yle.fi keskustelut
Etsi keskusteluista

vbphrase[tag_search]
Tarkennettu haku     Ohjeet     Säännöt
  yle.fi keskustelut > Abitreenit > Ruotsi
Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Äänestys: Mikä fiilis jäi A-ruotsin kuuntelusta tänään?
Äänestyksen valinnat
Mikä fiilis jäi A-ruotsin kuuntelusta tänään?

Vastaa viestiin
Kaikki viestit tässä ketjussa: A-ruotsin kuuntelu kevät 2012 Keskustelun työkalut
Vanha 14.02.2012, 17:48 VS: A-ruotsin kuuntelu kevät 2012   #21
abidas
Lainaus:
abibi kirjoitti: Näytä viesti
Minne aiot hakee? (:
ÅA:han
Ota meihin yhteyttä   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 14.02.2012, 18:01 VS: A-ruotsin kuuntelu kevät 2012   #22
abibi
Lainaus:
abidas kirjoitti: Näytä viesti
ÅA:han
Pitää vielä kysyä, mitä opiskelemaan? (:
Vanha 14.02.2012, 18:32 VS: A-ruotsin kuuntelu kevät 2012   #23
Nannacc
Juu ittelläni meni ihan penkin alle. Avoistakin sain varmasti vain viimeisimmän oikein, eli juuri tuon säätiedoituksen. Muut menikin sitten kokonaan tai ainakin osittain metsään..
Oli mielestäni tosi vaikea kuuntelu.
Vanha 14.02.2012, 18:33 VS: A-ruotsin kuuntelu kevät 2012   #24
abidas
Lainaus:
Pitää vielä kysyä, mitä opiskelemaan? (:
statskunskap! ootko samaan tulossa ;D
Vanha 14.02.2012, 19:11 VS: A-ruotsin kuuntelu kevät 2012   #25
abibi
Lainaus:
statskunskap! ootko samaan tulossa ;D
Een, Helsinkiin lääkikseen havittelen, mutta ajattelin laittaa paperit myös Ruotsiin sisään ruotsinmaikan kehotuksesta, sinne kuulemma aika helppo päästä jos on hyvä keskiarvo ja tosiaan pääsykoetta ei ole
Vanha 14.02.2012, 19:48 VS: A-ruotsin kuuntelu kevät 2012   #26
Heklama
Mun mielestä oli tosi vaikea, monivalinnat meni melkein suurin osa arpomalla!

Avoimet oli suhteessa helpompia, suunnilleen samat vastaukset kuin muillakin, vaitsi b-kohta meni jostain syystä autuaan ohi.
Vanha 14.02.2012, 20:11 VS: A-ruotsin kuuntelu kevät 2012   #27
abidas
Lainaus:
Een, Helsinkiin lääkikseen havittelen, mutta ajattelin laittaa paperit myös Ruotsiin sisään ruotsinmaikan kehotuksesta, sinne kuulemma aika helppo päästä jos on hyvä keskiarvo ja tosiaan pääsykoetta ei ole
itekki mietin jos menis tukholmaan eka.. sinne pitää kyl tehä sellanen högskoleprov.. se on kuulema tosi vaikee! Mul on paljon suomenruotsalaisii kavereita jotka on sanonu et se on ihan mahoton ku siin on sellanen sanasto niiku ruotsista.. mut toisaalta jos oot hyvä matikas ja sellasis nii varmaan se osuus sulle helmpomi! ei muutaku lycka till
Vanha 14.02.2012, 20:58 VS: A-ruotsin kuuntelu kevät 2012   #28
abibi
Lainaus:
itekki mietin jos menis tukholmaan eka.. sinne pitää kyl tehä sellanen högskoleprov.. se on kuulema tosi vaikee! Mul on paljon suomenruotsalaisii kavereita jotka on sanonu et se on ihan mahoton ku siin on sellanen sanasto niiku ruotsista.. mut toisaalta jos oot hyvä matikas ja sellasis nii varmaan se osuus sulle helmpomi! ei muutaku lycka till
Mä ymmärsin et sinne voi hakee pelkällä keskiarvolla myös, et on eriksee kiintiöt tolla högskoleprovetilla ja ka:lla (: Mutta varma en oo ku en oo ehtiny tarkemmin perehtyy, mut tällasen mielikuvan sain nii aattelin et eihän siin mitää menetä jos sinnekki laittaa hakuu (: Samoin tsemppiä pääsykokeisiin ja kirjotuksiin kans! Huomenna sitte saa osviittaa monivalinnoista..
Vanha 14.02.2012, 21:24 VS: A-ruotsin kuuntelu kevät 2012   #29
Pinko
Lainaus:
Mun mielestä ne ei sanonu mitään siitä, että ne olis virkamiehiä, vaan just että ne auttaa aina jos on tarpeen, joten siks laitoin c:n, mutta satavarmaahan mikään ei oo (:
Minä taas olen satavarma. Nauhalla sanottiin, että kyseiset henkilöt ovat poliitikkoja ja kuuluvat kunnanhallitukseen (kommunstyrelse) ja että heidän puoleensa voi kääntyä, kun tarvitsee apua. Siispä C on mielestäni selkeästi oikea vaihtoehto.

Tässä vielä oma rivini:

BBBCA CABAA BAABA BACCB ABACA

Avot ovatkin sitten asia erikseen...
Vanha 14.02.2012, 22:33 VS: A-ruotsin kuuntelu kevät 2012   #30
Spes_patriae
Lainaus:
Pinko kirjoitti: Näytä viesti
Minä taas olen satavarma. Nauhalla sanottiin, että kyseiset henkilöt ovat poliitikkoja ja kuuluvat kunnanhallitukseen (kommunstyrelse) ja että heidän puoleensa voi kääntyä, kun tarvitsee apua. Siispä C on mielestäni selkeästi oikea vaihtoehto.
Komppaan myös C:n, sillä kunnanvaltuustoon yms. valitut päättäjät eivät ole "virkamiehiä" kuten esim. opettajat, yleistiedon avulla punnitakseni. Aika knoppi, ja harmi jos muutama piste menee jollakulla sen takia, että arpoi väärin, painaisiko kunnanhallitus => virkamies vaiko kysykää apua => tukihenkilö -vaihtoehto YTL:lle enemmän.
Vastaa viestiin

Keskustelun työkalut
Näyttövalinnat

Viestien lähetyksen säännöt
Et voi luoda uusia keskusteluja.
Et voi vastata.
Et voi lähettää liitteitä.
Et voi muokata viestejäsi.

BB code on Päällä
Hymiöt ovat Päällä
[IMG] koodi on Päällä