lappuja tai jotain sellaista, koska meillä ei liiennyt tosiaakaan aina vessavahdeiksi tytöille nainen ja pojille mies (joka muistaakseni on jossain YTL:n säännöissä, että näin pitäisi olla tai sitten muistan omiani), niin miesmaikat oli sen verran kohteliaita tai ujoja, ettei kehdannut tulla ees pukuhuoneen puolelle. Kun siis vessassa ei ollut hehkulamppua, niin sai seikkailla siellä säkkipimeässä vessassa ovi kiinni, niin aivan mainiosti se opettaja siihen olisi voinut tulla istumaan pukuhuoneeseen. Pukuhuoneessa kun oli valot, niin siinähän oisi voinut luntteja oikein kätevästi lueskella, jos luntata haluaisi, kun miesmaikat pysy ulkopuolella. Laughing

Joskaan ei kyllä aikuisten oikeasti oisi tullut eikä tulisi mieleen luntata ylppäreissä, sitä joko osaa asiat tai ei.

lukiolainen8
Lähetetty 13.10.2011

1. Kyllä
-Perus minilunttilaput penaalissa, kirjotuksia kumissa tai kädessä. Kaverilta joskus katsonu kuulunymmärtämisvastaukset.
2.Kyllä
3. En
-Meillä ollaa TODELLA tarkkoja yo:n aikana. Ainakin 5 valvojaa katse tarkkana koko ajan! Ei mitään mahdollisuutta luntata. Taskut, lahkeet ja kengät tarkistetaan ennen vessaan menemistä. Vessan lukko ja lamppu poistettu, joten no chance.

Meidän koulun aditoriossa, jossa pidetään paljon kokeita on aivan uskomattoman helppo luntata. Auditoria on nouseva, joten edessä valvova opetteja ei voi nähdä mitä oppilaat tekevät. Helppo vaihtaa koepapereita vieressä olevan kanssa tai ottaa reppu mukaan jne. voivoi...
Ota meihin yhteyttä   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 14.01.2012, 22:42 VS: Huijaaminen   #2
Meiki
Viime syksyn ruotsin kuuntelussa katsoin puolet vastauksista vierustoverilta. Riskipeliähän se oli mutta kannatti.
Vanha 16.01.2012, 12:07 VS: Huijaaminen   #3
Temperance

Käyttäjän Temperance avatar
En huijaa. Piste. Ei sovi minun moraalilleni, haluan ansaita arvosanani itse tai sitten menköön hylätyksi.

- Tempe
Vanha 13.02.2012, 18:20 VS: Huijaaminen   #4
hepomatti
Ei jumaliste luin pikkasen tuota blogiasi, ja musta tuntuu että sun kannattaisi ottaa nää yo:t vähän rennommin ;D "Minä haluan olla se kuuden laudaturin tyttö, se jota katsotaan, se jota ihaillaan. Se jota arvostetaan, joka jää koulun historiaan." Niin siltä se saattaa tuntua jos kirjotuksissa menestyy, mutta todellisuudessa ketään ei kiinnosta pätkääkään
Vanha 13.02.2012, 18:26 VS: Huijaaminen   #5
-sea-

Käyttäjän -sea- avatar
En minäkään huijaisi, ketä se hyödyttää... Loppupeleissä itseä vartenhan ihminen opiskelee. Ja jos minä kykenisin kuuden L:n oppilaaksi joka pääsee kouluni historiaan (takulla sitä olisin, meiltä ei varmaan kukaan ole kuutta ällää saanut!) niin tietenkin siihen pyrkisin! Miksi pyrkisin mihinkään vähempään kun mihin olen kykenevä?
Vanha 13.02.2012, 18:31 VS: Huijaaminen   #6
Temperance

Käyttäjän Temperance avatar
Lainaus:
hepomatti kirjoitti: Näytä viesti
Ei jumaliste luin pikkasen tuota blogiasi, ja musta tuntuu että sun kannattaisi ottaa nää yo:t vähän rennommin ;D "Minä haluan olla se kuuden laudaturin tyttö, se jota katsotaan, se jota ihaillaan. Se jota arvostetaan, joka jää koulun historiaan." Niin siltä se saattaa tuntua jos kirjotuksissa menestyy, mutta todellisuudessa ketään ei kiinnosta pätkääkään
Jokainen tavallaan. Minulle kyseessä on iso saavutus ja on lopulta merkityksetöntä, muistaako kukaan muu arvosanojani myöhemmin; pienestä lukiostani kuulemani mukaan kukaan ei kuitenkaan ole aiemmin saanut noin hyviä arvosanoja.

Minua kiinnostaa. Muiden kiinnostus on vain ekstraa. Rennosti ehtii ottaa kirjoitusten jälkeen. En viitsi offata aiheessa sen enempää.

Menestystä kirjoituksiin, sinullekin tavoitteistasi riippuen.
- Tempe
Temperance on viimeksi muokannut viestiä 13.02.2012 18:35.
Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 13.02.2012, 20:23 VS: Huijaaminen   #7
hepomatti
Joo ei siinä mitään jos tavoitteet on korkealla, mutta olet muitoillut joitain asioita blogissasi siihen malliin, että ekana tuli mieleen tulevan työnarkomaanin käsiala "Tänään oli se pelottava tulospäivä ja niin kuin arvelin: äidinkielestä laudatur, biologiasta magna, maantiedosta magna ja ruotsista magna. Hyvin tasapaksua ja hyvin keskivertoa. Asioita joita inhoan." Mutta joo offtopic loppukoot. Oli vain pakko kertoa vähän ajatuksia ;D
Vanha 13.02.2012, 22:28 VS: Huijaaminen   #8
-sea-

Käyttäjän -sea- avatar
No en minäkään magnaan olisi tyytyväinen jos tietäisin kykeneväni laudaturiin. En ole edes M:n tyytyväinen kun tiedän saavani E:nkin. Mutjoo...tavoitteita on erilaisia... Sorry, oli ihan "pakko". ;P
Vanha 23.02.2012, 14:49 VS: Huijaaminen   #9
lukiossaaina
Olen joskus kiireessä kopioinut kaverin äidinkielen esseen kun ei ehtinyt tehdä omaa. Ihan hyvin ope vielä arvosteli sen, sain nimittäin ysin.
Vanha 16.03.2012, 13:03 VS: Huijaaminen   #10
-lihis-
Mulla on vähän erilaisempi tarina, palautin nimitäin saman (oman) aineen kahdelle eri opettajalle. Ensimmäiseltä opettajalta sain 9 1/2. Kun sitten toisella kurssilla toinen opettaja antoi tehtäväksi saman aiheen, päätin olla ovela ja palauttaa saman aineen, kun sillä kerran oli irronnut 9 1/2. Korjasin aineessa esiintyneet virheetkin. Sain seiskan.
Vastaa viestiin

Keskustelun työkalut
Näyttövalinnat

Viestien lähetyksen säännöt
Et voi luoda uusia keskusteluja.
Et voi vastata.
Et voi lähettää liitteitä.
Et voi muokata viestejäsi.

BB code on Päällä
Hymiöt ovat Päällä
[IMG] koodi on Päällä