Keskusteluketju vanhalta foorumilta.
salamatatami
Lähetetty: 29.10.2011 15:05
Moikka!
Ehkä vähän etuajassa jo aloitin tämän ketjun..

Olen kirjoittamassa terveystiedon keväällä 2012 ensimmäistä kertaa, ja olen vähän hukassa. Käyn tällähetkellä vasta terveystiedon ensimmäistä kurssia!! Ja sitäkin teen etänä verkkokurssina, joten aloitan nyt ihan nollasta liikenteeseen ja tavoitteena on vähintään M. IIK !
Äitini kertoi, että radiossa oli sanottu, että TE:n yo-kokeet vaikeutuvat nyt keväästä lähien? Pitääkö paikkansa?
Ja toinen kysymys, että pitääkö eri bakteerien lainankieliset nimet osata ulkoa? Esim. spirokeettabakteerit Treponema pallidum jne?
m4yflower
Lähetetty: 1.11.2011 13:07
Siis mitä, TE:n yo-kokeet vaikeutuvat nyt ensi keväästä lähtien? Ja minä olen ajatellut mennä korottamaan! Argh!
Ei tarvitse osata bakteerien latinankielisiä nimiä.

Usein TE-kokeissa tehtävät ovat hyvinkin soveltavia, esimerkiksi jos katsot tämän syksyn koetta: koulukiusaamisen ehkäisemisen keinoja, Dr. Phil-keskusteluohjelman/yleisesti samankaltaisten ohjelmien hyödyt ja haitat terveydelle jne. eli kokeissa on myös paljon soveltavia tehtäviä, joissa pitää käyttää omaa ajattelua ja järkeä.
Kehottaisin opiskelemaan asiat niin, että sinulla on kokonaisvaltainen käsitys niistä, mihinkään ihan nippelitietojen (kuten juuri bakteerien latinankieliset nimet) opetteluun ei kannata tuhlata liikaa aikaa.
Spo
Lähetetty: 7.11.2011 16:21
Kokeen vaikeneminen ei tietystikään haittaisi, sillä edelleen sama määrä kaikkia arvosanoja jaettaisiin.Tuntuu oudolta että koetta vaikeennettaisiin sillä terveysitedossa on jo nyt alhaisemmat pisterajat kuin muissa reaaliaineissa.
Suchi
Lähetetty: 9.11.2011 01:32
Mäkin kirjoitan terveystiedon keväällä 2012. Kurssit 1 ja 2 käyty 9-arvosanoin, nyt 3. kurssi meneillään. Tavoitteena kirjoituksista E. Ajattelin lukea läpi Dynamo-, OTE-, KUNNON- ja TERVE! -kirjasarjat + abikirjat.
Myrttinen
Lähetetty: 25.11.2011 10:24
Urh, minäkin ilmoittauduin terveystiedon kirjoituksiin. Olen käynyt kolme kurssia, ykkösestä sain kympin ja muista vain suoritusmerkinnän (taisivat olla koulukohtaisia syventäviä). En ole vielä varma otanko kertauskurssia, mutta ei siitä voi haittaakaan olla...

En omista mitään kirjoja, mitä suosittelette? Muistaakseni koulumme käyttää Terve! -sarjaa. Ja syksyn kirjoituksista viisastuneena aloitan lukemisen mahdollisimman äkkiä!
m4yflower
Lähetetty: 27.11.2011 01:13
Myrttinen kirjoitti:
Lainaus:
|
Ja syksyn kirjoituksista viisastuneena aloitan lukemisen mahdollisimman äkkiä!
|
Sama täällä!