yle.fi keskustelut
Etsi keskusteluista

vbphrase[tag_search]
Tarkennettu haku     Ohjeet     Säännöt
  yle.fi keskustelut > Abitreenit > Pääsykokeet
Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Vastaa viestiin
Kaikki viestit tässä ketjussa: Oikeustieteelliseen (Turku) 2012 Keskustelun työkalut
Vanha 27.03.2012, 14:23 VS: Oikeustieteelliseen (Turku) 2012   #21
Kata_91
Ohhoh, onpas kyllä huomattavasti vähemmän sivuja luettavana kun viime vuonna No mutta, sitäkin tarkemmin täytyy sitten osata ne sivut...

Juups marim1, mäkin olin viime vuonnakin Eximian kurssilla (Helsingissä järjestettiin, valmensi Turkuun), ja ei se nyt joo mikään SuperLoistava ollut, mutta ei kyllä noin huonokaan miltä teijän kuullostaa Että päätin sitten mennä uudestaan sille, kun en toisaalta kauheesti kehuja oo Lexin kursseistakaan kuullut eikä muutto Turkuun kurssin takia houkuta... Onko kukaan muu tulossa tonne Eximian kurssille?

Ja kyllä ärsyttää ettei viestiä kirjojen saapumisesta vieläkään kuulu!!! Tilasin ne nimenomaan yliopiston kautta enkä Lexin kautta (joka olisi ollut halvempi) siksi, että luvattiin että sillä tavalla kirjat saa jo TÄNÄÄN! Murr, lähden nyt kyllä käymään postissa, josko ne olisi jo siellä vaikkei viestiä olekaan tullut
Ota meihin yhteyttä   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 27.03.2012, 18:37 VS: Oikeustieteelliseen (Turku) 2012   #22
Ressa
1/2012: Prosessioikeus käydään läpi kattavasti. Historia, lait, periaatteet, rikos- ja siviiliprosessi. Varmasti "helpoin" näistä kirjoista. Kappaleet lyhyitä -> otsikkokysymyksiä voidaan laatia aika huoletta.

2/2012: "Osakeyhtiöoikeudellinen vahingonkorvaus ja muut oikeussuojakeinot", on siinä otsikkoa. Joku taisi tuuletella mutta aika vähän on itse osakeyhtiöstä puhetta. Pääpaino on enemmän juurikin osakeyhtiöllisessä vahingonkorvauksessa ja vahingonkorvauksessa muutenkin. Paljon otsikoita ja kappaleet lyhyitä. Tod.näk kuitenkin se vaikein kirja vaikka sivuja onkin vähän.

3/2012: Talousrikollisuus. Siis talousrikollisuus Noh, ainakin on kuvia/kaavioita enemmän kuin viimisenä viitenä vuotena varmaan yhteensä. Lisäksi selitetään "vaaleissa bokseissa" mikä on mm. veroparatiisi (avataan terminä siis) tai mitä asbesti on. Jokainen kappale on nopeasti katsottuna vähintään 3-4 sivua, yleensä joku 5-7 sivua ja moni sivu lähemmäs kymmentä tai yli.

EDIT: Seison korjattuna kirjojen suhteen ja pyyhin pirut pois seiniltä
Ota meihin yhteyttä  
Ressa on viimeksi muokannut viestiä 27.03.2012 19:10.
Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 27.03.2012, 18:57 VS: Oikeustieteelliseen (Turku) 2012   #23
saraliiina
Mulle tuli kirjat tänä vuonnakin (kuten viime vuonna myös) julkaisupäivänä joskus kolmen-neljän aikaan ja yliopiston kautta tilasin. Yliopiston sivuilla aikaisemmin luki vielä että, jos kirjat tilaa ennen 22.3 niin kirjat on 27.3 noudettavissa, ja piti paikkansa
Vanha 27.03.2012, 19:14 VS: Oikeustieteelliseen (Turku) 2012   #24
tux
Lainaus:
sadel kirjoitti: Näytä viesti
Voi harmi, että jäi pääsy vaan muutaman pisteen päähän! Tänä vuonna sulla sitten onkin kuitenkin paljon paremmat mahdollisuudet tuon kansanopistossa opiskelun jälkeen. Oon kuullutkin aika monelta, että ensimmäisellä kerralla ei ole napannut, mutta sitten oikikseen ollaan menty juurikin kansanopiston, avoimen väylän tai hallintotieteiden kautta. Varmaan itse lähden hallintotieteitä lukemaan, jos en pääse, koska yliopistopaikka aukeaa tolla alalla jo pelkän todistuksen perusteella Joensuusta.(:
Pääsykoekirjojen sisältö (niiden sisältöön tutustumatta) näyttää oikeudellisiin aineisiin suuntautuneen hallintotieteilijän (TaY, kunnallisoikeus) kannalta yllättävän tutulta. Olen parhaillaan käynnissä olevan lukuvuoden aikana tutustunut juuri näihin aiheisiin.
Vanha 27.03.2012, 19:50 VS: Oikeustieteelliseen (Turku) 2012   #25
Kata_91
Lainaus:
saraliiina kirjoitti: Näytä viesti
Mulle tuli kirjat tänä vuonnakin (kuten viime vuonna myös) julkaisupäivänä joskus kolmen-neljän aikaan ja yliopiston kautta tilasin. Yliopiston sivuilla aikaisemmin luki vielä että, jos kirjat tilaa ennen 22.3 niin kirjat on 27.3 noudettavissa, ja piti paikkansa
Joo kyllähän sieltä sitten puoli neljän jälkeen viestiä tuli, ja nyt on sitten jo prosessioikeus vauhdissa
Vanha 02.04.2012, 21:42 VS: Oikeustieteelliseen (Turku) 2012   #26
Ressa
Mites muilla sujuu lukemiset? Itse sain nyt kaikki koluttua läpi ja seuraavaks alkaakin muistiinpanojen kirjoitus. Joskin huomenna kyllä ansaittu vapaapäivä

Yllättävää, ettei tuo talousrikos ollutkaan aivan niin kuiva kuin ajattelin joskin siinä oli jonkin veran liirum laarum eikä niin tiukkaa asiaa taikka kuivaa kuin odotin. Paha sanoa, kumpi on loppujen lopuksi pahin tai tylsin, talousrikos vai osakeyhtiöllinen vahingonkorvaus.
Vanha 03.04.2012, 10:44 VS: Oikeustieteelliseen (Turku) 2012   #27
jomva
Onko kukaan ehtinyt niin tarkkaan lukea, että osaisi veikata mitä sanaa tarkoitetaan Vahteran osakeyhtiöoikeus-kirjan sivun 76 ensimmäisessä kriteerissä? Kohta kuuluu näin: "Liiketoimessa ei ole kysymys toimesta johtajan itsensä kanssa eikä hänellä ole itsellään intressiristaan päätettävän asian kanssa".

Olen muutenkin vähän ärsyyntynyt pääsykoekirjojen kirjoitusvihreistä. Aavistelen, että teokset on kiireellä laitettu kasaan, eikä oikolukuun ole jäänyt aikaa. Varsinkin Alvesalo-Kuusen kirjassa on vilisemällä alkukirjain-, pilkku- ja yhdyssanavirheitä. Eipä niillä ole itse asian kannalta useinkaan suurta merkitystä, mutta tuo yllämainittu kohta vaikeuttaa jo asian ymmärtämistä.
Vanha 03.04.2012, 10:50 VS: Oikeustieteelliseen (Turku) 2012   #28
jomva
Ilmeisesta kohdassa kuitenkin tarkoitetaan intressiristiriitaa?
Vanha 03.04.2012, 12:01 VS: Oikeustieteelliseen (Turku) 2012   #29
Kata_91
Lainaus:
jomva kirjoitti: Näytä viesti
Ilmeisesta kohdassa kuitenkin tarkoitetaan intressiristiriitaa?
Joo hei mä kanssa huomasin ton kohan ja olin kans vähän ihmeissäni et mitäköhän se nyt meinaa, mut päädyin sitten kanssa et se tarkottaa "intressiristiriita", et eiköhän se se oo...

Ite oon lukenu vasta kaks ekaa kirjaa, mutta kyllä niissäkin kirjotusvirheitä tosiaan piisaa
Eihän ne nyt toki (yleensä) asian ymmärtämistä häiritse, mutta pistää silmään tällaisella äidinkieliperfektionistilla Esim. ekassa kirjassa monen kappaleen viimisestä lauseesta puuttuu piste, ja kakkoskirjassa on jatkuvasti kongruenssivirheitä (tyyliin lukee "he on" ku pitäis olla "he ovat") . No mut joo, pikkuvikoja

Tosin siinä OY-kirjassa huomasin myös ihan asiavirheen siinä viivästyskorkojutussa (s.64), nimittäin se Suomen Pankin julkaisema viitekorkohan vaihtuu puolivuosittain, eli nykyinen on voimassa 1.1.-30.6, eikä 1.1.-1.6, niin kun kirjassa sanottiin. Muistelen nimittäin oppineeni tän viime vuoden Takausriita-kirjasta, ja sitten Suomen Pankin sivuilta tarkistin, niin oikeassa olin, kirjassa on virhe
Vanha 15.06.2012, 13:02 VS: Oikeustieteelliseen (Turku) 2012   #30
Kata_91
Täällä nyt on aika kuollutta, mutta kysyn kuitenkin: Mitkäs fiilikset jäi kokeesta?
Vastaa viestiin

Keskustelun työkalut
Näyttövalinnat

Viestien lähetyksen säännöt
Et voi luoda uusia keskusteluja.
Et voi vastata.
Et voi lähettää liitteitä.
Et voi muokata viestejäsi.

BB code on Päällä
Hymiöt ovat Päällä
[IMG] koodi on Päällä