yle.fi keskustelut
Etsi keskusteluista

vbphrase[tag_search]
Tarkennettu haku     Ohjeet     Säännöt
  yle.fi keskustelut > Abitreenit > Psykologia
Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Äänestys: Miten koe meni?
Äänestyksen valinnat
Miten koe meni?

Vastaa viestiin
Kaikki viestit tässä ketjussa: Psykologia kevät 2012 Keskustelun työkalut
Vanha 06.03.2012, 15:23 VS: Psykologia kevät 2012   #11
abitus
Lainaus:
Jooonas kirjoitti: Näytä viesti
Ei me ainakaan mitään varsinaista tärppilistaa olla saatu, mutta kertauskurssin aikana kävimme läpi asioita, joita ei olla muutamaan vuoteen kysytty. Onko kuinka moni teistä muuten katsellut läpi nuita vanhoja psykologian yo-kokeita?
Mitähän ne asiat sit mahollisesti oli ? minä en ole ainakaan katsellut vanhoja kokeita..
Ota meihin yhteyttä   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 06.03.2012, 17:20 VS: Psykologia kevät 2012   #12
iLOVEvr
Mäkään en oo kauheesti kattellut vanhoja kokeita, jonkun verran joo mut en sillai ajatuksen kans välttis... :P
Vanha 06.03.2012, 20:55 VS: Psykologia kevät 2012   #13
abitus
Tuntuuko kenestäkään muusta siltä, että kun kirja menee kiinni niin kaikki lukema unohtuu? Oon lukenu tosi paljon, mutta siltikään ei tunnu et asiat olis mitenkään jääny päähän. Sieltä täältä vaan joitain yksityiskohtia, huoh!
Vanha 06.03.2012, 22:00 VS: Psykologia kevät 2012   #14
Jooonas
Jos en nyt ihan väärin muista, niin kuulemma aikuisuudesta ja vanhuudesta ei olla kysytty ainakaan Muita en tähän hätään muista! Kaippa nuita lisääkin on jos jaksais noita kertauskurssin muistiinpanoja kahtoa läpi : ) Mutta kannattaa ehottomasti kahtua läpi nuita vanhoja yo-kokeita ja vaikka porukassa miettiä vastauksia niihin. Saa tavallaan vähän osviittaa mitä tuleman pitää
Vanha 07.03.2012, 10:54 VS: Psykologia kevät 2012   #15
Eveih
Lainaus:
lovesummer kirjoitti: Näytä viesti
ajatuksella tuota 3 kurssin kirjaa kyllä on luettu läpi(olen käynyt sen itsenäisesti, joten se voi olla yksi syy, miksi en ole ymmärtänyt kaikkea), mutta eipä silti kaikki ole vieläkään ymmärretty

itse olen jo saanut kerrattua kaikki kirjat ja kirjoitettua muistiinpanojakin ^^ vielä olisi tarkoitus kerrata ihan ajatuksella nuo muistiinpanot ja selata kirjat läpi. ja nyt olen miettinyt, että kulutanko vielä aikaa tuohon 3 kurssiin ja yrittäisin ymmärtää asioita vai jättäisinkö sen vain "hatarelle pohjalle". mielipiteitä? tässä vaiheessa olisi todella kiva jos olisi joku "pikakurssi", jossa opetettaisiin kaikki oleelliset asiat tuosta kurssista. millaisiakohan tehtäviä tästä kurssista voisi olla ylppäreissä?

5 kurssi on myös ollut suhteellisen helppo... itse tosin olen tykännyt eniten sosiaalipsykologian ja kehityspsykologian kursseista.

olen ostanut otavan ABI kirjan, joka on myös ollut hyvä. jossa on myös kaikki olelliset asiat kursseista, selitetty lyhyesti, ymmärretysti (paitsi 3kurssi xD)
Ite suosittelisin että käyt 3kurssin hyvin läpi (eikös se olekkin aivopsykaa). Esim kun kirjotat esseetä tunteista tai näköhavainnoinnista voit aina tuoda 3kurssin asioita esseeseen esim missäpäin aivoissa käsitellään tunteita jne.
Ainakin kannattaa osata että mikä sijaitsee missäkin. Jos ei synapsit ym hermoston osat tunnu jäävän mieleen.
Vanha 08.03.2012, 11:22 VS: Psykologia kevät 2012   #16
iLOVEvr
Hyvä vinkki, Eveih, kiitos!
Vanha 11.03.2012, 19:05 VS: Psykologia kevät 2012   #17
lovesummer
ISOKIITOS Eveih ja Nannana hyvistä vinkeisä

mites muilla lukeminen on sujunut? onko jo hyvällä mallilla? olen saanut jo luettua itseni mielestä yllättävän hyvin enää ei tarvitse kuin selailla muistiinpanoja ja katsella jossain vaiheessa nuita vanhoja yo-kokeita. me käytiin tosin vanhoja yo-kokeita kertauskurssilla vähintään yksi koe/tunti läpi, joka on kyllä auttanut
Vanha 15.03.2012, 15:24 VS: Psykologia kevät 2012   #18
siika93
Kaikki kurssikirjat on tullut luettua läpi, tosin nyt olen keskittynyt kertauskirjan tehtäviin. Itselläni on Otavan Abi-Psykologia ja siellä on ollut hyviä kertaustehtäviä. Siellä on 30 erilaista esseetehtävää, joista olen tehnyt esseevastausrunkoja ja sitten myös testannut tietämystä oikein-väärin- väittämillä mitä myös kirjan takaa löytyy.

Itse olen aina ollut sitä mieltä, että tekemällä oppii ja siksi en kannatakaan sellaista pelkkää pänttäystä. Kerran voi kirjat lukea läpi, mutta paremmin kyllä oppii, kun tekee tehtäviä ja siinä tulee sitten samalla tarkistettua/luettua kirjoista, että mites se nyt menikään. Vanhoja YO-kokeita en ole tehnyt, mutta ehkä voisi niitäkin katsella.
Vanha 16.03.2012, 15:18 VS: Psykologia kevät 2012   #19
avoidimprob-
Tässä olisi meidän opettajan tärppilista:

-Kriisiterapia
-Aggressio, stressi
-Vireys
-Oppiminen (muisti, unohtaminen)
-Älykkyyden lähikäsitteet
-Motiivit + tunteet + kognitiot
-Moraalin kehitys (lapsuus, nuoruus) Kohlberg
-Koulukunnat + jonkun teeman vertailu
-Vauvaikä
-Nuoruusikä
-Syömishäiriöt ja addiktiot (karppaus?)
-Limbinen järjestelmä+cortex / aivojen eri "tasot" / sisäeritys
-Tutkimusaineiston analyysi / tutkimuksen suunnittelu
-(Maailmanlopunennustukset?)
Vanha 19.03.2012, 12:22 VS: Psykologia kevät 2012   #20
vvilmer
Jännittääkö jo keskiviikkoinen? Mulla on vielä kolmoskurssin kirjasta uniosio lukematta ja samoin aivan viimeiset sivut neloskurssin kirjasta. Ajattelin tänään vielä lukea Psykologia - kertauskirja WSOY, (muistaakseni tällainen) kirjaa ja huomenna sitten vaan selata kirjoja läpi ja kerrata yksityiskohtia. Jännittävää!
Vastaa viestiin

Keskustelun työkalut
Näyttövalinnat

Viestien lähetyksen säännöt
Et voi luoda uusia keskusteluja.
Et voi vastata.
Et voi lähettää liitteitä.
Et voi muokata viestejäsi.

BB code on Päällä
Hymiöt ovat Päällä
[IMG] koodi on Päällä