yle.fi keskustelut
Etsi keskusteluista

vbphrase[tag_search]
Tarkennettu haku     Ohjeet     Säännöt
  yle.fi keskustelut > Abitreenit > Pääsykokeet
Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Äänestys: Minkä järjestäjän valmennuskurssille aiot osallistua?
Äänestyksen valinnat
Minkä järjestäjän valmennuskurssille aiot osallistua?

Vastaa viestiin
Kaikki viestit tässä ketjussa: Oikeustieteeliseen 2012 (Helsinki) Keskustelun työkalut
Vanha 30.11.2011, 12:00 Oikeustieteeliseen 2012 (Helsinki)   #1
yle_mode
Toimitus
Keskustelun häntää vanhalta foorumilta:

anni-ina
Lähetetty: 28.11.2011 11:09

Hei kaikille!

En nähnyt Helsingin oikikseen 2012 liittyvää keskustelua missään, joten päätin nyt sitten aloittaa yhden. Onko täällä muita tulevia hakijoita? Jos on, niin odotatteko jo kirjojen julkaisemista? Itsellä on jo pitkään ollut unelmana oikeustieteen opinnot ja haluaisin jo aloittaa lukemisen! Smile

Nyt alkaa olla aika päättää valmennuskurssin suhteen. Tai ainakin Pykälän kursseille ilmoittautuminen on jo pian. Oletteko jo päättäneet mille valmennuskurssille aiotte? Itse en vielä ole aivan varma, joten kokemuksia ja mielipiteitä otetaan ilolla vastaan! Smile

terhikki
Lähetetty: 28.11.2011 19:08
No oli tuolla toinenkin keskustelu Helsingin oikiksesta, jos ihan tarkkoja ollaan ilmoittauduin jo kesällä Eximian kurssille, vaikka en ole enää edes varma, pitäisikö sittenkin hakea valtsikkaan...
Ota meihin yhteyttä   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 02.12.2011, 17:46 VS: Oikeustieteeliseen 2012 (Helsinki)   #2
misslawyer

Käyttäjän misslawyer avatar
Tyhmää, että tänne siirrettiin tämä viestiketju missä on vain muutama viesti kun siinä toisessa oli muutama sivu niitä viestejä =/

Onkos muutkin jo kuullut, että Pykälän toimistolle on saapunut ensimmäinen jonottaja tänään kello 13:00?
Vanha 03.12.2011, 16:24 VS: Oikeustieteeliseen 2012 (Helsinki)   #3
mammillopsis
Samaa mieltä! Siis tosi kurja homma, että se edellinen viestiketju on poissa.

Pakko myöntää, että mä olin Pykälällä jonottelemassa kurssia siellä kärkipäässä. Ihan ensimmäinen jonottaja oli tullut paikalle kuulemma jo 12.30 ja toinen 14.30. Neljästä eteenpäin oli väkeä tullut muutama lisää, kuudelta sitten jo enemmän ja koko yön sinne oli valunut lisää porukkaa. Aamulla joskus kuuden aikaan jengi ei ollut mahtunut enää alaovesta sisään ja aamuysiltä pitkä jono kiemurteli pihalla.

Mulla on nyt paikka Tehokurssille ja olen onnesta soikeana! Mites muilla, onnistuitteko saamaan sellaisen kurssin, jota eniten toivoitte?
Vanha 03.12.2011, 16:48 VS: Oikeustieteeliseen 2012 (Helsinki)   #4
misslawyer

Ja viime vuonna kello 09:00 oli oven ulkopuolella vain noin 10 henkeä. Hullummaksi näyttää meno kokoajan menevän.

Itse menin jonon perään kello 08:30 sillä tiesin, että etäkurssille kyllä pääsen vaikka niin myöhään jonoon tulen =) Kello 09:30 oli molemmat Tehokurssit sekä molemmat PV-aamukurssit täynnä.
Vanha 04.12.2011, 18:03 VS: Oikeustieteeliseen 2012 (Helsinki)   #5
blaablab
Täälläkin yksi Pykälän valmennuskurssille päässyt ! pv-kurssille pääsin, jonotin koko yön ku vaa olis jo kevät ..
Vanha 04.12.2011, 20:48 VS: Oikeustieteeliseen 2012 (Helsinki)   #6
misslawyer

Niin, ei kyllä oikein malttaisi odottaa että kevät sieltä saapuu! Ja toivottavasti tämä oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun ilmoittaudun oikiksen valmennuskurssille =)

Onko muut jo suunnitellut alustavaa lukuaikataulua tai miettinyt montako tuntia aikaa lukea päivässä? Aikooko joku käydä samalla töissä tai opiskella jotain muuta/johonkin muuhun pääsykokeeseen?
Vanha 04.12.2011, 20:59 VS: Oikeustieteeliseen 2012 (Helsinki)   #7
blaablab
Joo älä, ei mielellää toista kertaa jonottais toisaalta ite oon tän vuoden abi ja ekaa kertaa haen et saapa nähdä miten käy

Varmaa lukusuunnitelmia sitte mietin enemmän ku kirjotukset on ohi. Paljonha se on luettava joka tapauksessa
E: duunit lopetan kyllä loppukevääks, ei pää ja aika riitä sekä lukemiseen että töihin.
Vanha 04.12.2011, 21:15 VS: Oikeustieteeliseen 2012 (Helsinki)   #8
Anakronia
Heippa!

Päätin minäkin tulla tänne kirjoittelemaan hakuaikeistani. Tosiaan, minäkin pääsin haluamalleni valmennuskurssille, mutta en ollut jonottomassa. Itsehän tein niin, että menin vähän aikaisemmin lauantaiaamuna töihin soittelemaan yksikseni itselleni sitä kurssia useammalla uhelimella. Ja kuinka ollakaan, pääsin läpi 9:03 ja sain vapaasti valita, minkä kurssin otan. Ensin ajattelin antaa isoimman ryntäyksen laantua ja soittaa vasta kymmenen aikaan, koska itse halusin tuon TV1 -kurssin, jotka eivät tietääkseni ihan niitä halutuimpia ole. Mutta kun näin jonon jatkuvan Vanhan ja Stockan välimaastoon asti jo klo 8:20, rupesi kyllä kädet hikoamaan mullakin. :-)

Haen siis myös itse nyt ensimmäistä kertaa. Pari kaveria mulla tiedekunnassa jo opiskeleekin. Oon saanut kaikilta hyvää palautetta nimenomaan TV- ja Tehokurssien opettajista. Opiskelen tällä hetkellä toisessa tiedekunnnassa, mutta jätän nykyiset opintoni vuodenvaihteen jälkeen kesken (toivottavasti pysyvästi). :-) Maksan itse oman kurssini sekä kirjat. Pelkästään hyvään yritykseen en siis aio tyytyä, koska mulla on kaikki mahdollisuudet tehdä vielä yhdestä unelmasta totta, kun töistäkin saan vapaata. Miksi en siis käyttäisi tilannetta hyväkseni lukemalla itseäni kerralla sisään, kun rahaa ja aikaa palaa pelkästään yrittämiseenkin ihan tuntuvasti?

Toivottavasti nähdään ensi syksynä tiedekunnassa!
Ota meihin yhteyttä  
Anakronia on viimeksi muokannut viestiä 11.05.2012 21:36.
Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 04.12.2011, 21:52 VS: Oikeustieteeliseen 2012 (Helsinki)   #9
misslawyer

Hyvin samanlaisia ajatuksia minullakin kuin Anakronialla. Miksi en antaisi kaikkeani yhtenä keväänä niin ei tarvitse sitten laittaa samaa summaa joka kevät uudestaan. Kaikki on mahdollista ja olen hyvässä tilanteessa kun ei tarvitse tehdä töitä tai opiskella mitään muuta niiden noin 10 viikon aikana, joten miksi en käyttäisi tilaisuutta hyväkseni ja antaisi tälle kaikkeani.

Itsekin opiskelen toisessa tiedekunnassa, mutta lopetan opiskelun vähän ennenkuin kirjat tulevat myyntiin. Jatkan sitten syksyllä taas tämän toisen aineen opintoja että saan sen kandin kasaan. Oikiksessa sitten opiskelen maisteriksi asti.
Vanha 04.12.2011, 22:40 VS: Oikeustieteeliseen 2012 (Helsinki)   #10
Anakronia
Juu. Niinpä. Tuossa muuten vähän harhaanjohtavasti kirjoittelin, koska olen siis itsekin kyllä suorittamassa kandintutkinnon nykyisestä aineestani. Vuodenvaihteeseen mennessä mulla tulee olemaan noin 150 opintopistettä. Tyhmäähän se olisi, jos en sitä kandia tekisi. Saako muuten udella, mitä opiskelet ja mikä vaikutti sun päätökseen vaihtaa alaa?
Ota meihin yhteyttä  
Anakronia on viimeksi muokannut viestiä 04.12.2011 22:44.
Vastaa lainauksen kanssa
Vastaa viestiin

Keskustelun työkalut
Näyttövalinnat

Viestien lähetyksen säännöt
Et voi luoda uusia keskusteluja.
Et voi vastata.
Et voi lähettää liitteitä.
Et voi muokata viestejäsi.

BB code on Päällä
Hymiöt ovat Päällä
[IMG] koodi on Päällä