Lainaus:
kurkiaura kirjoitti:
Yksiselitteisesti pitää kieltää.
- nyt tässä pikavippikierteessä ovat pääasiassa nuoret ihmiset.
Nämä pikavipit ovat "laillistettua" rikollista koronkiskontaa, josta ei ole hyötyä lainaajille, vaan ainoastaan näille pikavippifirmoille.
Kun on rahapulassa, ottaa vaikka humalapäissään pikavipin ja maksaa sen pois uudella pikavipillä ja näin kierre jatkuu ja kohta on plakkarissa hallitsematon summa velkaa.
- Kun pankkimaailmassa oikeissa pankeissa on tietyt lainalaisuudet, millä lainaa saa, niin miksi tämä ei koske näitä pikavippifirmoja. Miten tälläinen liiketoimi yleensä on laillisesti voinut syntyä?
|
Sorry humaanitar ja muut, jos olen jotakuta loukannut. Harmittaa vaan tuo EKP:en salaseura, jossa Suomikin mukana.
Olen toimittajan avauksen jälkeen tämän palstan ensimmäinen kommentoija ja tuossa yläpuolella olevassa lainauksessa on se kantani tähän vakavaan asiaan sillä lisäyksellä, että vaikka olen nuorista tässä eniten huolissani, niin koskettaa tämä asia ihan kaikkia ikäluokkia.
Katsoin tässä Elloksen (postimyynti-firma, myy vaatteita ja lainaa siihen rahaa ) vuosikoron, jotain 30 %:a. Joten tällaiset luotettavana pitämämme postimyyntifirmatkin sitten näköjään ovat menneet samoille markkinoille, kuin pikavippifirmat. Koronkiskontaa.
Pankkeja ei pikku-lainanannot kiinnosta. Ennen muuten kiinnosti, nämä pikavippifirmat ovat kuitenkin aika vasta tullut ilmiö, joka paikkaa nyt pankkien jättämää aukkoa. Joten, jos näitä pikavippifirmoja ei saada markkinoilta pois, niin kyllä tässä joku laki tarvitaan säätelemään pikavippifirmoja, että pienen ihmisen hädällä ei harjoiteta älytöntä koronkiskontaa.
Lisäys:
"Apua hakeneilla oli velkaa keskimäärin noin 24 000 euroa. Yleensä se kertyi pääosin tavanomaisista kulutusluotoista.
Joka toisella oli lisäksi pikavippejä tai rästiin jääneitä laskuja, Takuu-Säätiö kertoo tiedotteessaan."
http://www.hs.fi/kotimaa/Takuu-S%C3%...a1305553288048