yle.fi keskustelut
Etsi keskusteluista

vbphrase[tag_search]
Tarkennettu haku     Ohjeet     Säännöt
  yle.fi keskustelut > Abitreenit > Terveystieto
Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Äänestys: Mikä oli helpoin kysymys?
Äänestyksen valinnat
Mikä oli helpoin kysymys?

Vastaa viestiin
Kaikki viestit tässä ketjussa: Terveystieto K12 Keskustelun työkalut
Vanha 23.03.2012, 18:37 VS: Terveystieto K12   #131
-backhand-
Lainaus:
onions kirjoitti: Näytä viesti
Miksi kaikki kirjoittavat terveystietoa :P

No ite kirjotin ihan sen takia, koska kirjotin psykan kanssa. Tukevat toisiaan, varsinkin psyka terveystietoa
Ota meihin yhteyttä   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 26.03.2012, 13:04 VS: Terveystieto K12   #132
qawsedd
Koe lähti 32 pisteellä YTL:ään. Pisterajat varmasti nousee tänä keväänä, mutta mitä luulette, voiko nousta monellakin pisteellä? Koskaanhan rajat eivät ole ylittäneet 32 pistettä.. Onko teidän opettajat puhunu tälläsestä?
Vanha 26.03.2012, 14:47 VS: Terveystieto K12   #133
lukiossaaina
Lainaus:
qawsedd kirjoitti: Näytä viesti
Koe lähti 32 pisteellä YTL:ään. Pisterajat varmasti nousee tänä keväänä, mutta mitä luulette, voiko nousta monellakin pisteellä? Koskaanhan rajat eivät ole ylittäneet 32 pistettä.. Onko teidän opettajat puhunu tälläsestä?
Pisterajat ovat aika hitaasti liikkuvia. Voi olla, että pisteraja pysyy samana tai sitten nousee, mutta korkeintaan yhdellä pisteellä. Kokeessa oli helppoja tehtäviä, mutta vaikeitakin oli.
Vanha 26.03.2012, 20:23 VS: Terveystieto K12   #134
eveliinat
Itellä lähti koe 35 pisteellä kohti YTL:ää. Toivottavasti ei laskisi enempää kuin pisteellä (tai silläkään)!
Vanha 26.03.2012, 21:37 VS: Terveystieto K12   #135
ahkerabi93
Mä sain alustaviks pisteiks 37. M oli tavotteena ja nyt olis ainenkis se E tulossa, jeeei!
Vanha 27.03.2012, 12:36 VS: Terveystieto K12   #136
sukkaprinssi

Käyttäjän sukkaprinssi avatar
Pikkusisko kävi just kyselemässä koululta mun tuloksia ja alustavasti 21 pistettä -> M? Luultavastihan toi tippuu C:hen, koska on aika rajoilla, mutta oon ihan tyytyväinen, koska ei ollu mitään tavoitetta TT:ssä vaan ihan ylimääräseksi otin
Vanha 27.03.2012, 12:48 VS: Terveystieto K12   #137
kiiwic
Jee 36p alustavasti! Meni ehdottomasti yli odotusten, sillä E oli tavoitteena, ja vaikka koe tuntuikin todella mieluiselta, niin en ikimaissa olisi uskaltanut odottaa noin hyviä pisteitä :-D
Vanha 27.03.2012, 19:11 VS: Terveystieto K12   #138
grey
Siis kertokaa nyt mitä siihen 8 tehtävään piti vastata?! Sain siitä tehtävästä todella surkeat pisteet ja luulin että se tehtävä meni parhaiten! Mietin että voiko vika olla arvostelleessa opettajassa sillä en saa päähäni että miten tehtävä pystyi menemään niin huonosti....!
Vanha 27.03.2012, 19:48 VS: Terveystieto K12   #139
empukka
Lainaus:
grey kirjoitti: Näytä viesti
Siis kertokaa nyt mitä siihen 8 tehtävään piti vastata?! Sain siitä tehtävästä todella surkeat pisteet ja luulin että se tehtävä meni parhaiten! Mietin että voiko vika olla arvostelleessa opettajassa sillä en saa päähäni että miten tehtävä pystyi menemään niin huonosti....!
Ite tein kans sen tehtävän. En oikein tienny mitä siihen piti vastata, mutta ope oli antanu täydet pisteet. Itse kerroin potilaiden hoitojärjestyksestä ja kerroin velvollisuus-, seuraus- ja oikeudenmukaisuuden etiikan mukaan miten hoitajien ym pitäisi/voisi toimia. Eniten kuiteski kerroin esimerkkien avulla, kuinka priorisoidaan "väärin ja oikein", esim. kumpi pitäisi hoitaa ensin: huumeiden vaikutuksen alaisena kaatunut ja itsensä siten satuttanut vaiko hyvänlaatuisen kasvaimen saanut lapsi, jolla on kuitenkin paljon kipuja.
Vanha 27.03.2012, 20:03 VS: Terveystieto K12   #140
grey
Lainaus:
empukka kirjoitti: Näytä viesti
Ite tein kans sen tehtävän. En oikein tienny mitä siihen piti vastata, mutta ope oli antanu täydet pisteet. Itse kerroin potilaiden hoitojärjestyksestä ja kerroin velvollisuus-, seuraus- ja oikeudenmukaisuuden etiikan mukaan miten hoitajien ym pitäisi/voisi toimia. Eniten kuiteski kerroin esimerkkien avulla, kuinka priorisoidaan "väärin ja oikein", esim. kumpi pitäisi hoitaa ensin: huumeiden vaikutuksen alaisena kaatunut ja itsensä siten satuttanut vaiko hyvänlaatuisen kasvaimen saanut lapsi, jolla on kuitenkin paljon kipuja.
No siis mä kirjotin ihan samasta! Kirjotin oikeudenmukaisuuden ja välittämisen etiikan kautta esim hoitojonoista. On oikein että ihmiset laitetaan tärkeysjärjestykseen avun tarpeen mukaan, mutta toisaalta miten ihmisiä voi laittaa tärkeysjärkestykseen koska olemme kaikki tasa-arvoisia? Selitin myös hoitotakuusta hyvät ja huonot puolet, kuinka se ei aina toteudu. Myös terveydenhuollon maksujen lisääntymisestä. Siitä kuinka on oikein lisätä maksuja sillä sillä tuetaan enemmistön hyvinvointia ja taataan palvelut niitä tarvitseville. Toisaalta julkisen terveydenhuollon maksut nostavat vähävaraisten kynnystä hakeutua terveydenhuoltopalveluiden asiakkaiksi sillä heillä ei ole varaa yksityisen sektorin palveluihin saati sitten kallistuneisiin julkisen sektorin palveluihin. Käsittelin mm. vielä terveydenhoitoammattilaisten määrän lisäämistä, sitäkin välittämisen ja oikeudenmukaisuuden etiikan kautta yms. Ihmettelen suuresti että sain tehtävästä vain yhden pisteen!!!!!!!
Vastaa viestiin

Keskustelun työkalut
Näyttövalinnat

Viestien lähetyksen säännöt
Et voi luoda uusia keskusteluja.
Et voi vastata.
Et voi lähettää liitteitä.
Et voi muokata viestejäsi.

BB code on Päällä
Hymiöt ovat Päällä
[IMG] koodi on Päällä