yle.fi keskustelut
Etsi keskusteluista

vbphrase[tag_search]
Tarkennettu haku     Ohjeet     Säännöt
  yle.fi keskustelut > Kotikatu > Kotikadun kahvitunti
Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Suljettu ketju
Kaikki viestit tässä ketjussa: Helmikuun kahvitunti XLIII Keskustelun työkalut
Vanha 02.03.2012, 14:14 VS: Helmikuun kahvitunti XLIII   #121
raspi
Nonnih.... Aamulehden blogisti Jussi Lähde kehottaa Iltasanomien nettisivun mukaan lähettämään Jungnerille solmioita eduskuntaan. Osoitekin on näkyvillä. Saapa nähdä, kuinka paljon niitä tulee. Ihmisillä on tapana reagoida tällaisiin juttuihin ja lähetellä postia.

Kohta on M J:llä valinnan varaa. Hohhohh....
Ota meihin yhteyttä  
Vanha 02.03.2012, 14:17 VS: Helmikuun kahvitunti XLIII   #122
Xsarabee

Käyttäjän Xsarabee avatar
Ja taas keskustellaan poliitikkojen ulkonäöstä.

En katsonut vallanvaihdosta, kun ei se kauheasti kiinnostanut, joten en tiedä, kuka ilmehti ja miten. Ei kamalasti kiinnosta nytkään. Saulilta odotan ennen kaikkea mielipidejohtajuutta, nyt voisi hra presidentti komentaa aatetovereitaan - uhkailemalla, kiristämällä tai suostuttelulla, ei väliä - ottamaan osaa Suomen pitämiseen poissa Kreikan tieltä, eli ns. Wahlroos-veroa kehiin vaan. Voisi pitää tiukan puhuttelun oppipojalleen (niin, sille jota mielipidepalstoilla käteiseksi kutsutaan), miten korjataan tämän valtiolaivan kurssia, jotta heikompien ei tarvitsisi kannatella vahvempiaan, kun asian kerran pitäisi olla toiste päin, noin niin kuin maalaisjärjellä ajateltuna.

Vaan eipä taida Saulilla paljon valtaa olla - tällä kuusivuotiskaudella tärkeintä varmaan onkin, mitä Jennillä on päällään aina joulukuun kuudentena: Giorgio Armania, Stella McCartneya vai Karl Lagerfeldiä, vaiko ihan jotain muuta. Ei vais, Sauli on ihan jees. Minun silmissäni hepun pisteet nousivat silloin, kun eduskunnan älyttömiä kuluja alkoi puhemiehenä karsia.

Tuota, tuota, muistan, millaisen mekkalan kokoomuslaiset nostivat, kun presidentti ja pääministeri olivat viimeksi samasta puolueesta, eli Halonen ja Lipponen. Silloin Suomi oli menossa ihan just päin prinkkalaa, kuulimme. Nyt taitaa olla toinen ääni kellossa eli suut pysyvät samoilta poliitkoilta ihan supussa tästä asiasta. Vai miten?
Ota meihin yhteyttä  
Vanha 02.03.2012, 14:23 VS: Helmikuun kahvitunti XLIII   #123
kk_carmen
Lainaus:
jr8888 kirjoitti: Näytä viesti
Carmenin selostus Ruotsin kuningashuoneen asioista muuten oli tosi hyvä, kiitos siitä!

.
Tämä oli nyt vain pintaraapaisu, enkä edes tajua, miksi tällaista kirjoittelin. Kai se Estellen syntymä sai tämän aikaan. Olin niin iloinen Victorian puolesta. Minä katson aina asioita kokonaisuutena, puolueettomasti, objektiivisesti ja ilman mitään ennakkoluuloja tai omilla mieltymyksilläni väritettynä. Jos Ruotsi on kuningaskunta, niin sitten on, ja ymmärrän ja tiedän erittäin hyvin, mitä se käytännössä tarkoittaa niin valtiolle kuin itse kuningashuoneelle.

Tosi on, että Hagan linna tuo paljon lisäkuluja. Turvatoimet maksavat suuria summia. Tämän päivän maailma on turvaton paikka. Silloin kun nykyinen kuningas oli lapsi, niin linnan ympärillä ei ollut minkäänlaista aitaa, vaan lapset leikkivät ulkona, jos nyt eivät ihan yksinään, mutta kuitenkin. Nyt Hagan ympärille on rakennettu korkea aita, ja aidan ympärillä on turvallisuusmiehiä yötä päivää vartiossa. Terrorismin ja kidnappauksen uhka on koko ajan läsnä. Kun Palme lähti ilman turvamiestä elokuviin, niin nähtiin miten kävi. Samoin ulkoministeri Anna Lindh oli viattomasti vaateostoksilla, ja huonosti kävi.
Ota meihin yhteyttä  
Vanha 02.03.2012, 14:44 VS: Helmikuun kahvitunti XLIII   #124
raspi
Lainaus:
Xsarabee kirjoitti: Näytä viesti

Tuota, tuota, muistan, millaisen mekkalan kokoomuslaiset nostivat, kun presidentti ja pääministeri olivat viimeksi samasta puolueesta, eli Halonen ja Lipponen. Silloin Suomi oli menossa ihan just päin prinkkalaa, kuulimme. Nyt taitaa olla toinen ääni kellossa eli suut pysyvät samoilta poliitkoilta ihan supussa tästä asiasta. Vai miten?
Niinpä niin.... ja nyt mekkaloivat sitten taas toiset vuorostaan. Siitähän tämän Suomenmaan asiat kohenevat. Piiri pieni pyörii...
Ota meihin yhteyttä  
Vanha 02.03.2012, 14:52 VS: Helmikuun kahvitunti XLIII   #125
kk_Staffan
Lainaus:
kk_carmen kirjoitti: Näytä viesti
- - -
Minä katson aina asioita kokonaisuutena, puolueettomasti, objektiivisesti ja ilman mitään ennakkoluuloja tai omilla mieltymyksilläni väritettynä. - - -
Ei voi kuin onnitella Carmen ja nostaa virtuaalista hattua että pystyt tullaiseen objektiivisuuteen. Eipä onnistuisi meikäläisellä tuollainen objektiivisuus sellaisissa asioissa joista olen kiinnostunut ja joita seuraan. Tuon suhteen olen vajaa, yleensä menee päinvastoin niin että olen liian kilpailuhenkinen ja kantaaottava.

Mutta onneksi meitä on joka lähtöön ja kaikkiin satamiin
Ota meihin yhteyttä  
Vanha 02.03.2012, 15:51 VS: Helmikuun kahvitunti XLIII   #126
kk_carmen
Lainaus:
kk_Staffan kirjoitti: Näytä viesti
Ei voi kuin onnitella Carmen ja nostaa virtuaalista hattua että pystyt tullaiseen objektiivisuuteen.
Tietenkin on niin, että missä ominaisuudessa asioista kertoo. Jos esimerkiksi ulkomaankirjeenvaihtaja kertoo uutisissa jonkin kriisialueen tilanteita, hänen on pakko olla niin objektiivinen kuin mahdollista. Kertoa vain kuinka asiat ovat. Eikä mennä kenenkään puolella, vaikka itsellä olisi suosikkeja. En tässä yhteydessä halunnut kertoa henkilökohtaisista tunnoistani sen enempää, kunhan kirjoittelin faktoja, vaikka kyllä minunkin faktoissani saattaa virheitä olla, mutta jos minulta olisi pyydetty vaikka kolumni aiheesta, niin silloin se olisi ollut henkilökohtainen ja kantaaottava. Mutta tänne palstalle en sentään kolumneja kirjoita.

Olen tehnyt paljon sellaista työtä, jossa omat mieltymykset eivät saa näkyä, vaan yksinkertaisesti katsoa asioita kokonaisuutena asiallisesti kaikkien osapuolten kannalta, ja raportoitava ne sellaisinaan. Vaikka joskus kuinka olisi sisällä kiehunut, mutta sitä ei saa ilmeelläkään näyttää. Siis sitä, että kenen puolella ovat sympatiat. Tällainen menee minulta jo tässä vaiheessa ihan rutiinilla.

Ehkä tuo minun kommenttini oli vähän harhaanjohtava, sillä kai tällainen on melkein työssä kuin työssä vaatimus. Ellei sitten ole kolumnisti, joka saa revitellä tuntojansa puoleen jos toiseenkin.

Mutta tietenkin, kun kirjoittelen Kotikadun jakso-osastoon, kirjoitan sinne omia näkemyksiäni. Kenenkäs muun.
Ota meihin yhteyttä  
Vanha 02.03.2012, 16:11 VS: Helmikuun kahvitunti XLIII   #127
kk_carmen
Lainaus:
kk_Staffan kirjoitti: Näytä viesti
Eipä onnistuisi meikäläisellä tuollainen objektiivisuus sellaisissa asioissa joista olen kiinnostunut ja joita seuraan.
D
Tässä se onkin. Minä en tarkoittanut ollenkaan niitä asioita, joista itse olen kiinnostunut ja joita seuraan, vaan ihan yleisesti ja lähinnä työelämään liittyen. Ja ainakin minulle on tullut monta kertaa vastaan tehtäviä, jotka eivät ole kiinnostuskohteitteni kärkipäässä. Ja silloin kun on tullut sekaan joku palava kiinnostuksen kohteeni, niin ihan hyvin olen pystynyt käsittelemään sen tasavertaisena ja objektiivisesti muiden asioiden kanssa.

Elämä on coolia. Eikö?
Ota meihin yhteyttä  
Vanha 02.03.2012, 17:05 VS: Helmikuun kahvitunti XLIII   #128
jr8888

Käyttäjän jr8888 avatar
Näin "maallikon" näkökulmasta sekä Stafu että Carmen ovat todella objektiivisia olleet kautta linjan. Sitä paitsi nautinnollista on seurata tätä sananvaihtoa

Minua askarruttaa nyt sellainen asia, joka kuuluisi kielenhuoltoketjuun, että miten kirjoitetaan aurinkokuivattutomaattimaksamakkara? Näinkö pötköön? Herkullista se kuitenkin on

.
Vanha 02.03.2012, 17:39 VS: Helmikuun kahvitunti XLIII   #129
kk_carmen
Eiköhän ainakin me kaikki, jotka pyörimme noissa knoppiketjuissa, olla voimakkaasti kantaaottavia besserwissejä yksityiselämässäkin. Näin veikkaisin. Silloin kun itsellä on voimakas kanta asioihin, niin silloin on vara olla myös objektiivinen.
Ota meihin yhteyttä  
Vanha 02.03.2012, 17:39 VS: Helmikuun kahvitunti XLIII   #130
raspi
Lainaus:
jr8888 kirjoitti: Näytä viesti
Minua askarruttaa nyt sellainen asia, joka kuuluisi kielenhuoltoketjuun, että miten kirjoitetaan aurinkokuivattutomaattimaksamakkara? Näinkö pötköön? Herkullista se kuitenkin on
.
Hehehehe, onko sellaista? Jos on, on varmaan hyvää. Minäkin haluaisin maistaa. Ja pötköön tietysti, pötkössähän se makkarakin.....
Ota meihin yhteyttä  
Suljettu ketju

Keskustelun työkalut
Näyttövalinnat

Viestien lähetyksen säännöt
Et voi luoda uusia keskusteluja.
Et voi vastata.
Et voi lähettää liitteitä.
Et voi muokata viestejäsi.

BB code on Päällä
Hymiöt ovat Päällä
[IMG] koodi on Päällä