yle.fi keskustelut
Etsi keskusteluista

vbphrase[tag_search]
Tarkennettu haku     Ohjeet     Säännöt
  yle.fi keskustelut > Abitreenit > Pääsykokeet
Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Vastaa viestiin
Kaikki viestit tässä ketjussa: Farmasia 2012 Keskustelun työkalut
Vanha 30.11.2011, 12:25 Farmasia 2012   #1
yle_mode
Toimitus
Punakynä
Lähetetty: 26.9.2011 23:54
Onkos täällä muita, joita vetää puoleensa farmasia?

Täällä alanvaihtaja, joka innoissaan opettelee uutta. Lukiossa kauan sitten luin pakolliset kemian ja fysiikan kurssit niin nytpä saakin kahlata Moolia.

Missä vaiheessa on lukeminen, miltä tuntuu?

Marhula
Lähetetty: 13.10.2011 20:28
Tässä ainakin toinen farmasiasta kiinnostunut. Aikeissa tosiaan hakea keväällä 2012 helsinkiin.

Itse opiskelen aikuislukiossa tällä hetkellä, kirjoitan keväällä. Ootko sä lukenut pitkän vai lyhyen matikan? Kun itse olen opiskellut lyhyen matikan kursseja ja tässä nyt pohdin kummanko kirjoittaisin. Varmaan kallistun lyhyen kirjoittamiseen ja keskitän lukemisen enemmän kemiaan ja biologiaan.

Fysiikka taitaa omalta osaltani jäädä vähän vähemmälle, vain yksi lukion kurssi käytynä :/

Helkky
Lähetetty: 18.10.2011 13:56
Helsinkiin olisi tarkoitus pyrkiä. Hakuopas on näköjään jo julkaistu:

http://www.helsinki.fi/farmasia/opis...pas%202012.pdf

Luettavana on aiempien vuosien tapaan Ihmisen fysiologia ja lukion kemia, mutta fysiikka on poistettu kokonaan. Tämä oli iloinen uutinen, en itsekään ole lukenut fysiikkaa kuin sen yhden pakollisen kurssin.

Marhula
Lähetetty: 19.10.2011 18:12
Oho, niinpäs näkyykin fysiikka poistuneen kokonaan pääsykokeista. Onpa mukava yllätys!

Onko kukaan muuten aikeissa käydä/käynyt jo farmasian valmennuskurssia? Aika paljon nuokin maksavat. Itse ajattelin ennen kevään kirjoituksia käydä kemian abikurssin, ei maksa ihan niin paljoa, ja opiskella sitten itsenäisesti ihmisen fysiologiaa.

Helkky
Lähetetty: 21.10.2011 11:00
Ajattelin yrittää pärjätä ilman valmennuskursseja. Tosiaan ovat aika hintavia, eikä kilpailu opiskelupaikoista kuitenkaan ole farmasian puolella ihan niin kovaa kuin vaikkapa lääkiksessä. Aion kyllä kertailla kemiaa aikuislukiossa.

ip
Lähetetty: 24.10.2011 13:31
Moi!

Täällä olis myös myytävänä itseopiskelumateriaaleja.

1. Valmennuskeskus - Farmasia
-Ihmisen fysiologia
- Kemia ja fysiikka

Molemmissa kurssimateriaaleissa on teoriaosuus, tehtävät ja niihin ratkaisut.

Fysiologian materiaaleissa on ALKUkappaleissa jonkin verran yliviivaustussilla tehtyjä merkintöjä, jotka eivät kuitenkaan merkittävästi häiritse opiskelua. Lyijykynämerkintöjä on molemmissa vain vähän. Tehtäväosiot koskemattomia.

Materiaalien ulkönäössä näkyy käyttö, mutta ovat kaiken kaikkiaan
siistejä.

2. Epionen Farmasia 2010 - fysiikka, kemia ja fysiologia kaikki samassa(melko paksu)

Sisältää fy, ke ja fysiologia teoria-, tehtävä- ja ratkaisuosiot. Yli 250 tehtävää. LISÄKSI myös monivalintatehtäviä!
Lähes käyttämätön, päällystetty ja todella siisti materiaali.

Vanhat valintakokeet löytyvät netistä.

Valmennuskeskus-paketin hinta: 125 e
Epione materiaalin hinta: 75 e

Ota yhteyttä: itseopiskelumateriaalit@hotmail.com

Punakynä
Lähetetty: 25.10.2011 19:16
Myös minä meinaan yrittää omatoimisesti. Juuri nyt ei ole katastrofi jos farmasian ovet eivät ensimmäisellä yrittämällä aukenekaan joten en aio ottaa valmennuskurssia.

Luin noin 100v takaperin lyhyen matikan joten sillä täytyy pärjätä. Ei tämä kyllä mitään rakettitiedettä tunnu olevan (siis matematiikan kannalta, muusta en sitten tiedä Cool ) joten siltä osin ei huoleta.

Nasuttaja
Lähetetty: 6.11.2011 23:35
Täällä olisi yksi Helsingin yliopistoon farmasiaa opiskelemaan haluava! Olen vielä toisessa koulussa ja siinä samalla yritän saada luettua pääsykokeisiin.
2010 hain farmasiaan ja pääsy jäi parista pisteestä kiinni joten tänä vuonna paremmalla onnella! Onneksi tuo fysiikka jäi pääsykokeesta pois, niin voi keskittyä fysiologian lisäksi vain kemiaan
Ota meihin yhteyttä   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 15.03.2012, 06:28 VS: Farmasia 2012   #2
Marhula
Millä mallilla teillä muilla on pääsykoelukeminen? Itse olen ehtinyt vasta silmäilemään varsinaista pääsykoekirjaa. Kunhan saan nämä kevään yo-kirjoitukset pois alta niin pääsen keskittymään pääsykokelukemiseen paremmin.

Oletteko muuten hakemassa proviisoriksi vai farmaseutiksi vai molempiin? Itse laitoin molemmat.
Vanha 17.03.2012, 14:20 VS: Farmasia 2012   #3
-pauski-
Mä alotan kunnolla lukemisen vasta kirjotusten jälkeen, koitan ensin selvitä näistä.. Ajattelin ehkä jotain solujuttuja yms kattella tuolta pääsykoekirjasta bilsan yo:ta aatellen, mutta täytyy kattoo et minkä verran, kun siellä on kuitenki aika yksityiskohtasesti ne selitetty.

Hain kanssa sekä proviisoriks että farmaseutiks ja Kuopioon.
Vanha 18.03.2012, 13:22 VS: Farmasia 2012   #4
ahkerabi93
Mullakin oli tarkotus alottaa vasta yo-kirjotusten jälkeen lukemaan. Aattelin lukee noi lukion kemian 5 kirjaa läpi ja sit sen fysiologia-kirjan. Onko kellään muuten tietoa voiko sivuaineena opiskella jotain kieltä, kuten venäjää, jos lukee farmasiaa? Mä en jotenkin saanu selvää noilta yliopistojen sivuilta sitä

Tarkotuksena olis hakee Kuopioon ja farmaseutiks
Vanha 18.03.2012, 22:13 VS: Farmasia 2012   #5
Marhula
Ja mä tosiaan haen Helsinkiin

Katoin Helsingin yliopiston kielikeskuksen sivuilta ja ymmärsin, että kaikkien tiedekuntien opiskelijat saisivat opiskella siellä kieliä. En sitten tiedä miten Kuopiossa.. Muakin kiinnostaisi alottaa uus kieli, saksa lähinnä.
Vanha 28.03.2012, 10:36 VS: Farmasia 2012   #6
hennriika
Itsekin hakemassa Kuopioon farmasiaa. Ihmisen fysiologiaa olen nyt kirjoitusten jälkeen alkanut kahlailemaan läpi, kun ei ole biologiaa tullut paljoa lukiossa luettua. Pänttäämistähän se vain on
Mäkin oon miettiny hei tota venäjää että voiskohan lukea sivuaineena! Mutta sen opetus Itä-Suomen yliopistossa on ilmeisesti Joensuussa, että en sitte tiedä voiko ne pitää jotain etäopetusta tai vastaavaa Kuopion puolella
Vanha 14.04.2012, 11:11 VS: Farmasia 2012   #7
flows
Itsekin olen farmasiaa hakemassa Kuopioon, ja tosiaan molempiin proviisoriksi ja farmaseutiksi.

Olen nyt myös alkanut kahlaamaan tuota Ihmisen fysiologiaa läpi. Kemian lukeminen jää varmaankin itselläni vähän vähemmälle, koska kirjoituksiin tuli sitä jo päntättyä, ja vanhoista pääsykokeista päätellen kemian osuuden ei pitäisi olla mitenkään mahdottoman vaikea.

Mietin tässä, tietäisikö joku tämän vuoden pääsykokeesta paremmin kuin minä, koska itse olen nyt hieman epätietoinen. Vaikuttaisi siltä, että koe on muuttunut tai ainakaan fysiikan/terveystiedon koettahan siellä ei enää ole. Ovatko kokeen kysymykset tänä vuonna siis monivalintakysymyksiä ja kemian osuudesta laskuja kuten hakuopas väittää, vai vieläkö sinne tulee joku laajempi tehtävä (ainakin Itä-Suomen yliopiston sivuilla vanhoissa pääsykokeissa näytti olevan sellainen)?
Vanha 16.04.2012, 14:33 VS: Farmasia 2012   #8
hennriika
Olin itsekin epätietoinen niin pistin ihan viestiä tuonne Kuopion kampukselle. Farmasian koe on siellä nyt myös monivalintaa, kuten Helsingissäkin, ja fysiikan kysymyksiä ei siis ole. Proviisorien kokeesta en tiedä.
Vanha 04.08.2012, 11:36 VS: Farmasia 2012   #9
Marhula
Pääsittekö sisään? Itse pääsin Helsinkiin suorittamaan farmaseutin tutkintoa
Vastaa viestiin

Keskustelun työkalut
Näyttövalinnat

Viestien lähetyksen säännöt
Et voi luoda uusia keskusteluja.
Et voi vastata.
Et voi lähettää liitteitä.