yle.fi keskustelut
Etsi keskusteluista

vbphrase[tag_search]
Tarkennettu haku     Ohjeet     Säännöt
  yle.fi keskustelut > Abitreenit > Ruotsi
Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Äänestys: Miten koe meni?
Äänestyksen valinnat
Miten koe meni?

Vastaa viestiin
Kaikki viestit tässä ketjussa: Ruotsi, pitkä oppimäärä, kevät 2012 Keskustelun työkalut
Vanha 19.03.2012, 16:26 VS: Ruotsi, pitkä oppimäärä, kevät 2012   #11
tale_tale
Luetunymmärtäminen meni osaltaan hiukan arvailuun, vastausvaihtoehdot paikoin todella hämäriä

acbaacba baabacc ccbba abccc

Tuossa siis luetunymmärtäminen, rakenteita en oo vielä kattonu läpi.
Ota meihin yhteyttä   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 19.03.2012, 16:28 VS: Ruotsi, pitkä oppimäärä, kevät 2012   #12
Spes_patriae
Aika haastavalta tosiaan tuntui, osittain kenties pulmallisin A-ruotsin vihko, johon olen törmännyt.

Luetunymmärtäminen oli yleisilmeeltään hyvin hämmentävä ja avoista erityisesti a-kohdassa meni monta sanaa putkeen ohi... Rakenteissa oli joku sellainen kohta, joissa meni käytännössä lotoksi ymmärtämispuolen takia. Toisaalta dialogitehtävä oli aika jouheva, ja kirjoitelmakin olisi syntynyt vaikka useammasta aiheesta. Näin kokeen jälkeen sitä vaan varovasti toivoo, että monivalintojen vastauksista löytyisi edes jotain totuuden hiventä...

Harmi sinäänsä, että arvosana-asteikon yläpäässähän kokeen vaikeus ei kaiketi vaikuta kovinkaan paljon pisterajoja laskevasti. Se (heitetään hatusta) 3 % kokelaista, joiden kielitaidot ovat lähes ensimmäisen kielen tasoa, vain osaa, oli koe miten haastava tahansa. Ei kukaan tietysti voittamaton YTL:ää vastaan ole, mutta tämänsuuntaisen mekanismin olen järkeillyt.
Vanha 19.03.2012, 16:46 VS: Ruotsi, pitkä oppimäärä, kevät 2012   #13
murkeesi
Mun luetunymmärtämisen lottorivi:

acbaacba baabacc cabba abccc

Luulen, että koe meni kokonaisuudessaan ihan ok, mut aika vaikea kuitenkin arvioida. Kolmosaineeseen vastasin. Laskiskohan pisterajat vähäsen... Ja jos joku laittais kielioppi-lottorivin, mä en kehtaa
Vanha 19.03.2012, 16:58 VS: Ruotsi, pitkä oppimäärä, kevät 2012   #14
murkeesi
Kappas, eipä tarvikaan riviä kun löytyi tämä teksti: http://svt.se/2.6377/1.1497996/gotsk...svensk_skonhet
Vanha 19.03.2012, 17:02 VS: Ruotsi, pitkä oppimäärä, kevät 2012   #15
burns
Mun rivi:
ACBAA
CBBBB
ABACC
AABBA
ABCCC
CDADB
DDAAC
ABCBA
CACDC
BCDBC
Yleensä on menny luetunymmärtäminen hienosti, 0-3 kohtaa väärin, mutta nyt tuntu suht vaikeelta. Ja rakenne onki sitte aina menny heikosti.

Ja siihen 1.2 a-kohtaan laitoin että koko esityksen suurin ongelma oli se, että se esitetään paikassa, jossa on kulissibaari. Yleisö taputti jäykästi kohteliaisuudesta.
En oo yhtään varma tosta, tosi hämärän peittoon jäi kyllä Onko kellään paljastaa omaa versiotaan?
Vanha 19.03.2012, 17:19 VS: Ruotsi, pitkä oppimäärä, kevät 2012   #16
aic
Tossa artikkelissahan ei ole koko rakennetehtävän tekstiä?

Itse laitoin siihen 1.2 a kohtaan että paikka ei ollut sopiva esitykselle ja muistaakseni jotain kohteliaasta taputuksesta ja katsoivat esityksen loppuun?
Vanha 19.03.2012, 17:20 VS: Ruotsi, pitkä oppimäärä, kevät 2012   #17
aic
Aineen aiheet oli kyllä kivoja ja sieltä löytyi monta sopivaa. Vastasin kolmostehtävään ja hyvin sain keksittyä asiaa, tuli vähän tuskaa karsia pois juttuja kun ensin kirjoitin ylipitkän... Se oli outoa, että aineissa ei ollut otsikoita, keksittekö niihin siis omat?
Vanha 19.03.2012, 17:53 VS: Ruotsi, pitkä oppimäärä, kevät 2012   #18
burns
tein aineen ykkösaiheesta ja otsikoin sen niinkin luovasti kuin Ett föredrag på ett föräldrarkväll
Vanha 19.03.2012, 17:55 VS: Ruotsi, pitkä oppimäärä, kevät 2012   #19
yle_mode
Toimitus
YTL vastaa klo 18-19 abien kysymyksiin. Chatti on jo käynnissä!

Osallistu ja lähetä oma kysymyksesi studioon.
Vanha 19.03.2012, 18:31 VS: Ruotsi, pitkä oppimäärä, kevät 2012   #20
aic
mitä kirjotitte tosta kolmos aineesta? miten ymmärsitte orolig sanan
Vastaa viestiin

Keskustelun työkalut
Näyttövalinnat

Viestien lähetyksen säännöt
Et voi luoda uusia keskusteluja.
Et voi vastata.
Et voi lähettää liitteitä.