yle.fi keskustelut
Etsi keskusteluista

vbphrase[tag_search]
Tarkennettu haku     Ohjeet     Säännöt
  yle.fi keskustelut > Abitreenit > Pääsykokeet
Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Vastaa viestiin
Kaikki viestit tässä ketjussa: Vakava 2012 Keskustelun työkalut
Vanha 16.07.2012, 18:46 VS: Vakava 2012   #461
Susaaa
Kiitos paljon annina- ja kokomo infosta
Wau miten päässy jo nyt noin kaukaa varasijalta sisään ehkä moni mielummin menee sitten sinne lo/lto-puolelle ja pitää yleistä kasvatustiedettä varalla, mutta loistohomma siun kannalta

Pitää siis itenki käydä kyttäilees sitä nettisivua, jos vaikka muuttuis vielä joku päivä hyväksytyksi varasijan sijaan
Ota meihin yhteyttä   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 16.07.2012, 19:42 VS: Vakava 2012   #462
anna-e
annikaa_,
tuhannet kiitokset!
Vanha 16.07.2012, 20:22 VS: Vakava 2012   #463
gim
Jonskueve, kiitos!

Juurikin tällaiseen pohdinnan tulokseen oon itsekin nyt tullut, että nuo perusopinnot Oulussa suorittaisin samalla, kun koulunkäyntiavustajan hommia teen. Kyllä nyt yritetään ja tosissaan. Ensi keväänä sitten nähdään eiköhän ala koulupaikka löytyä tällekin ahkeralle opiskelijalle.
Vanha 18.07.2012, 10:04 VS: Vakava 2012   #464
Jattta
anna-e: Itse olin koulunkäyntiavustajana työkkärin kautta. Olin työtön ja työkkärin kirjoilla, niin työharjoitteluhan tuo virallisesti oli, eikä saanut palkkaa, mutta ihanaa ja arvokasta työtä silti

Toivon niin, että olisin tajunnut koulunkäyntiavustajavuoden aikana suorittaa perusopinnot, mutta suoritan ne sitten seuraavana välivuonna jos en ensi vuonnakaan vielä OKL:ään pääse. Nyt aloitan koulunkäynnin ja aamu- ja iltapäivätoiminnan ohjauksen opinnot enkä kyllä pystyisi opiskelemaan kasvatustieteitä samaan aikaan, vielä kun on autokoulukin kesken /:
Vanha 21.07.2012, 13:17 VS: Vakava 2012   #465
Susaaa
Varasijalta sisään! Wuhuu! Kiitos paljon! Yliopistohaku.fi sivuilla tosiaan luki: hyväksytty varasijalta
Vanha 24.07.2012, 17:12 VS: Vakava 2012   #466
kotilo22
Huh, olin jo aloittelemassa kämpän hommaamista Rovaniemeltä, kun tänään sain puhelinsoiton: pääsinkin varasijalta Helsinkiin LTO:ksi. Ihan hikoiluttaa, koska olisin varmaan parin päivän sisällä perunut jonotukseni, koska ajattelin etten voi lykätä kovin pitkään lopullista päätöstä just muuton ym. käytännön juttujen takia.

Kyllä nyt on helppo hymyillä!
Vanha 31.07.2012, 14:13 VS: Vakava 2012   #467
sandiella
Mä pääsinkin Rovaniemelle yleiseen kasvatustieteeseen :O Tänään tuli vasta kirje. Miten sen ilmoittautumisen kanssa teen, kun lykkäisin vuodella opintoja, mutta kun tänään pitäs jo ilmoittaa siitä ja se yliopisto on vissiin suljettuna 4.8 asti! APUA
Vanha 14.10.2012, 11:39 VS: Vakava 2012   #468
gim
Hei! Mietin tässä jo ensi kevään hakua ja edelleen luokanopettajan koulutusta. Moni kysyy minulta haenko OKL:ään, enkä oikein ole ymmärtänyt miten niin OKL:ään.. Onko siis joku muu tapa kouluttautua kuin normaalisti vakava-kokeen kautta yliopistoon jne..(+väylän kautta, jos on opiskellut avoimessa tarpeeksi)?
Vanha 13.11.2012, 09:59 VS: Vakava 2012   #469
Essillore
Hei!

OKL on lyhenne opettajankoulutuslaitoksesta, joka on se osa yliopistoa jossa opiskellaan opettajiksi.
Vanha 14.11.2012, 02:27 VS: Vakava 2012   #470
skidu
Niin haettiinko tässä nyt sitte sitä että mikä on okl vai sitä voiko opettajaks muka muuten kouluttautua. Ensimmäiseen kysymykseen tulikin vastaus ja vaikka en mikään 110%-varma oo, niin vastaisin, että ei kai sitä ihan kauheesti muutakaan reittiä oo. Toki esim. aineenopettajat kouluttautuu toisin. Mulla on käsitys, että ihan tietosesti on yritetty estää kaikenlaiset salaväylät, jolla osa pääsis jotenkin luikkimaan takaoven kautta sisään.
Vastaa viestiin

Keskustelun työkalut
Näyttövalinnat

Viestien lähetyksen säännöt
Et voi luoda uusia keskusteluja.
Et voi vastata.
Et voi lähettää liitteitä.
Et voi muokata viestejäsi.

BB code on Päällä
Hymiöt ovat Päällä
[IMG] koodi on Päällä