yle.fi keskustelut
Etsi keskusteluista

vbphrase[tag_search]
Tarkennettu haku     Ohjeet     Säännöt
  yle.fi keskustelut > Abitreenit > Pääsykokeet
Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Äänestys: Ensisijaisena Helsinki, Tampere vai Turku?
Äänestyksen valinnat
Ensisijaisena Helsinki, Tampere vai Turku?

Vastaa viestiin
Kaikki viestit tässä ketjussa: Psykologia 2012 - Hki/Tre/Tku Keskustelun työkalut
Vanha 30.11.2011, 12:06 Psykologia 2012 - Hki/Tre/Tku   #1
yle_mode
Toimitus
Keskustelun avaus vanhalla foorumilla:

Ripsu
Lähetetty: 27.10.2011 13:08

Heippahei!

En löytänyt aiempaa keskustelua vielä tästä aiheesta, joten aloitin uuden. Voitaisiin täällä jutustella tulevan kevään psykan pääsykokeista em. kaupungeissa. Itse haen nyt kolmatta kertaa ja opiskelen tällä hetkellä terkaksi. Kuitenkin psyka tuntuu jotenkin eniten omalta, joten yritystä yrityksen perään Oman kokemukseni mukaan viime kevään koe oli paljon vaikeampi kuin edellisen kevään, vaikka materiaali oli helpompi. Saas nähdä, vaikeutuuko koe entisestään. Löytyisikö täältä muita innokkaita pyrkijöitä?

Wermillion
Lähetetty: 27.11.2011 22:56

Hmmm... itse tässä tuskailen lähtöpisteiden kanssa. Tarkoitus olisi hakea 1. Helsinki 2. Turku 3. Tampere, sekä Jyväskylä ja Joensuu (jos ehdin perehtyä kirjoihin vähänkään). Syksy alkanut jo aika rankasti sillä koitan aikuislukiossa tahkota lukion kursseja sillä tavoitteeni on korottaa yo-arvosanoja sen verran, että niistä jotain hyötyä olisi. Mietin vain, että eihän tuonne Turkuun ja Jyväskylään ihan niin älyttömän hyvä lähtöpisteitä sinällään tarvita, että pääsee soveltuvuuskokeeseen?

http://www.utu.fi/opiskelu/tilastot/...11_pisteet.pdf esim.... osaatteko kertoa onko nuo ne pisteet millä on lopulta päässyt vai ne millä on päässyt soveltuvuuskokeeseen? Sallikaa tyhmyyteni.

Tiedän että niin huimia arvosanoja tässä keväällä tuskin vedän, että niistä olisi hyötyä Helsinkiin tai Tampereelle, mutta ehkä nuo Jyväskylä ja Turku olisivat realistisempia....

Mitä luulette olisiko tälläisistä pisteitä hyöytyä:
Äidinkieli E-L
Psykologia E-L
Lyhyt matikka C-M
Filosofia M
Terveystieto E
Englanti B

Olen itse koittanut paljon laskea mutta epäuskomus vallitsee
Ota meihin yhteyttä   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 01.12.2011, 08:20 VS: Psykologia 2012 - Hki/Tre/Tku   #2
manana
Heippa vaan kaikille !

Näköjään edelliset keskustelut ovat kadonneet, joten täytyypi jatkaa uutta.

Toivottavasti kaikki ovat tietoisia, siitä että pääsykoekirjat on jo julkaistu Turun ja Tampereen sivuilla.. Nummenmaa siis tänä vuonna vaihtui pois ! mitäs mieltä olette ?
Vanha 01.12.2011, 10:53 VS: Psykologia 2012 - Hki/Tre/Tku   #3
sunrise_
Lainaus:
manana kirjoitti: Näytä viesti
Heippa vaan kaikille !

Näköjään edelliset keskustelut ovat kadonneet, joten täytyypi jatkaa uutta.

Toivottavasti kaikki ovat tietoisia, siitä että pääsykoekirjat on jo julkaistu Turun ja Tampereen sivuilla.. Nummenmaa siis tänä vuonna vaihtui pois ! mitäs mieltä olette ?
MITÄ muuttunu?? Voi ei, ehin jo lukee Nummenmaan Voitko laittaa linkin noihin pääsykoetietoihin?
Vanha 01.12.2011, 12:54 VS: Psykologia 2012 - Hki/Tre/Tku   #4
manana
http://www.utu.fi/sivustot/hae/hakem...tiedekunta.pdf

Tuossa linkki Turun Yliopiston sivuille. Veikkaisin kyllä, että Nummenmaan lukeminen ei haittaakaan tee, koska kirja on kuitenkin tilastomatikkaa.
Vanha 01.12.2011, 12:54 VS: Psykologia 2012 - Hki/Tre/Tku   #5
manana
Psyka siis sivulla 141.
Vanha 01.12.2011, 12:56 VS: Psykologia 2012 - Hki/Tre/Tku   #6
sunrise_
Löysinki Tampereen yliopiston sivuilta noi pääsykoevaatimukset. Tässä, jos joku ei oo viel huomannu:

http://www.uta.fi/opiskelijaksi/vali...t/yky/psy.html

Eli kirja on siis tosiaan vaihtunu :/ Ei huvittais ostaa uutta kun toi ei oo mikään halpa.
Vanha 01.12.2011, 13:15 VS: Psykologia 2012 - Hki/Tre/Tku   #7
manana
Niinpä ! Mun mielestä on kyllä hyvä että tänä vuonna tulee lisämateriaalia tammikuussa, niin kaikilla on tasavertaiset mahdollisuudet onnistua. Pitää vaan osata tuo pääsykoekirja ennen niiden materiaalien tuloa.. Itse toivottavasti pääsen jo tänään käsiksi tuohon uuteen kirjaan niin voi lukusuunnitelmaan alkaa miettiä. Kauhea stressi tulee jo nyt, kun tietää että kaikki hakijat ovat melko tasavertaisessa asemassa tänä vuonna.
Vanha 01.12.2011, 13:27 VS: Psykologia 2012 - Hki/Tre/Tku   #8
manana
Tuli muuten mieleen että onko täällä ketään jota kiinnostaisi osallistua jonkinlaiseen lukupiiriin (esim.sähköpostitse) ? Jyväskylän keskustelussa ovat sellaista järjestämässä niin ajattelin jos joku haluaa sellaisen helsingin/turun/tampereen hausta ! Samassa voisi löytää lukuseuraa esim omalta paikkakunnalta, jos ei tämän kautta halua "seuraa etsiä"

Jos halukkaita löytyy, voisin alkaa kehitellä jonkinlaista suunnitelmaa sen toteutuksesta.
Vanha 01.12.2011, 13:46 VS: Psykologia 2012 - Hki/Tre/Tku   #9
sunrise_
Lainaus:
manana kirjoitti: Näytä viesti
Niinpä ! Mun mielestä on kyllä hyvä että tänä vuonna tulee lisämateriaalia tammikuussa, niin kaikilla on tasavertaiset mahdollisuudet onnistua. Pitää vaan osata tuo pääsykoekirja ennen niiden materiaalien tuloa.. Itse toivottavasti pääsen jo tänään käsiksi tuohon uuteen kirjaan niin voi lukusuunnitelmaan alkaa miettiä. Kauhea stressi tulee jo nyt, kun tietää että kaikki hakijat ovat melko tasavertaisessa asemassa tänä vuonna.

Toi lisämateriaali on kyl hyvä ku valmennuskeskuksen tehtävät oon melkeen laskenu viime keväänä. Jos noil materiaaleil pärjäis ja sit vanhoja pääsykokeita laskemalla. Mut harmittaa toi kirjan vaihtuminen kun toi uus on tosi hintava :S
Vanha 01.12.2011, 14:00 VS: Psykologia 2012 - Hki/Tre/Tku   #10
manana
Joo toi kyllä tosiaan on aika hintava, mutta pakko se on kuitenkin ostaa. Kirjastossa on ainakin muutama kappale, mutta itse en ainakaan jaksa sieltä kokoajan lainata samaa kirjaa. Eipä noita kuluja oikein mitenkään voi väistää... Tosin ainahan kirjan voi toivoa joululahjaksi (jonka saa etukäteen)!
Vastaa viestiin

Keskustelun työkalut
Näyttövalinnat

Viestien lähetyksen säännöt
Et voi luoda uusia keskusteluja.
Et voi vastata.
Et voi lähettää liitteitä.
Et voi muokata viestejäsi.

BB code on Päällä
Hymiöt ovat Päällä
[IMG] koodi on Päällä