yle.fi keskustelut
Etsi keskusteluista

vbphrase[tag_search]
Tarkennettu haku     Ohjeet     Säännöt
  yle.fi keskustelut > Kotikatu > Jaksokohtaiset keskustelut
Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Suljettu ketju
Kaikki viestit tässä ketjussa: Jakso 570: Ratkaiseva askel Keskustelun työkalut
Vanha 08.03.2012, 21:34 VS: Jakso 570: Ratkaiseva askel   #11
kk_carmen
Kun Pertti puhalsi sen kynttilän, niin Eeva kysyi, että toivoitko jotain, johon Pertti vastasi, että toivoin, ja sitten nämä kaksi katsoivat "niin kauniisti" toisiaan. Kyllä se nyt on menoa. Voi, Kaje, missä olet. Toivottavasti ainakin katsot Kotikatua.

Olipa ihan hyvä ja jännittävä jakso. Mirja on kyllä hyvä. Tämän olen sanonut jo varmaan monta kertaa, mutta niin vain on. Hienosti näytelty. Ja Hanna se ei vain osaa pitää suutaan supussa. Mitähän kaikkea tämä paljastus Veetille tuokaan tullessaan. Ei hyvältä näytä. Ja entäs sitten Kosti. Kovin muikisteli naamaansa löylyssä. Artolle pisteet, että lähti. Mutta miksi Pertti heitti sen filmin roskiin. Sehän oli Suskilta Pertille, ei Kostille. Miksi Pertti siitä hikeentyi. Vai hikeentyikö Kostin puolesta. Ja eihän siinä filmissä ole mitään raiskaukseen viittaavaakaan. Vain vanhemman miehen suhde nuoreen naiseen, joka oli suhteessa ihan omasta vapaasta tahdostaan. En ihan tarkasti muista, miten juoni meni, mutta eikös se ollut ihan kiva tarina. Vai muistanko väärin. Kostia tosin kiinnosti kovasti, mitä Suski oli ostanut Pertille. Senkö tähden, että Pertti on todistajana. No, tarinan jatkoa nähdään vihdoinkin huomenna.
Ota meihin yhteyttä  
Vanha 08.03.2012, 21:43 VS: Jakso 570: Ratkaiseva askel   #12
kk_carmen
Lainaus:
kk_clarissa kirjoitti: Näytä viesti
Ymmärsin niin, että voisi tehdä, mutta se tarkoittaisi elämää invalidina. Tähän ei Pilkama suostu vaan kuolee mielellään kertarysäyksellä.

.
Pilkama sanoi, että siinä on riski, että halvaantuisi. Ihan vähän aikaa sitten tällainen leikkaus tehtiin minun lähipiirissäni, koilattiin. Suonen pullistuman sisälle asennettiin metallinen putki, ja niin pitkä, että vaikka se pullistuma puhkeaisi, niin verenvuotoa aivoihin ei tulisi. Kaikki onnistui loistavasti. Mutta Pilkamahan sanoi, että se on pahassa paikassa, ja riski oli ilmeisesti suuri. Jotenkin minulle tuli mieleen, että puhuiko mies totta. Ja sekin on totta, että emme tiedä Pilkaman perhesuhteista mitään. Minä en ainakaan muista, että sitä olisi mainittu.
Ota meihin yhteyttä  
Vanha 08.03.2012, 22:13 VS: Jakso 570: Ratkaiseva askel   #13
pontiou
Lainaus:
kk_clarissa kirjoitti: Näytä viesti
Ennakkovälähdyksen perusteella tuntui oudolta, että Suskin vieressä olivat Hanna ja Mirja. Eikös Suski istu erikseen edessä asianajajansa kanssa? Kai hänellä sellainen tukenaan on, vaikka syyttäjä ajaakin juttua?
Sama pisti minullakin silmään.

Olen itsekin ollut kerran käräjäoikeuden istuntoa katsomassa (toki yleisössä vaan ), ja kyllä siellä yleisölle on ihan omat penkkinsä.

Mutta en tämän enempää hauku, koska en tiedä varmaksi käytäntöä, että saako siinä vieressä istua joku muukin kuin asianajaja.
Ota meihin yhteyttä  
Vanha 08.03.2012, 22:54 VS: Jakso 570: Ratkaiseva askel   #14
kk_clarissa
Lainaus:
pontiou kirjoitti: Näytä viesti
Sama pisti minullakin silmään.

Olen itsekin ollut kerran käräjäoikeuden istuntoa katsomassa (toki yleisössä vaan ), ja kyllä siellä yleisölle on ihan omat penkkinsä.

Mutta en tämän enempää hauku, koska en tiedä varmaksi käytäntöä, että saako siinä vieressä istua joku muukin kuin asianajaja.
Eikös Hanna ole todistaja? Siis ainakin siltä osin, miten Suski käyttäytyi jälkeenpäin. Joten hänen ei pitäisi olla oikeussalissa lainkaan paitsi oman kuulemisensa aikana?

Kosti se vain on tullut yhä röyhkeämmäksi. Nyt hän esittää, että oli itse vastahakoinen.
Ota meihin yhteyttä  
Vanha 08.03.2012, 22:56 VS: Jakso 570: Ratkaiseva askel   #15
kk_clarissa
Saunakohtauksesta: Kosti näytti luulevan, että Perrtti tarkoitti Suskiia puhuessaan, miten alkohollin vaikutuksen alaisena voi luulla kaikenalaista. Mutta Pertti saattoi tarkoittaakin Kostia.
Ota meihin yhteyttä  
Vanha 09.03.2012, 01:39 VS: Jakso 570: Ratkaiseva askel   #16
Xsarabee

Käyttäjän Xsarabee avatar
Lainaus:
kk_carmen kirjoitti: Näytä viesti
Mutta miksi Pertti heitti sen filmin roskiin. Sehän oli Suskilta Pertille, ei Kostille. Miksi Pertti siitä hikeentyi. Vai hikeentyikö Kostin puolesta. Ja eihän siinä filmissä ole mitään raiskaukseen viittaavaakaan. Vain vanhemman miehen suhde nuoreen naiseen, joka oli suhteessa ihan omasta vapaasta tahdostaan. En ihan tarkasti muista, miten juoni meni, mutta eikös se ollut ihan kiva tarina. Vai muistanko väärin.
Pertti ja Susanna katselivat aikoinaan kyseistä elokuvaa yhdessä (oliko vielä Tiia Ilmanen Suskina vai joko oli Iris - jr, muistatko sinä?) ja elokuvan musiikista Roxy Musicin More Than This soi merkitsevänä parissakin tärkeässä kohtauksessa. Yritin hakea tuota tietoa vanhalta palstalta, mutta sieltä tuli vain tällainen ilmoitus (tulee muuten kaikista ketjuista, haloann, huom.):

T�rm�simme ongelmaan. Ilmoitettu syy oli

Database error only visible to forum administrators

Takaisin edelliselle sivulle t�st�.

Äklösti muuten Kosti taas imarteli Eevaa, yäk. Ja Pertti hupsusti halusi itselleen puhallettavan kynttilän kaakkuunsa - vaan sai sitten toivoa siihen päälle ja Eevaan luoda kaihoisia katseita... hmm, joo.

Tyttöjen pikkuhumalainen kiherrys oli ihan hauskaa seurattavaa, siitä plussaa.

Subaraknoidaali aneurysma oli se, mistä Pilkama kärsii. Kuuklasin tuon sub-sanan ja lukinkalvonalaistahan se tarkoittaa (hii, nyt on Areenakin saanut tekstityksen, mistä suuri kiitos Ylelle!). Jotenkin en ole ollenkaan yllättynyt tällaisesta käänteestä, Pilkaman käytös ja jutut tuntuvat nyt paljon loogisemmilta. Selittää tosi paljon, tämä.

Minua muuten kosketti syvästi tämä rakkauden puhkeaminen niin Niinassa kuin Pilkamassakin. Se melkein-lähtö ja takaisintulo suudelmineen kaikkineen oli niin herkästi kuvattu. En lainkaan välitä, että Niina on naimisissa tai että Pilkamalla ei ole enää paljon aikaa jäljellä - kaikki, millä on jotain merkitystä, oli ladattuna siihen yhteen suudelmaan.Yksi Kotikadun parhaimmista kohtauksista ikinä!

Oli muuten hieno auto Pilkamalla - itse olisin valinnut vaaleamman version Porsche Panamerasta vaalealla sisustalla (kuolaan suorastaan ), mutta käy se tuokin. Ja rekkari oli ihan sopiva: IPF-1 - tuskin sentään kaduilla tuo liikkuu ihan oikeasti? Vaan taidan minä sittenkin tykätä enemmän pikkuautoista, se valkoinenkin siellä loppukohtauksen taustalla näytti niin söötiltä.
Ota meihin yhteyttä  
Vanha 09.03.2012, 08:17 VS: Jakso 570: Ratkaiseva askel   #17
kk_carmen
Lainaus:
Xsarabee kirjoitti: Näytä viesti
Pertti ja Susanna katselivat aikoinaan kyseistä elokuvaa yhdessä (oliko vielä Tiia Ilmanen Suskina vai joko oli Iris - jr, muistatko sinä?) ja elokuvan musiikista Roxy Musicin More Than This soi merkitsevänä parissakin tärkeässä kohtauksessa. Yritin hakea tuota tietoa vanhalta palstalta, mutta sieltä tuli vain tällainen ilmoitus (tulee muuten kaikista ketjuista, haloann, huom.):

Ai, niin. Tämän muistan minäkin hämärästi, mutta miksi Pertti sitten heitti sen roskiin. Eikö halunnut mitään lahjaa Suskilta, eikä varsinkaan sellaista, joka toi mieleen kivan muiston.
Ota meihin yhteyttä  
Vanha 09.03.2012, 08:28 VS: Jakso 570: Ratkaiseva askel   #18
kk_carmen
Lainaus:

Tyttöjen pikkuhumalainen kiherrys oli ihan hauskaa seurattavaa, siitä plussaa.

Subaraknoidaali aneurysma oli se, mistä Pilkama kärsii. Kuuklasin tuon sub-sanan ja lukinkalvonalaistahan se tarkoittaa (hii, nyt on Areenakin saanut tekstityksen, mistä suuri kiitos Ylelle!). Jotenkin en ole ollenkaan yllättynyt tällaisesta käänteestä, Pilkaman käytös ja jutut tuntuvat nyt paljon loogisemmilta. Selittää tosi paljon, tämä.

Minua muuten kosketti syvästi tämä rakkauden puhkeaminen niin Niinassa kuin Pilkamassakin. Se melkein-lähtö ja takaisintulo suudelmineen kaikkineen oli niin herkästi kuvattu. En lainkaan välitä, että Niina on naimisissa tai että Pilkamalla ei ole enää paljon aikaa jäljellä - kaikki, millä on jotain merkitystä, oli ladattuna siihen yhteen suudelmaan.Yksi Kotikadun parhaimmista kohtauksista ikinä!

.
Kiitos tuosta Pilkaman taudin selvennyksestä. Tosi paha tilanne on miehellä. Olen ihan samaa mieltä tuosta Niinan ja Pilkaman kohtauksesta. Nämä kaksi yhdessä ovat olleet viime aikoina Kotikadun herkkua. Eilisessä kohtauksessa kun Pilkama tuli takaisin Niinan luo ja suuteli tätä, siinä taustalla seisoi sellainen vaalea auto, ja kun Pilkama meni takaisin autolleen, se vaalea auto starttasi ja lähti ajamaan. Minulle tuli mieleen, että se on Teemu, joka näki koko jutun.

Minä tykkäsin myös noista tyttöjen kohtauksista. Siellä kaupassakin, kun Niina soitti Mirjalle ja yritti selitellä, niin Mirjan huomio oli kuitenkin siinä Pertin lahjan valitsemisessa. Sekin kohtaus oli kyllä hyvin tehty ja hienosti näytelty.
Ota meihin yhteyttä  
Vanha 09.03.2012, 12:45 VS: Jakso 570: Ratkaiseva askel   #19
kk_clarissa
Lainaus:
kk_carmen kirjoitti: Näytä viesti
Kun Pertti puhalsi sen kynttilän, niin Eeva kysyi, että toivoitko jotain, johon Pertti vastasi, että toivoin, ja sitten nämä kaksi katsoivat "niin kauniisti" toisiaan. Kyllä se nyt on menoa. Voi, Kaje, missä olet. Toivottavasti ainakin katsot Kotikatua. .
Hei haloo, milloin varttuneet aikuiset ovat ruvenneet puhaltamaan kynttilöitä kakusta? Ja ylipätään viettämään ei-pyöreitä synttäreitä muuten kuin oman perheen kesken (joihin exä ei todellakaan kuulu)? Minun muistaakseni Pertti on syntynyt 1948 eli täytti nyt 64 vee.

No, ehkä tämä oli korvaus Pertin yksinäisistä 60-vuotissynttäreistä, jotka sitten kääntyivät niin, että seurauksena syntyi Matilda. Ja tietysti vielä enemmän piti jollakin tekosyyllä tuoda Eeva ja Pertti yhteen ja tehdä Arto mustasukkaiseksi. Kosti-juttu sitten vielä siihen päälle.
Ota meihin yhteyttä  
Vanha 09.03.2012, 14:05 VS: Jakso 570: Ratkaiseva askel   #20
kk_clarissa
Lainaus:
Kaikki millä on jotain merkitystä? Tarkoitatko, ettei edes Viljalla ole merkitystä Niinalle?

Ja mistä tietää, onko kyseessä kummaltakaan puolelta rakkaus vai silkka himo? Puhumattakaan mahdollisuudesta että Pilkama valehtelee sairaudestaan saadakseen Niinan koukkuun, josta tämä olisi livahtanut tajuttuaan Mirjan käynnin jälkeen olevansa Pilkamalla vain yksi monista.
Ota meihin yhteyttä  
Suljettu ketju

Keskustelun työkalut
Näyttövalinnat

Viestien lähetyksen säännöt
Et voi luoda uusia keskusteluja.
Et voi vastata.
Et voi lähettää liitteitä.
Et voi muokata viestejäsi.

BB code on Päällä
Hymiöt ovat Päällä
[IMG] koodi on Päällä