commeunechouette
Lähetetty: 16.9.2011 12:12
Heipsan, täällä on psykanlukeminen jäänyt aika vähälle. Elämääni tuli vähän turhan monta muutosta samalla kertaa, ja lisäksi kahdet muut kirjoitukset ensi viikolla ovat vaatineet aikaa. Tilanteeni on siis että olen lukenut Anneli Vilkko-Riihelän kertauskirjan lähes läpi, lisäksi selaillut vähän ekaa PS-kirjaa ja kerrannut persoonallisuusteoriat julmetun kokoisesta PSYYKE-kirjasta. Lähes kaikki tuntuvat lukeneen nuo PS:t vähintään kerran läpi ja pyhittävän viikonlopun nyt kertaamiselle, ei toimi minulle.....
Olen aina ollut aika hyvä psykologiassa, lukenut kurssikirjan edellisenä iltana ja taso ollut n. 9-10. Osaan ajatella aika hyvin arkijärjellä, miettiä eri näkökulmia ja kirjoittaa esseitä. Nyt ongelmana on kuitenkin se, että esim käsitteet eivät ole lainkaan mielessä - kertauskirjaa lukiessa kokoajan tulee sellaisia "ahaa"-hetkiä, mutta kaikki teorioiden alakäsitteet ja sadat tutkijoiden nimet eivät vain jää päähän. Mutta niin, onko teillä neuvoja mihin kannattaisi nyt keskittyä? Tällä hetkellä aika menee itkeskelyyn, stressaamiseen ja ahdistukseen enkä oikein tiedä mistä aloittaa tämä viikonlopun urakka. Niin ja onko siellä muita yhtä ajoissa olevia?
.lukiolainen.
Lähetetty: 16.9.2011 17:19
Oon saanut kanssa kaikista psykan kursseista kympin. Ja oon nyt maanantain kirjotuksia varten lukenut kaikki 6 kirjaa läpi ( tein kaikista muistiinpanot) ja sitten selaillu PSYYKE kirjasta joitain juttuja + oon lueskellut muistiinpanoja.
Silti tuntuu, että ei jotenkin oo mitään päässä. :s Mutta toivo elää, jos kuitenkin ois suurin osa asioista jäänyt mieleen. Aattelin vielä nää pari päivää käyttää kertailuun. Tähtäimessä ois L, mutta E:hen oon kans ihan tyytyväinen.
Tsemiä sulle!
quhwa
Lähetetty: 17.9.2011 16:06
Hei!
Itselläni on sama tilanne, että nyt on tapahtunut liikaa asioita enkä ole psykaa ehtinyt pahemmin lukea..
Kurssit on kaikki 9, joten tavoitteena oli E, mutta nyt E on jo tuurista kiinni Very Happy Tein yhden kurssin itsenäisesti kesällä, joten silloin tuli luettua ja olen tärkeimpiä asioita nyt syksyllä opetellut/kerrannut, mutta saa nähdä miten käy. Olisin tosi tyytyväinen jos saan M:n tällä lukemisella ja tässä elämäntilanteessa, mutta ainahan sitä voi uusia.
Mutta tsemppiä!
fabiane
Lähetetty: 17.9.2011 16:36
Musta tuntuu etten osaa mitään, vaikka oon lukenu suunnilleen kaikki kuus kirjaa ja osasta tehny muistiinpanojaki.
Tuntuu ettei kokonaisuudet pysy millään päässä ja muistan ihan väärii asioita sit kokeessa... Tänään oon kerrannu kaks tuntii sosiaali-ja kehityspsykologiaa.
Kuinka hyvin te muut osaatte kouluiän, nuoruuden, aikuisuuden ja vanhemmuuden nää kaikki kognitiiviset yms. kehitykset kakkoskurssilta..?
abendwind
Lähetetty: 17.9.2011 19:31
Kakkoskurssi menee mulla varmaan kaikista huonoiten..

Vaikka se on tavallaan helpointa asiaa, mutta kuitenkin.

Jännittää ihan törkeesti maanantai.
.lukiolainen.
Lähetetty: 18.9.2011 17:50
Jännittää kanssa aika paljon huominen.

Kokoa ajan sinkoilee jotain termejä päähän, toivottavasti myös huomenna ja oikeaan aiheeseen liittyen.
Noo, mutta se hyvä puoli tässä on, että huomennä tähän aikaan ollaan jo kaikki selviydytty läpi kirjotusten.