Minä sain valmennuskeskuksen paketin eilen. Tosin kirjanen liittyen Maailmankansalaisen uskontoon tulee vasta pääsiäisen jälkeen. Sikäli sääli, että juuri sitä kirjaa olen nyt lukenut (tänään luen loppuun) ja sen olisi voinut ottaa pääsiäisreissuun mukaan. Etteköhän tekin omat pakettinne saa
Maailmankansalaisen uskonto on minusta kiinnostava kirja ja hyvin kirjoitettu, mutta kun on tottunut lukemaan puhdasta oppikirjatekstiä, niin tuosta on jotenkin tosi vaikea poimia mieleen pääpointteja. Muistiinpanoja olen tehnyt lukemisen ohessa, joten toivottavasti niistä on hyötyä. Kirja on eittämättä melko vaikea, olisikohan Kristityssä maailmassa vähän selkeämpää juttua, kun kirkkohistoriaa on kuitenkin tullut jo vähintään se yksi lukiokurssi luettua.
Oletteko muuten huomanneet, että molemmissa tämän kertaisissa pääsykoekirjoissa on globaali näkökulma? On kirjat maailmankansalaisen uskonnosta ja kristinuskon globaalista historiasta. Veikkaisinpa, että tuohon näkökulmaan saattaisi liittyä myös ainakin jokin pääsykokeen kysymyksistä...