ylex.fi
Etsi keskusteluista

vbphrase[tag_search]
Tarkennettu haku     Ohjeet     Säännöt
  yle.fi keskustelut > X-Stage > Netkot
Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Vastaa viestiin
Kaikki viestit tässä ketjussa: Aamun kysymys: Kuinka suuri kuukausipalkka tekisi sinut onnelliseksi? Keskustelun työkalut
Vanha 03.11.2009, 06:42 Aamun kysymys: Kuinka suuri kuukausipalkka tekisi sinut onnelliseksi?   #1
olliylex
Toimitus
On väitetty, että tietyn vauraustason jälkeen ihmisen onnellisuus ei enää kehity. Moni meistä kuitenkin ottaisi mielellään lisää juustoa leipänsä päälle eli ylimääräinen raha olisi hyvinkin tervetullutta.

YleX Aamu kysyy tänään: Kuinka suuri kuukausipalkka tekisi sinut onnelliseksi? Kerro summa ja perustele vastauksesi.

Vastauksia otetaan vastaan myös osoitteessa ylex.aamu@yle.fi.
Ota meihin yhteyttä   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 03.11.2009, 06:56 VS: Aamun kysymys: Kuinka suuri kuukausipalkka tekisi sinut onnelliseksi?   #2
loppe
Itse kyllä tulen vallan mainiosti toimeen reipaan yli 2000 tienisteillä... plus lisät mitä milloinkin sattuu tilille napsumaan... Työ on mukavaa ja samassa kuuntelen teitä 8,5h päivässä!! Eli siis minusta olen hyvin onnellinen omaan palkkaani
Vanha 03.11.2009, 07:22 VS: Aamun kysymys: Kuinka suuri kuukausipalkka tekisi sinut onnelliseksi?   #3
Kemizti
Huomenta!

Kyllähän tilanne on se, että mikään ei koskaan riitä jos antaa elämäntyylin kohota lisääntyvän massin myötä!!

itse tienaan tällähetkellä menoihin nähden ihan passelisti, laskujen yms. jälkeen käteen jää senverran, että riittä loppukuukaudeksi.. jokunen satku lisää käteen ei olisi paha, mutta ei siitä silti säästöön mitään jäisi =)

-Kemizti-
Vanha 03.11.2009, 07:32 VS: Aamun kysymys: Kuinka suuri kuukausipalkka tekisi sinut onnelliseksi?   #4
tornion66
Jos onnellisuutta hakee,sitä ei rahalla saa..onhan se apu pieniin onnen hetkiin.Tuloni riittää tämänhetkiseen elämiseen ja enempää ei tarvi tulla.
Vanha 03.11.2009, 07:51 VS: Aamun kysymys: Kuinka suuri kuukausipalkka tekisi sinut onnelliseksi?   #5
jennyerika09
Itse olisin tyytyväin sellaiseen varmaan ja riittävään tuloon noin (netto) 1500e,siihen kun lisätään avopuolison palkka.Ei tarvitsisi menettää yö unia.Nyt olen työtön ja taidan mennä leipä jonoon,mikä tosin ei olisi ensimmäinen kerta.Onneksi me naiset olemme niitä niin sanottuja keräilijöitä joten siispä meiltä löytyy aina kaapista/pakkasesta ruokaa sen pahanpäivän varalle.
Vanha 03.11.2009, 08:59 VS: Aamun kysymys: Kuinka suuri kuukausipalkka tekisi sinut onnelliseksi?   #6
hafe
aina se palkka joka on sattuu olemaan ja siihen noin +20% enemmän perheellisenä asenne on vähän sellainen ettei mikään riitä, mitä enemmän sitä paremman tulevaisuuden pystyy takaamaan lapsille
Vanha 03.11.2009, 09:20 VS: Aamun kysymys: Kuinka suuri kuukausipalkka tekisi sinut onnelliseksi?   #7
Annik-ki
Raha ei tosiaan tee onnelliseksi. Aina kun on työpaikka vaihtunut olen pyytänyt sen verran enemmän edelliseen nähden että ajattelisin sen riittävän, hetken se rittääkin, mutta sitten elintaso nousee ja tottuu myös käyttämään rahaa sen verran että kohta ollaan taas siinä pisteessä että palkka ei riitä. Enemmän palkaa tarkoittaa myös enemmän vastuuta ja pitkiä päiviä = lisää ressiä = ei onnellinen ihminen. Kannattaa hakea onnellisuutta asioista jota ei voi ostaa.
Vanha 03.11.2009, 09:23 VS: Aamun kysymys: Kuinka suuri kuukausipalkka tekisi sinut onnelliseksi?   #8
ElavaIhminen
1500 euroa riittäisi hyvin normaaliin kulutustasoon. Tuo summa tuntuisi jo hurjan hyvältä tulotasolta. Olen yksinhuoltaja kuvataiteilija, tällä hetkellä perustuloni on kelan peruspäiväraha. Rahat eivät yksinkertaisesti riitä millään, asunnon maksettuani käyttörahaa jää kolme sataa, siis sähköön, puhelimeen, nettiin, ruokaan, linja-autoon ja sen sellaiseen. Onnellinen elämä ei riipu rahan määrästä, ruokaa ja asunto meillä on aina ollut. Ystävät ja perhe luovat elämän. MUTTA, paljon helpompaa elämä olisi, jos ei AINA olisi tili miinuksilla ja laskuja ja velkoja enemmän kuin millään pystyy maksamaan näillä tuloilla.

Surullista asiassa on se, että tilanteeseen ei ole luultavasti koskaan tulossa muutosta, sillä taiteilijapalkkaa ei Suomessa ole. Onneksi on olemassa apurahajärjestelmiä, joista toisinaan tulee jotain helpotusta. Itse olen ammattini valinnut, ja kaikesta tästä huolimatta juuri sitä haluan tehdä!!! Työni tekeminen tekee minut onnelliseksi.
Vanha 03.11.2009, 09:27 VS: Aamun kysymys: Kuinka suuri kuukausipalkka tekisi sinut onnelliseksi?   #9
futureman
1100€ olisi sopiva kuukausipalkka meikäläiselle... Sen verran vähän tulee kulutettua rahaa, mutta kumminkin tuolla saisi vielä lainaakin lyhennettyä ihan kunnolla ja saisi ruokaakin jääkaappiin koko kuukaudeksi.
Vanha 03.11.2009, 09:35 VS: Aamun kysymys: Kuinka suuri kuukausipalkka tekisi sinut onnelliseksi?   #10
-M1K-
Raha ei tee onnelliseksi, mutta yliopisto-, korkeakoulu- +yo. ammattitutkinnolla bruttotulot 1100€/kk ja työaika n. 200 h/kk meinaa silti puuduttaa välillä asuntovelallista yhden lapsen isää. Varsinkin kun kuulee minimitulorajoista ja on itse kaukana niistä tai että pienituloiseksi luokitellaan alle 3000€/kk tienaavat. No niin kauan kun selviää, asiat ovat hyvin ja elämänasenne positiivinen! Eikä tarvi rutista veroista, kun niitä ei mene.
Vastaa viestiin

Keskustelun työkalut
Näyttövalinnat

Viestien lähetyksen säännöt
Et voi luoda uusia keskusteluja.
Et voi vastata.
Et voi lähettää liitteitä.
Et voi muokata viestejäsi.

BB code on Päällä
Hymiöt ovat Päällä
[IMG] koodi on Päällä
HTML-koodi on Pois päältä

Kello on nyt 11:03.

Yle.fi keskusteluiden alustana toimii: vBulletin -tuote Versio 3.7.6
Copyright ©2000 - 2013, Jelsoft Enterprises Ltd.