yle.fi keskustelut
Etsi keskusteluista

vbphrase[tag_search]
Tarkennettu haku     Ohjeet     Säännöt
  yle.fi keskustelut > Abitreenit > Pääsykokeet
Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Vastaa viestiin
Kaikki viestit tässä ketjussa: Psykologia 2012 (Jyväskylä) Keskustelun työkalut
Vanha 29.02.2012, 09:36 VS: Psykologia 2012 (Jyväskylä)   #11
moccula
Kai sitä pitäisi pikkuhiljaa siirtää ajatukset pääsykokeisiin, koska huomennahan se artikkelikokoelma ilmestyy Voisin tulla mukaan tuohon harjoituskokeiden tekemiseen.
Täysipäiväinen lukeminen alkaa itselläni vähän turhan myöhään, koska ensin pitäisi valmistua maisteriksi toiselta alalta ja tehdä psykan aineopinnot loppuun.
Ota meihin yhteyttä   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 29.02.2012, 14:38 VS: Psykologia 2012 (Jyväskylä)   #12
Lisai
Hei!

Täällä kans yks Jyväskylään hakija! Haen ekaa kertaa ja suoraan psykologian maisteriopintoihin, enkä uskaltanu kirjotella tänne ennen kuin sain varmuuden hakukelpoisuudestani. Eilen sitten tuli postissa tämä odotettu kirje ja nyt alkaa ankara luku-urakka

Mä opiskelen kans toista tutkintoa (kasvatustiede) tässä samalla ja vähän pelottaa miten paljon ehdin ja jaksan lukea pääsykokeisiin näin muun opiskelun ohella. Oon siis ehdottomasti mukana kysymysten tekemisessä, jos vaan muita halukkaita löytyy!
Vanha 01.03.2012, 23:00 VS: Psykologia 2012 (Jyväskylä)   #13
Oiji
Minä tulen myös mukaan harjotuskokeiden tekoon Nyt ois kolmas hakukerta edessä ja olis tarkotus päästä vihdoin ja viimein Jyväskylän yliopistoon.
Vanha 02.03.2012, 07:42 VS: Psykologia 2012 (Jyväskylä)   #14
kookos123
Täällä myös yksi ilmoittautuu halukkaaksi harjoituskokeiden tekoon.
Eilen tulostin artikkelikokoelman ja nyt pitäisi alkaa lukemaan. Aikaa pitäisi löytyä kahden pienen lapsen ja töiden välissä! Kiva urakka!
Vanha 06.03.2012, 13:13 VS: Psykologia 2012 (Jyväskylä)   #15
pallero-
Mitäs mieltä ootte ollu artikkeleista?
Musta suurinosa vaikuttaa mielenkiintosilta, vaikka onha ne melko ''vaikeelukuisia'' ja kamalasti uusii nimiä yms !

Ite en tiiä miten se harjotuskysymysten teko oikeen käytännössä toimii, niin voiskohan joku joka on esim viime vuonna ollu mukana niin selventää ?
Vanha 07.03.2012, 13:11 VS: Psykologia 2012 (Jyväskylä)   #16
FanniSabrina
En oo kyllä vielä lukenut kun ensimmäiset 3 artikkelia, mutta tosiaan aika vaikeelukusilta vaikuttaa, pariin kolmeen kertaan saa lukea että asia aukee edes jotenki. Oon miettinyt, että kun noissa artikkeleissa on kaikennäkösiä termejä mitkä itelle ei ainakaan oo tuttuja niin olettaakohan ne että niistä termeistä tulis ottaa selvää jostain ulkopuolisesta lähteestä että mitä ne tarkottaa..? Mutta siinä menee kyllä ikä ja järki jos kaikkee lähtee selvittään perinpohjasesti. Paljonko muuten ootte tähän mennessä lukenu? Mulla on kauheet omantunnontuskat kun jäänyt toistaseks aika vähälle toi lukeminen..jos sitä alkais tästä pikkuhiljaa tsemppaamaan.
Vanha 07.03.2012, 15:05 VS: Psykologia 2012 (Jyväskylä)   #17
Cherrrie
Kyllä niistä termeistä ja epäselvistä uusista asioista pitää ottaa itse selvää :/ Tku-Tam-Hki artikkelikokoelmista on ainakin aina tullut sen verran kiperiä kysymyksiä. Uskoisin, että ne artikkelit pitää ymmärtää mahdollisimman hyvin alusta loppuun.
Vanha 07.03.2012, 16:34 VS: Psykologia 2012 (Jyväskylä)   #18
karrimarja
Hei! Artikkelikokoelma on mielenkiintoinen läpileikkaus Jyväskylän psykan laitoksen tutkimussuunnista, ja tosiaan pari pykälää tiukempaa kuin aiempien vuosien materiaalit. Psykalle.fi:n tulee kuun vaihteen tienoilla kysymyspatterit aineistosta, ja tällä välin kannattaa tsekata tilaston kokeet ja myös käyttäjäkokemusosio.

Artikkelien käsitteet kannattaa selvittää itselleen huolella, sillä niiden kysyminen on yksi hyvä keino erotella hakijoita. Toisaalta, vuonna 2009 oli kysymys skeemasta, johon oli tarjolla neljä yhtä oikean ja väärän tuntuista vaihtoehtoa (:

Lukuiloa! (:
Vanha 08.03.2012, 11:49 VS: Psykologia 2012 (Jyväskylä)   #19
pallero-
Ite oon lukenu nyt kaikki noi artikkelit läpi ja onneks siel on kyl sellassii helpommin luettaviiki !

Mul ois kysymys niille, joil on kokemust artikkeli pohjaisist pääsykokeista, et mitä asioit sielt kannattaa painottaa? Kuinka tärkeitä on nimet ja tutkimusten vuosiluvut? Tarkotan nimillä siis lähinnä niit suluissa olevii, eli eri tutkimuksen tekijöit?
Mietin, et jos ne jotka on käyny esim. Helsinki-Tampere-Turku pääsykokeis osais sanoo jotian ku eiks niillä oo usein noit artikkeleit ollu mukana pääsykoe materiaaleissa?

Onks kukaan tulossa eximian Helsingissä pidettävälle valmennuskurssille?
Vanha 27.03.2012, 15:06 VS: Psykologia 2012 (Jyväskylä)   #20
rnn
Hei. Itse olen ajatellut hakea Jyväskylään opiskelemaan psykaa. Mulla olis sellasta kysyttävää, että voiko oppilastaloille laittaa jo nyt hakemusta opiskelija-asunnoista, vaikka ei edes tiedä vielä pääseekö opiskelemaan? Koska sitten kun sen saa tietää että jos on päässyt, niin meinaan mulla ei oo siellä mitään asuntoo tai majapaikkaa ja itse asun Lahdessa, joten on hieman vaikea päästä sinne. Niin siinä vaiheessa voi tulla vähän kiire.

Joten voiko niitä hakemuksia laittaa jo nyt vaikka ei tiedä pääseekö edes opiskelemaan kyseiselle paikkakunnalle?

Ja onko täällä ketään Lahdesta hakijoita? =) Tarvisin henkistä tukea =D
Vastaa viestiin

Keskustelun työkalut
Näyttövalinnat

Viestien lähetyksen säännöt
Et voi luoda uusia keskusteluja.
Et voi vastata.
Et voi lähettää liitteitä.
Et voi muokata viestejäsi.

BB code on Päällä
Hymiöt ovat Päällä