yle.fi keskustelut
Etsi keskusteluista

vbphrase[tag_search]
Tarkennettu haku     Ohjeet     Säännöt
  yle.fi keskustelut > Abitreenit > Yleistä kirjoituksista
Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Vastaa viestiin
Kaikki viestit tässä ketjussa: Unet ylioppilaskirjoituksista Keskustelun työkalut
Vanha 16.02.2012, 20:06 Unet ylioppilaskirjoituksista   #1
Phatency
Olen varma, että moni täälläkin on nähnyt unia ylioppilaskirjoituksista. Mutta millaisia? Ovatko kaikki painajaisia, vai voiko unissa onnistuakin jossain?

Aloitan omallani.
Viime yönä saavuin esseekokeeseen, joka järjestettiin jostain syystä metsässä. Päädyin vastaamaan tehtävään, jossa piti tuottaa runo, jossa piti jotain kielikuvia käyttää. Muutama poika metelöitsi ja häiriköi koko kokeen ajan, ja valvoja ei pyynnöistäni huolimatta voinut tehdä heille mitään - he olivat maksaneet kokeesta siinä missä muutkin. En saanut koko kokeen aikana keskityttyä yhtään ja lopputulos oli puoli sivua. Palauttaessani vielä tajusin, että olin kirjoittanut vahingossa englanniksi. Rypistin paperin ja heitin pois, ja äikänopettaja lohdutteli, että kyllä sinä A:n silti saat.
Ota meihin yhteyttä   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 01.03.2012, 14:03 VS: Unet ylioppilaskirjoituksista   #2
lillav
Näin unta, että YTL päätti kieroilla pahan kerran: äikän esseekoe olikin... lisää tekstitaitoa! Kolme tehtävää kahdessa tunnissa, ilman vaihtoehtoisia tehtäviä. Mietin vielä, että YTL saa kai tehdä mitä vaan, ihan fiksu veto
Vanha 01.03.2012, 16:42 VS: Unet ylioppilaskirjoituksista   #3
Neuvoja
Opettajakin saattaa nähdä unta yo-kokeista. Itse ainakin näen aina toisinaan unta, että yo-kuuntelussa on kaikki aivan sekaisin, porukka vain juttelee keskenään eikä kuuntele, paikkoja ei ole kaikille, joku tulee studioon kesken kaiken kuunteluttamaan omaa luokkaansa jne.
Vanha 01.03.2012, 20:24 VS: Unet ylioppilaskirjoituksista   #4
lukiossaaina
Näin unta, että sain täydet pisteet reaalikokeesta. Siitä päättelinkin, että se olikin unta.
Vanha 02.03.2012, 14:26 VS: Unet ylioppilaskirjoituksista   #5
iLOVEvr
Näin joskus viime kesänä unta, että olin vanhalla lukiollani (vaihdoin koulua kakkosella) kirjoittamassa kaikkien ystävieni kanssa muistaakseni jotakin kieltä, oisko ollut ruotsi tai enkku. Istuttiin "hevosenkenkämuodostelmassa" ja koe piti tehdä pareittain. No, minä sitten yritin kovasti selittää, etten oo kelpoinen, en saa osallistua ylppäreihin kun en oo käynyt kursseja yms. ja kaikki vaan nauroi.

Nyttemmin oon nähnyt kahdesti unta vaan siitä, että saan koetilanteessa väärän reaalin eteeni, enkä uskalla sanoa siitä valvojille. Toisella kertaa arvoin fyssantehtävien kanssa sen kolme tuntia ja toisessa unessa oli psykologian sijaan terveystieto, mutta päätin selittää sinnekin Freudin teorioista.
Vastaa viestiin

Keskustelun työkalut
Näyttövalinnat

Viestien lähetyksen säännöt
Et voi luoda uusia keskusteluja.
Et voi vastata.
Et voi lähettää liitteitä.
Et voi muokata viestejäsi.

BB code on Päällä
Hymiöt ovat Päällä
[IMG] koodi on Päällä