yle.fi keskustelut
Etsi keskusteluista

vbphrase[tag_search]
Tarkennettu haku     Ohjeet     Säännöt
  yle.fi keskustelut > Abitreenit > Biologia
Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Äänestys: Miten koe meni?
Äänestyksen valinnat
Miten koe meni?

Vastaa viestiin
Kaikki viestit tässä ketjussa: Biologia, kevät 2012 Keskustelun työkalut
Vanha 21.03.2012, 16:14 VS: Biologia, kevät 2012   #11
berlin-mitte
laitoin että munasolut hedelmöittyvät sattumanvaraisesti
Ota meihin yhteyttä   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 21.03.2012, 16:14 VS: Biologia, kevät 2012   #12
Tabi
Lainaus:
nnorppa kirjoitti: Näytä viesti
Aika hyvät fiilikset jäi, vaikka lukemisen taso ja määrä tähän bilsan kokeeseen oli jotain onnetonta. Terveisin 5 tuntia viime yönä nukkunut..

Mitä mieltä muut kanssakirjoittajat ovat siitä, että kuudessa tunnissa pitäisi rustata 8 tehtävää? Itse olen niin kiukuissani, koska sain tehtyä "vain" 7 tehtävää ja pari niistä jäi vajaiksi.. Ärsyttää, koska tietoa olisi riittänyt, mutta aikaa ei.

Luulin tosiaan, että 8. tehtävän yo-kokeessa tulisi kiire, mutta jotenkin käsittämättömästi olin valmis jo klo 11. Eli tein yhden tehtävän noin vartissa!! Katselin tässä BIOSkirjoja ja vertailin vastauksia ja nappiin meni melkeenpä joka kohta. Jos sitä ei liikoja suunnittele ja pohdi syvällisiä, vaan selittää miten homma toimii lyhyesti ja napakasti niin onhan tuo kuudessa tunnissa kirjoittaminen hyvinkin mahdollista! Ja vielä tarkistelin siinä sitte joka kohdan kirjotusvirheiltä, yms, että vastasin juuri kysyttyyn asiaan, yms, kun se tunti jäi aikaa ennen kuin SAI lähteä pois
Vanha 21.03.2012, 16:16 VS: Biologia, kevät 2012   #13
berlin-mitte
hirveesti meni siihen risteytystehtävään aikaa, vaikka ne kuuluis yleensä saada nopeasti tehtyä. kunpa olisi ollut "tavallinen" helppo risteytys..
Vanha 21.03.2012, 16:16 VS: Biologia, kevät 2012   #14
bella11
Heh, itse olin klo 11 tehny vasta 2,5 tehtävää
Vanha 21.03.2012, 16:17 VS: Biologia, kevät 2012   #15
ananaskookos
mä laitoin siihen c risteykseen jotai kans kiasmoista ja tekijäinvaihdunnasta mut en saanu aikaseks sitä kaavioo siihen kohtaan. b kohtaan laitoin et ne olis vahvasti kytkeytyneet ne geenit, mut en sit tiiä..
Vanha 21.03.2012, 16:18 VS: Biologia, kevät 2012   #16
ananaskookos
Lainaus:
berlin-mitte kirjoitti: Näytä viesti
hirveesti meni siihen risteytystehtävään aikaa, vaikka ne kuuluis yleensä saada nopeasti tehtyä. kunpa olisi ollut "tavallinen" helppo risteytys..
munki mielest toi oli vähän liian vaativa :S ei yhtään sellanen mitä yleensä
Vanha 21.03.2012, 16:19 VS: Biologia, kevät 2012   #17
bella11
Lainaus:
ananaskookos kirjoitti: Näytä viesti
mä laitoin siihen c risteykseen jotai kans kiasmoista ja tekijäinvaihdunnasta mut en saanu aikaseks sitä kaavioo siihen kohtaan. b kohtaan laitoin et ne olis vahvasti kytkeytyneet ne geenit, mut en sit tiiä..
Jee määki puhuin kytkennästä. A ja B vielä meni, mutta se C oli outo..
Vanha 21.03.2012, 16:27 VS: Biologia, kevät 2012   #18
ananaskookos
Lainaus:
bella11 kirjoitti: Näytä viesti
Jee määki puhuin kytkennästä. A ja B vielä meni, mutta se C oli outo..
joo en tiiä.. kirjotin siihen sit et olis löyhästi kytkeytyneet ja just siitä tekijäinvaihdunnasta, mut en yhtään tienny miten ne risteytyskaaviot olis pitäny tehä siinä ni annoin olla.. muutenki meni aika nopee, ei oikeen voinu pitää taukoja ollenkaan. vastasin molempiin jokereihinki mut jotenki tuntuu et tuli hosuttua ku aika meni nopeesti. kauheen vähän tekstiäki tuli, joku yks konsepti per vastaus..
Vanha 21.03.2012, 16:28 Risteytystehtävä, C-kohta   #19
inhibiittori
Eihän siinä omasta mielestä mitään vaikeeta ollu ! Tekijäinvaihdunta oli ihan ilmiselvä, ja se tapahtu naaraalla (koska heterotsygootti). Enpä nyt muista, mutta taisin kuvalla perustella kaiken lisäks helpolta tuntu mut ei nuolasta ennenku tipahtaa
Vanha 21.03.2012, 16:29 VS: Biologia, kevät 2012   #20
nnorppa
Äh, vai että tekijänvaihdunta.. Juuri niitä asioita, joista en kurssilla sillon ykkösvuonna tajunnut juuri mitään.
Vastaa viestiin

Keskustelun työkalut
Näyttövalinnat

Viestien lähetyksen säännöt
Et voi luoda uusia keskusteluja.
Et voi vastata.
Et voi lähettää liitteitä.
Et voi muokata viestejäsi.

BB code on Päällä
Hymiöt ovat Päällä
[IMG] koodi on Päällä