Täällä kanssa yksi Helsinkiin hakija

Minnekään muualle en hae kuin Helsinkiin. Tosin olemme avokin kanssa laittaneet haut myös Tukholmaan ja Upsalaan, minä luokanopettajaksi ja mies jatkamaan opintojaan siellä. Viime vuonna olin aktiivisesti keskustelussa mukana, mutta kun noi tää keskustelualue muuttui niin jouduin luoda useamman uuden profiilin ja hermohan siinä meni, että sain vihdoin toimimaan
Viime vuonna jäin samoille pisteille yhteispistekiintiössä alimman hyväksytyn kanssa, en päässyt varasijalta sisään. Vuosi koulunkäyntiavustajana ja iltapäiväkerhotätinä on ollut ihan mieletön kokemus. Tänä vuonna hurja tsemppi päällä:
-ruotsinkielisen avomiehen kanssa kotikieli on ollut nyt puolisen vuotta ruotsi,
-paria yo-arvosanaa käyty korottamassa (4 tai 8 pistettä lisää tämän vuoden hakuun),
-Nordens språk (joka on tuttu jo viimevuodelta) luettu useaan kertaan pilkuntarkasti läpi -Kattavat muistiipanot
-Yksityisopettajan kanssa paneuduttu kielioppiin ja erityisesti kääntämiseen.
Viimevuoden koehan kaatui käännöstehtävään: sain vain 1/15p. Ihan säälittävä tulos, mutta muut tehtävät menikin sitten hurjasti paremmin. Kokopäivätyön oheella lukeminen on törkeän raskasta. Nyt mulla alkaakin kahden viikon lukuloma.
Suosittelen muuten kaikille YLE Fem-kanavalta tulevaa Ruotsin murremysteerit-ohjelmaa, hirmuisen mielenkiintoinen, ja siinä on paljon samoja asioita, kun Nordens språkissa, tosin kattavammin

Ohjelma tulee lauantaisin klo 19 ja kestää puoli tuntia. Edelliset jaksot löytyvät youtubesta.
Muutkin Helsingin hakijat, tulkaa esiin piiloistanne!