Keskustelun avaus vanhalla foorumilla:
Ripsu
Lähetetty: 27.10.2011 13:08
Heippahei!
En löytänyt aiempaa keskustelua vielä tästä aiheesta, joten aloitin uuden. Voitaisiin täällä jutustella tulevan kevään psykan pääsykokeista em. kaupungeissa. Itse haen nyt kolmatta kertaa ja opiskelen tällä hetkellä terkaksi. Kuitenkin psyka tuntuu jotenkin eniten omalta, joten yritystä yrityksen perään

Oman kokemukseni mukaan viime kevään koe oli paljon vaikeampi kuin edellisen kevään, vaikka materiaali oli helpompi. Saas nähdä, vaikeutuuko koe entisestään. Löytyisikö täältä muita innokkaita pyrkijöitä?
Wermillion
Lähetetty: 27.11.2011 22:56
Hmmm... itse tässä tuskailen lähtöpisteiden kanssa. Tarkoitus olisi hakea 1. Helsinki 2. Turku 3. Tampere, sekä Jyväskylä ja Joensuu (jos ehdin perehtyä kirjoihin vähänkään). Syksy alkanut jo aika rankasti sillä koitan aikuislukiossa tahkota lukion kursseja sillä tavoitteeni on korottaa yo-arvosanoja sen verran, että niistä jotain hyötyä olisi. Mietin vain, että eihän tuonne Turkuun ja Jyväskylään ihan niin älyttömän hyvä lähtöpisteitä sinällään tarvita, että pääsee soveltuvuuskokeeseen?
http://www.utu.fi/opiskelu/tilastot/...11_pisteet.pdf esim.... osaatteko kertoa onko nuo ne pisteet millä on lopulta päässyt vai ne millä on päässyt soveltuvuuskokeeseen? Sallikaa tyhmyyteni.
Tiedän että niin huimia arvosanoja tässä keväällä tuskin vedän, että niistä olisi hyötyä Helsinkiin tai Tampereelle, mutta ehkä nuo Jyväskylä ja Turku olisivat realistisempia....
Mitä luulette olisiko tälläisistä pisteitä hyöytyä:
Äidinkieli E-L
Psykologia E-L
Lyhyt matikka C-M
Filosofia M
Terveystieto E
Englanti B
Olen itse koittanut paljon laskea mutta epäuskomus vallitsee