yle.fi keskustelut
Etsi keskusteluista

vbphrase[tag_search]
Tarkennettu haku     Ohjeet     Säännöt
  yle.fi keskustelut > Abitreenit > Pääsykokeet
Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Vastaa viestiin
Kaikki viestit tässä ketjussa: Teologia 2012 Keskustelun työkalut
Vanha 27.03.2012, 15:46 VS: Teologia 2012   #11
maxjmus
missä vaiheessa yliopistohaussa järjestellään hakukohteet toivomusjärjestykseen? ite oon tsekkaillut sitä kanssa, mutta en oikein ymmärrä miten se käy, kun meinaan tuohon koulutuskoriin lisättäessä teologinen on listan alimpana, koska valitsin sen siihen ensin. eli onko se silloin ensimmäinen vai viimeinen toive? jäsennelläänkö ne vielä jossakin vaiheessa hakua?
Ota meihin yhteyttä   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 27.03.2012, 19:05 VS: Teologia 2012   #12
Zafiros
Yliopistohakuun ei tarvitse yleensä merkitä hakukohteita mihinkään järjestykseen, paitsi joidenkin tiettyjen koulutusohjelmien, kuten luokanopettajien kohdalla. Ja mikäli ne tarvitsee toivomusjärjestykseen merkitä, niin hakulomake pyytää niin tekemään.

Itse haen Helsinkiin teologiaa lukemaan. Nyt ajattelin pitää pari päivää vapaata kirjoitusten jälkeen (jotka omalla kohdallani loppuivat eilen), jonka jälkeen alan paremmin paneutua noihin pääsykoekirjoihin. Aikaisemmin olen niitä kirjoja jonkin verran selaillut ja Kristittyä maailmaa olenkin jonkin verran jo lueskellut. Mielenkiintoiselta vaikuttaa.
Vanha 04.04.2012, 12:04 VS: Teologia 2012   #13
enpppu
Onko teille tullu vielä noita itseopiskelumateriaaleja? Ite oottelen vielä omaani Valmennuskeskukselta.. Vois se alkaa jo pikku hiljaa tulla, eihä sitä kohta enää kerkeä lukea D

Mua alkaa jo stressaa, 2 kk aikaa enää lukia, ja tuntuu, etten älyä vielä mitään..
Vanha 04.04.2012, 18:49 VS: Teologia 2012   #14
maxjmus
heh, samaa piti juuri tulla kysymään teiltä...ite ainakin odotan eximian pakettia vielä ja hittolainen kun sitä tarvis jo! kohta täytyy alkaa vaatimaan alennusta, vaikka maksettukin. mitä iloa siitä enää on, jos se tulee vasta toukokuussa?

ite oon lueskellu tota maailmankansalaisen uskontoa ja ainakin tuo eka pääluku, mikä käsittelee uskonnonfilosofiaa, on paikoin aika vaikeaselkoista ja jotenkin hassun vaikeasti kirjoitettua näin filosofiaa lukeneellekin.
Vanha 05.04.2012, 10:03 VS: Teologia 2012   #15
iiduliinu
Minä sain valmennuskeskuksen paketin eilen. Tosin kirjanen liittyen Maailmankansalaisen uskontoon tulee vasta pääsiäisen jälkeen. Sikäli sääli, että juuri sitä kirjaa olen nyt lukenut (tänään luen loppuun) ja sen olisi voinut ottaa pääsiäisreissuun mukaan. Etteköhän tekin omat pakettinne saa

Maailmankansalaisen uskonto on minusta kiinnostava kirja ja hyvin kirjoitettu, mutta kun on tottunut lukemaan puhdasta oppikirjatekstiä, niin tuosta on jotenkin tosi vaikea poimia mieleen pääpointteja. Muistiinpanoja olen tehnyt lukemisen ohessa, joten toivottavasti niistä on hyötyä. Kirja on eittämättä melko vaikea, olisikohan Kristityssä maailmassa vähän selkeämpää juttua, kun kirkkohistoriaa on kuitenkin tullut jo vähintään se yksi lukiokurssi luettua.

Oletteko muuten huomanneet, että molemmissa tämän kertaisissa pääsykoekirjoissa on globaali näkökulma? On kirjat maailmankansalaisen uskonnosta ja kristinuskon globaalista historiasta. Veikkaisinpa, että tuohon näkökulmaan saattaisi liittyä myös ainakin jokin pääsykokeen kysymyksistä...
Vanha 05.04.2012, 12:23 VS: Teologia 2012   #16
enpppu
Mua niin ärsyttää tuo maailmankansalaisen uskonto! Siis onhan siinä mielenkiintosia juttuja, mutta jotenki nii vaikeesti kirjotettu ja tuntuu, että siinä jauhetaan koko ajan samoja asioita. Ehkä sitte ku tuon on lukenu muutaman kerran läpi ni alkaa sujumaan. Mutta sit taas tuo toinen kirja on mun mielestä ihan tosi mielenkiintonen! Sitä lukee melkeenpä mielellää

Soitin eilen Valmennuskeskukselle siitä materiaalista, niin ne materiaalit on kuulemma lähetetty maanantaina tai tiistaina. Eli eiköhän ne kohta ala saapua.
Vanha 09.04.2012, 18:23 VS: Teologia 2012   #17
maxjmus
en nyt ala lataamaan tähän mitään aggressiivissävyistä voimasanaketjua, mutta kyllä tuo nyt vähän ottaa päähän, kun eximian matskut mennyt vasta painoon. taitaa olla itse peevelin pytinki, kun niin niitä viivästyttävät. voi vee. lähti muuten palautetta sinne suuntaan "että kiitos vaan"....
Ota meihin yhteyttä  
maxjmus on viimeksi muokannut viestiä 11.04.2012 13:32. Syy: hehe, kirjoitusvirheeni
Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 09.04.2012, 22:21 VS: Teologia 2012   #18
iiduliinu
Voimia sulle maxjmus, pidän peukkuja, että saat materiaalisi pian! Onkohan Eximialla sama lässy tekosyy kuin Valmennuskeskuksella: "Koska molemmat pääsykoekirjat uusiutuivat tänä keväänä, materiaalien työstöaika venyi. Se ei kuitenkaan ole niin vakavaa, koska on tärkeää, että otat ensin kirjojen tiedon haltuun itsenäisesti ennen materiaaliin perehtymistä." Ja sitten niitten oppimaan oppiminen materiaalissa on vinkit miten tutustut pääsykoekirjojen ennalta lukemattomaan tekstiin. Että just. Kaksinaismoralismi on hieno keksintö.
Vanha 11.04.2012, 13:32 VS: Teologia 2012   #19
maxjmus
Kyllä, samaa lässytystä eximialta. Eivät ole edes viitsineet vastata sähköpostiini...on siinäkin asiakaspalveluhenkistä menoa! Lupasivat matskut maaliskuun loppuun mennessä mutta kun nyt alkaa olla jo pari viikkoa luvatusta ajasta, niin kyllähän tuo ärsyttää. Tosi reilua heiltä periä materiaalien maksu jo reilusti etukäteen ja sitten odotuttaa näin. Kyllä mun mielestä kuulus pienet alennukset tai jonkinlainen muu korvaustapa, millä kompensoida virhettään. Taitaa tosin jäädä epätoivoseks voivotteluks tääkin keissi...kuten jo sanoin, se taitaa olla ite Peevelin pytinki.

Lisätty 18.4.
Paketti ei ole vieläkään tullut. on todella harmillista huomata, etteivät he välitä asiakkaistaan piirun vertaa, sillä eivät huonon asiakaspalvelun tavoin suostu tinkimään hinnoissakaan, vaikka paketti on lähes kuukauden päivät myöhässä!!!
Ota meihin yhteyttä  
maxjmus on viimeksi muokannut viestiä 18.04.2012 23:17. Syy: lisäys
Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 15.04.2012, 17:38 VS: Teologia 2012   #20
Zafiros
Lainaus:
iiduliinu kirjoitti: Näytä viesti
Minä sain valmennuskeskuksen paketin eilen. Tosin kirjanen liittyen Maailmankansalaisen uskontoon tulee vasta pääsiäisen jälkeen.
Millaiselta tuo Valmennuskeskuksen materiaali muuten vaikuttaa? Hyvältä vai huonolta? Itse olen miettinyt välillä tuollaisen itseopiskelumateriaalin tilaamista, mutta en ole sitten sitä kuitenkaan tehnyt kun haluaisin ensiksi kuulla kommentteja niistä.
Vastaa viestiin

Keskustelun työkalut
Näyttövalinnat

Viestien lähetyksen säännöt
Et voi luoda uusia keskusteluja.
Et voi vastata.
Et voi lähettää liitteitä.
Et voi muokata viestejäsi.

BB code on Päällä
Hymiöt ovat Päällä
[IMG] koodi on Päällä