yle.fi keskustelut
Etsi keskusteluista

vbphrase[tag_search]
Tarkennettu haku     Ohjeet     Säännöt
  yle.fi keskustelut > Abitreenit > Pääsykokeet
Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Vastaa viestiin
Kaikki viestit tässä ketjussa: Optometria 2012 Keskustelun työkalut
Vanha 19.03.2012, 16:19 VS: Optometria 2012   #11
ArvonPenaali
Lainaus:
apropoo kirjoitti: Näytä viesti
hmm nii joo ja mimmone kuukausipalkka mahtaa optikoilla olla?
Riippuu tietenkin aika monesta asiasta. Peruspalkka siinä 2 700e varmaan.. Tietenkin, jos on oma firma niin kerää pojut sun muut..
Ota meihin yhteyttä   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 15.04.2012, 20:25 VS: Optometria 2012   #12
allatiivi
Muita hakijoita? Kiva että tänne on löytynyt lisää porukkaa!

Kellään tietoa Oulun pääsykokeesta, portfoliosta? Pituudesta, asiasta? Millanen siitä kannattaisi tehdä? 4-6 sivua maksimissaan, koneella vai käsin? Kummalla sen kirjoitatte?
Vanha 31.05.2012, 21:11 VS: Optometria 2012   #13
Annaleea
Hellou.. Hain myös optometriaa lukemaan Ouluun.. Tosin motivaatio ei oo kovin korkeella, koska sain kutsun myös logopedian kokeen toiseen vaiheeseen, ja se on ehdottomasti se ykkösjuttu.. Mutta optometrian pääsykoe mulla ois 7.6...

Hain sinne myös viimevuonna, mutta varasijoille jäin. Pääsykoe oli tosiaan vaan puolisen tunnin haastattelu portfolion pohjalta eikä muuta. Haastattelijana oli opettaja ja siinä kyseltiin ihan vaan kaikkia perusjuttuja: Miks just optometria ja oulu, miks just sun pitäis päästä opiskelemaan, omat vahvuudet ja haasteet, motivaatio ym...

Portfoliosta en osaa oikeen sanoo että kummonen sen pitäis olla. Itse kirjotin viimevuonna käsin ja siitä tuli muistaakseni joku korkeintaan neljä sivua. Enää ei oo oikeestaan mitään muistikuvaa, että mitä sinne kirjoittelin Tänä vuonna aion kirjottaa koneella, viimevuonna kirjotin käsin koska tulostin ei toiminut.. Saapi nähdä saanko aikaseksi kirjoittella sitä ennen ku vast edellisenä iltana, joten tekstist ei oikeen kovin hyvä taida tulla... :P
Vanha 02.07.2012, 15:10 VS: Optometria 2012   #14
TARDIS
Mites meni? Tänään kolahti postiin kirje, sisään pääsin ja ihan kohtalaisin pistein: 68p (65,5 alin hyväksytty) ja tosiaan Helsinkiin hain. En tiedä, otanko paikkaa vastaan, koska hain myös Helsingin yliopistoon, jonka tulokset tulevat huomenissa.
Vanha 07.07.2012, 11:06 VS: Optometria 2012   #15
allatiivi
Ouluun pääsin pisteillä 97/100! Paikka otettu jo vastaan
Vanha 10.07.2012, 15:38 VS: Optometria 2012   #16
Annaleea
Ouluun pääsin myös, pisteitä tais tulla 91.. Jos muistan ees oikein Eli allatiivi, samalla luokalla siis ollaan, jos mä sit sen paikan otan vastaan. Ei oikein osaa päättää, ku logopedia olis haaveena ja jäi vaan parista pisteestä kiinni sisälle pääsy..

Vähäks muuten hyvin tuo 97 pistettä, melko huippu saavutus, Wau! :-)
Vanha 16.07.2012, 19:15 VS: Optometria 2012   #17
kazz
Mä pääsin kans Ouluun jo viime vuonna, mut pidin sit välivuoden eli nyt syksyllä oon kans alottamassa Taisin saada 91 pistettä, jos muistan oikein.
Vastaa viestiin

Keskustelun työkalut
Näyttövalinnat

Viestien lähetyksen säännöt
Et voi luoda uusia keskusteluja.
Et voi vastata.
Et voi lähettää liitteitä.
Et voi muokata viestejäsi.

BB code on Päällä
Hymiöt ovat Päällä
[IMG] koodi on Päällä