yle.fi keskustelut
Etsi keskusteluista

vbphrase[tag_search]
Tarkennettu haku     Ohjeet     Säännöt
  yle.fi keskustelut > Abitreenit > Pääsykokeet
Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Vastaa viestiin
Kaikki viestit tässä ketjussa: Ruotsia opiskelemaan Keskustelun työkalut
Vanha 14.05.2012, 10:23 VS: Ruotsia opiskelemaan   #21
muohta
Täällä ainakin vielä odotellaan tuloksia Alustavat arvosanat olivat LLEMM, mutta saa nyt vielä nähdä, laskeeko tai nouseeko sieltä joku. Ja on kyllä helpottavaa, ettei mitään viiden L:än papereita tarvita

Itse kirjoitin pitkän ruotsin. Olin kyllä lukenut lyhyttä ruotsia lukion puoleen väliin asti, mutta sitten päätin vaihtaa pitkään oppimäärään.
Ota meihin yhteyttä   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 14.05.2012, 12:48 VS: Ruotsia opiskelemaan   #22
kiropursu
Fabiane, kirjoitin pitkän ruotsin keskipitkän oppimäärällä ja sain just hilkulla E:n, oon älyttömän tyytyväinen koska jos en ois saanut niin olisi pitäny käydä Åbossa kielikokeessa tämän kuun alussa - ihan ku siellä ei muutenkin tarvitsisi käydä tarpeeksi (7 tunnin junamatka). Löysin tänään lopultakin nuo pistetilastot, ja siellä on alimmat pisteet joilla on päässyt jotain 47 muistaakseni (siinä on kai mukana ne jotka on hakenu pelkällä pääsykokeella) ja mulla on lähtöpisteinä 60 ja 40 pistettä voi saada kokeesta. En osaa päättää rohkaistuisiko vai eikö

Nyt on toinen kierros menossa tuon kirjan kanssa, kauhean takkuista tämä opiskelu. Se ei kans auta yhtään että yo-juhlista stressaantunut äiti yrittää koko ajan laittaa mut siivoamaan ja kokoamaan jotain huonekaluja...

Kauheeta kun kuulostaa että te kaikki muut ootte lukenu ihan älyttömästi.. Itse en ole ehtinyt edes kerrata kielioppia tai mitään D:
Ota meihin yhteyttä  
kiropursu on viimeksi muokannut viestiä 14.05.2012 16:47.
Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 14.05.2012, 18:45 VS: Ruotsia opiskelemaan   #23
Jooonas
Lainaus:
fabiane kirjoitti: Näytä viesti
Ite oon lukenu keskipitkää ruotsii, ja myös kirjottanu sillä tasolla. Opettaja koitti kyllä kovasti houkutella kirjottamaan pitkänä, mutta en ihan uskaltanu

Miten menestyitte ruotsin kirjotuksissa?
Minäkin olin yhdessä vaiheessa kirjoittamassa pitkää, mutta lopulta luopuin ajatuksesta kun huomasin millaisia lähtöpisteitä keskipitkästä ja pitkästä saa. Mulla lähti nyt siis keskipitkä E:nä. Toikkarilla + pääsykokeella ei mitään mahdollisuuksia, koska ylppärit meni muuten aika heikosti Vi får se vad som ska hända!

p.s. kieliopissa ainakin mua auttaa hirveästi se, kun tiedostaa omat heikkoutensa. Esim. tiedän, että sivulauseen sanajärjestys ei aina mene mulla putkeen niin ei muutaku alistus- ja rinnastuskonjuktiot kirjasta esille ja lukemaa! En itse ainakaan aijo hela grammatikkia lukea, kun suurin osa on kuitenkin aika hyvin plakkarissa Ainakin käsitys on sitä luokkaa! Ja kannattaa muuten päivittäin jottain kirjotella ruotsiksi, jos ei muuta niin vaikka laulun sanoja! D
Vanha 15.05.2012, 10:02 VS: Ruotsia opiskelemaan   #24
Hurraa
Hehe aloitin eilen lukemaan, et saa nyt nähdä miten käy... Haen Ouluun ruotsin opettajaksi, mutta taitaa olla välivuosi edessä :/ Uusin keskipitkän ruotsin nyt keväällä ja E:nä lähti, mutta tietenki mun tuurilla pisterajat on nii korkeat et tulee taas M:nä takasi
Vanha 15.05.2012, 10:58 VS: Ruotsia opiskelemaan   #25
Walkaway
Mä otin nyt töistä palkatonta lukulomaa, 7 kokonaista päivää aikaa lukea ennen Helsingin koetta. Tuntuu ihan hurjan pitkältä ajalta, onneksi tää lukustressi päättyy viikon päästä!! Toivottavasti tää on viimeinen kerta kun luen pääsykokeisiin, ei todellakaan mitään parasta aikaa ihmisen elämässä Nordens språk on hyvin hallussa, kertailen sen muistiinpanoja vielä, mutta nyt on grammatikin aika.

Mun taktiikka on käydä läpi koko Fullträff tässä viikon aikana muutamaan kertaan. Kielioppiin ja kääntämiseenhän mulla viimeksi koe kaatui. Viime vuonna oletin, että kyllä se kielioppi on hyvässä muistissa kirjoitusten jälkeen. Lopputulos oli - no jokainen tajuaa sen, kun kerta täällä kirjoittelen jälleen. Eli älkää vähätelkö kieliopin lukemista: ainakin Helsingissä siitä voi kuitenkin saada 60p. ja kirjaosuudesta vain 40p.
Vanha 15.05.2012, 17:29 VS: Ruotsia opiskelemaan   #26
leivanpaahdi
Oho, luulin että paljo kukaan ei oo tähän viestiketjuun vastannu ku en oo saanu ilmotuksia mistään! x) Olin koko ajan tuolla ensimmäisellä sivulla seikkailemassa..

Mutta joo, itekki oon siis Ouluun hakemassa ja nyt alotin neljättä kertaa kevyenä iltalukemisena lukemaan tuota Språkets enhet och mångfald -kirjaa.. Muistiinpanot oon lukenu varmaan jo kohta sata kertaa läpi (enkä liioittele ;D) ja abitreenien sivuilta tehny niitä kielioppitehtäviä niin mitä tässä voi vielä tehdä ku kertailla ja kertailla..
Apua vähän yli viikko vaan enää!

Nii ja viime vuonna kirjotin keskipitkästä ruotsista E:n. :>
Vanha 15.05.2012, 18:41 VS: Ruotsia opiskelemaan   #27
Hurraa
Mitä ihmettä, neljä kertaa!? mitä katoin noita vanhoja kokeita, nii eihän siitä kirjasta ees oo paljoa kysymyksiä ja aika helpoilta ne loppujen lopuksi vaikutti, vaikken oo ku vasta ehkä puolessa välissä lukemassa. Mutta leivanpaahdin haetko ruotsin opettajaksi vai?
Vanha 15.05.2012, 19:47 VS: Ruotsia opiskelemaan   #28
Jooonas
Nyt alkaa jännittäään kun huomenna saadaan vielä tuloksetki Ihtellä paria sivua vaille valmis toi toinen kerta ja sit on muistiinpanotki tehty :P Ehdin varmaa vilkasta vielä kerran alueen + muistiinpanot tietysti mut ajattelin itekki sittenkin vähän siirtyä kielioppia kertaileen. Nooh, Dragsvik kutsuu jokatapauksessa tammikuussa joten enköhän tää tästä
Vanha 15.05.2012, 20:14 VS: Ruotsia opiskelemaan   #29
leivanpaahdi
Lainaus:
Hurraa kirjoitti: Näytä viesti
Mitä ihmettä, neljä kertaa!? mitä katoin noita vanhoja kokeita, nii eihän siitä kirjasta ees oo paljoa kysymyksiä ja aika helpoilta ne loppujen lopuksi vaikutti, vaikken oo ku vasta ehkä puolessa välissä lukemassa. Mutta leivanpaahdin haetko ruotsin opettajaksi vai?
Joo, neljättä kertaa :'DD Joo ne kokeet näyttää aika helpoilta! Aattelin silti vielä vähän kerrata. Ja en hae siihen opettajapuolelle, ku en haluais opettaa yläasteella.. nii siihen tulkki/kääntäjähommeliin pyrin =) ONNEKSI mulla ei oo sitte sitä haastatteluakaan!
Mua pelottaa että en löyä sinne oikeaan saliin.. en oo käyny ku kerran siellä yliopistolla joillai abipäivillä ja se näytti niiiiiiin sokkeloiselta..
Vanha 15.05.2012, 20:25 VS: Ruotsia opiskelemaan   #30
Jooonas
Lainaus:
leivanpaahdi kirjoitti: Näytä viesti
Joo, neljättä kertaa :'DD Joo ne kokeet näyttää aika helpoilta! Aattelin silti vielä vähän kerrata. Ja en hae siihen opettajapuolelle, ku en haluais opettaa yläasteella.. nii siihen tulkki/kääntäjähommeliin pyrin =) ONNEKSI mulla ei oo sitte sitä haastatteluakaan!
Mua pelottaa että en löyä sinne oikeaan saliin.. en oo käyny ku kerran siellä yliopistolla joillai abipäivillä ja se näytti niiiiiiin sokkeloiselta..
Määkin oon ihmetelly sitä, että mitenköhän löydän oikeaan saliin
Vastaa viestiin

Keskustelun työkalut
Näyttövalinnat

Viestien lähetyksen säännöt
Et voi luoda uusia keskusteluja.
Et voi vastata.
Et voi lähettää liitteitä.
Et voi muokata viestejäsi.

BB code on Päällä
Hymiöt ovat Päällä