|
Hei!
Tämä maamme toiminta avioliitossa olevan ihmisen oleskeluluvan saamisen suhteen tuntuu omituiselta. Joiltakin vaaditaan yhteistä kiletä, yhteistä asumista tai muita siteitä Suomeen.
Nämäkin vaatimukset vaihtelevat paikkakunnittain. Avioliiton perusteella oleskelulupaa haetaan nykyisen käytännön mukaan paikallispoliisilta ja heidän järjestämissään kuulemistilaisuuksissa asioista kirjataan jostain syystä vääärin. Tästä herää tahalllisen toiminnan epäily, jolla voidaan virheellisesti osoittaa Maahanmuuttovirastolle puolison perusteeton käännyttämistarve. Maahanmuuttovirasto langettaa puolestaan 2 vuoden perusteettoman maahantulokiellon kaikkiin Schengen-maihin ja edelleen perusteettomasti.
Valituskierre on valmis. Tällä pilataan niin oleskeluluvan hakijan kuten perheenkokoajan elämä. Haluaisin, että tästä asaista ruvettaisiin keskustelemaan myös TV:ssä ja Radiossa.
Minulla on omakohtainen prosessi päällä, jossa asuin vaimoni kanssa yhdessä yli vuoden,
kunnes vaimoni käännytettiin perusteettomasti Suomesta Pietariin. Koen, että vaimollani ja minulla ei ole oikeutta tässä maassa ainakaan täällä Pirkanmaalla. Jotain täytyisi tehdä ja pian. Vaimoni terveys ja meikäläisen kärsivällisyys loppuu pian.
Mikä ihmeen instituutio tämä Maahanmuuttovirasto oikein on? Olen kuullut eräältä eläkkeellä olevalta virkamieheltä, että tämä "laitos" on muutaman, ehkä 3-5 virka-naisen tai miehen muodostama tuholaisryhmä! Onko näin? Haluan tämän julkisuuteen!
Annan mielelläni lisää infoa tarvittaessa.
|