yle.fi keskustelut
Etsi keskusteluista

vbphrase[tag_search]
Tarkennettu haku     Ohjeet     Säännöt
  yle.fi keskustelut > Abitreenit > Pääsykokeet
Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Vastaa viestiin
Kaikki viestit tässä ketjussa: Kauppatieteet 2012 Keskustelun työkalut
Vanha 23.12.2011, 22:30 VS: Kauppatieteet 2012   #21
Hapardi93
Täällä lähti tänään kaikki pääsykoekirjat tilaukseen!

Elikkäs meinasin jo luku-urakkaa alotella, vaikka kirjoituksetkin tuossa keväällä onkin. Siinä sivussa sitten hiukan kauppatieteitä ennen varsinaista lukemista.

Itse meinasin ehkä jopa enemmä panostaa tuohon pääsykokeeseen kuin kirjoituksiin, koska en uskoa itseltäni mitään L/E papereita. (Ka. lukiossa 8) Hyvällä kertauksella jos tulisi edes M tasoista. Näin ollen kirjoituksista ei välttämättä olisi hyötyä itse pääsykokeissa, joten yritetään sitten ainakin lukea siihen 40% joukkoon, jotka pääsevät pelkällä pääsykokeella.

Täysillä aion panostaa pääsykokeisiin, mutta ilman mitään valmennuskursseja. Ehkä jonkin itseopiskelu paketin voisi ottaa. Kuitenkin sillä varauksella mennään, että jos ei paikkaa tule nii armeijaan ja sitten seuraavina vuosina uudestaan. Mutta kyllähän se paikka sieltä tulee!!

Olen jo kirjastosta lainannut ja lukenut tuon Taloustieteen oppikirjan ja kyllä on jo ylä-asteelta ollut tiedossa että tuonne pyritään ja ainoa ala minne edes haluaisin päästä.

Nyt joululomalla hyvää aikaa tutkia kirjoja!
Ota meihin yhteyttä   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 27.12.2011, 19:17 VS: Kauppatieteet 2012   #22
mimsus
Itselläni puuttuu vielä pari pääsykoekirjaa, olen yrittänyt hintavertailua tehdä, että mistä saisi halvimmalla, mutta taitaapi olla yksinkertaisinta marssia suoraan kirjakauppaan

Onko kenelläkään tietoa, että saako pääsykokeissa käyttää laskinta? Jos saa, niin minkälaista? Silmäilin nopeasti yliopistojen sivuja ja kauppatieteet.fi -sivua mutten äkkiseltään löytänyt laskimista mitään mainintaa...

EDIT. Ja en osannut lukea sivustoja oikein hyvin, kyllähän kauppatieteet.fi sivuilla asiasta oli .. huoh. Mutta jos joku on yhtä puusilmä kuin meikäläinen niin siellä sanotaan näin; "Valintakokeeseen osallistuville annetaan käyttöön peruslaskutoimitukset käsittävä nelilaskin. Kaikenlaisten omien laskimien käyttö on kielletty. "
Ota meihin yhteyttä  
mimsus on viimeksi muokannut viestiä 27.12.2011 19:19.
Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 28.12.2011, 11:05 VS: Kauppatieteet 2012   #23
jkl_kauppis
Lainaus:
emmmmm kirjoitti: Näytä viesti
Täälläkin välivuosi menossa lukion jälkeen ja nyt oon hakemassa jyväskylään yrityksen taloustieteiden pääaineryhmään. Laskentatoimi tuottaa vaikeuksia ja se ei todellakaan aukene mulle.. Olis kiva saada jotain tsemppikaveria tms etenkin tohon laskikseem liittyen..
Itsekin olen tänä vuonna hakemassa Jyväskylään ja asun itse myös Jyväskylässä. Itselleni laskentatoimi on vahvin osa-alue ja nuo johtaimisen kaksi kirjaa ovat täysin vieraita. Jos haluat voitaisiin jotain lukupiirihommaa katsella.
Vanha 30.12.2011, 17:32 VS: Kauppatieteet 2012   #24
kylteri2011
Itselläni on vielä matikan pääsykoekirja ja viime vuoden harkkoja myynnissä!

omppausteli@jippii.fi
Vanha 03.01.2012, 11:57 VS: Kauppatieteet 2012   #25
Ekonomi
Testaa taitosi - 2 ilmaista harjoituspääsykoetta kauppakorkeaa hakeville

Internetsovelluksessa voit testata ilmaiseksi osaamista kauppatieteiden valintakokeeseen valmistautuessasi. Sovelluksessa on 2 harjoituspääsykoetta, jossa kummassakin on 40 kysymystä oikean pääsykokeen tapaan.

Internetsovellus löytyy seuraavasta linkistä:

2 ilmaista harjoituspääsykoetta kauppakorkeaan hakeville
Ota meihin yhteyttä  
Ekonomi on viimeksi muokannut viestiä 03.01.2012 12:01.
Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 03.01.2012, 19:10 VS: Kauppatieteet 2012   #26
tonninseteli
Täälläkin yks hakija ilmoittautuu. Merkonomipohjalta mennään, joten matikka tuottaa vähän ongelmia. Onko sen opuksessa pitkän matikan lukijoille mitään uutta, meinaan vaan että olisko kannattanu opiskella kaksoistutkinto?
Vanha 03.01.2012, 23:18 VS: Kauppatieteet 2012   #27
tale_tale
Lainaus:
tonninseteli kirjoitti: Näytä viesti
Täälläkin yks hakija ilmoittautuu. Merkonomipohjalta mennään, joten matikka tuottaa vähän ongelmia. Onko sen opuksessa pitkän matikan lukijoille mitään uutta, meinaan vaan että olisko kannattanu opiskella kaksoistutkinto?
Mielenkiintoinen kysymys, toki ylioppilastutkinnosta on hyötyä jo yleisen sivisityksenkin näkökulmasta , että tottakai olisi kannattanut

Mutta asiaan:
Kuulemma tossa matikankirjan 4. luvussa on jotain haastavaa (en tiedä onko sitten enemmänkin muuta uutta) asiaa meille pitkän matikan lukeneille.
Vanha 04.01.2012, 14:17 VS: Kauppatieteet 2012   #28
idaem
Hei! Yksi Kauppatieteisiin hakeva ilmoittautuu!
Olisiko joku muukin hakemassa täältä Turusta? Olisi mukava saada luku/kertausseuraa, pysyy paremmin vireessä kun joku kirittää.
Saatan myös olla myöhässä, mutta mistäs olette pääsykoekirjoja tilailleet/ostaneet? Mulla kun vielä pari ostamatta..
Vanha 04.01.2012, 15:51 VS: Kauppatieteet 2012   #29
Voronkova
Lainaus:
idaem kirjoitti: Näytä viesti
Hei! Yksi Kauppatieteisiin hakeva ilmoittautuu!
Olisiko joku muukin hakemassa täältä Turusta? Olisi mukava saada luku/kertausseuraa, pysyy paremmin vireessä kun joku kirittää.
Saatan myös olla myöhässä, mutta mistäs olette pääsykoekirjoja tilailleet/ostaneet? Mulla kun vielä pari ostamatta..
Minä olen myös hakemassa Turusta opiskelemaan, joten jos kiinnostaa laittaa jonkinlaista lukupiiriä kokoon, niin kirjoittele osoitteeseen karinavoronkova@hotmail.com
Vanha 04.01.2012, 22:54 VS: Kauppatieteet 2012   #30
emmmmm
Lainaus:
jkl_kauppis kirjoitti: Näytä viesti
Itsekin olen tänä vuonna hakemassa Jyväskylään ja asun itse myös Jyväskylässä. Itselleni laskentatoimi on vahvin osa-alue ja nuo johtaimisen kaksi kirjaa ovat täysin vieraita. Jos haluat voitaisiin jotain lukupiirihommaa katsella.
Joo kiva Voisin vaikka laittaa sulle sähköpostia jos saan osotteen?
Vastaa viestiin

Keskustelun työkalut
Näyttövalinnat

Viestien lähetyksen säännöt
Et voi luoda uusia keskusteluja.
Et voi vastata.
Et voi lähettää liitteitä.
Et voi muokata viestejäsi.

BB code on Päällä
Hymiöt ovat Päällä
[IMG] koodi on Päällä