yle.fi keskustelut
Etsi keskusteluista

vbphrase[tag_search]
Tarkennettu haku     Ohjeet     Säännöt
  yle.fi keskustelut > Kotikatu > Jaksokohtaiset keskustelut
Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Suljettu ketju
Kaikki viestit tässä ketjussa: Jakso 573: Kotona paras Keskustelun työkalut
Vanha 01.04.2012, 22:30 VS: Jakso 573: Kotona paras   #111
Odetsu

Käyttäjän Odetsu avatar
Oli auto ja merkki mikä hyvänsä olen kanssasi vertauksen sisällöstä samaa mieltä, carmen.
Ota meihin yhteyttä  
Vanha 01.04.2012, 23:44 VS: Jakso 573: Kotona paras   #112
pontiou
Pilkamasta on kerrottu meille katsojille, todennäköisesti aivan tarkoituksella, niin vähän, että hänestä on vielä vaikeaa muodostaa selkeää kuvaa. Onko hän oikeasti rakastunut Niinaan, vai onko hänellä muita taka-ajatuksia?

IPF:llä ilmeisesti onkin kuin onkin töissä myös muita kuin Niina ja Pilkama, kun se yksi brunetti oli Pilkaman juoksutytöksi palaveriin tullut.

Tämä jakso on muuten uuden palstan toiseksi keskustelluin jaksokeskustelu, heti oikeudenkäyntijakson jälkeen. Kiva, kun täälläkin keskustelu on piristynyt.
Ota meihin yhteyttä  
Vanha 02.04.2012, 07:50 VS: Jakso 573: Kotona paras   #113
kk_carmen
Lainaus:
pontiou kirjoitti: Näytä viesti

Tämä jakso on muuten uuden palstan toiseksi keskustelluin jaksokeskustelu, heti oikeudenkäyntijakson jälkeen. Kiva, kun täälläkin keskustelu on piristynyt.
Niin, Pilkama puhuttaa. Totta, että hänestä on kerrottu katsojille niin vähän, että jatko hänen kohdallaan voi mennä mihin suuntaan hyvänsä. Mutta tähän astisten havaintojen valossa: No, olen jo tainnut sanoa sen pari kertaa.

Meni miten meni, niin Naiset pitävät lurjuksista. Eikös tällainen elokuva mennyt viime vuosituhannella.

Tarkistin, ja se elokuva oli näköjään Mika Waltarin tekstin pohjalta tehty Rakas lurjus.
Ota meihin yhteyttä  
kk_carmen on viimeksi muokannut viestiä 02.04.2012 07:54.
Vanha 02.04.2012, 10:54 VS: Jakso 573: Kotona paras   #114
caoimhe
Lainaus:
Xsarabee kirjoitti: Näytä viesti
Noh noh, upouuden Volkkarin omistajana esitän tuosta vertauksesta mitä suurimman protestini.

Minusta kyllä mennään aika vaaralliselle alueelle, jos aletaan arvostella toisten moraalia sen perusteella, mitä mieltä joku on jonkin TV-sarjan roolihahmon käyttäytymisestä jossain keskustelupalstalla. Omalla kohdallani en ikinä hyväksyisi pettämistä ("se on kerrasta poikki sanon suoraan sen"), mutta se, miten TV-sarjan tai elokuvan tai vaikka kirjan hahmo elämäänsä elää ja valintoja tekee, on ihan toinen juttu. Fiktiosta silloin on kyse ja fiktiohahmojen elämästä ja tekemisen vaikuttimista, ei tosielämän ihmisistä. Luulisi sen nyt olevan selvää kaikille.

Jos tässä vielä kerran asiaa puin, niin mielestäni Niina ja Teemu ovat aina olleet toisilleen epäsopiva pari ja nyt Niinakin tajuaa sen, kun on vihdoin löytänyt sielunkumppaninsa.

Ja moraalista ja moraalittomuudesta jos puhutaan, niin Hanneksen rakastuminen Tuijaan ja Tuijan vastaaminen Hanneksen tunteisiin oli minusta moraalitonta.

Tämä tästä minun moraalistani tällä kertaa.
Milla lailla 'vaaralliselle alueelle'?
Mina perustan tuon taannoisen mielipiteeni lukemiini kommentteihin, eika ainoastaan taman jakson osalta, vaan yleensa. Olen olettanut, etta jos joku taalla kirjoittaa ymmartavansa Niinan valintoja tai etta se on ihan ok, etta pettaa puolisoaan/kylla sen voi antaa anteeksi jne..niin eiko se silloin kerro myos keskustelijan omasta arvomaailmasta/moraalista jotain? En silla sita sano, etta toisen moraali olisi jotenkin huonompi kuin omani-se oli vain yleinen havainto jonka olen tehnyt pitkalla aikavalilla taalla palstalla. Voihan olla, etta olen tehnyt vaariakin havaintoja, mutta se onkin totta etta jos ei ole itse ollut vastaavassa tilanteessa omassa elamassaan, on ehka vaikeaa ymmartaa kuinka paljon toisen pettaminen satuttaa. Mina en siksi voi helposti hyvaksya pettamista sarjoissa/elokuvissakaan, koska tiedan omiin kokemuksiini pohjaten myos sen seuraukset.
No,ehka itsellani sitten vastaavasti on liiankin vanhanaikainen asenne, en tieda. Naurakaa vaan. Siihen olen talla palstalla jo tottunut.

Mina tiedan varsin hyvin, etta tassa on kyse fiktiivisista hahmoista ja TV-sarjasta. Mutta kuinka paljon taalla jaksokeskusteluissa onkaan vuosien varrella hiuksia pilkottu joka hitsin yksityiskohdasta ja peilattu tosielamaan, eiko? Aina ja ikuisesti. Olen tata monestikin huvittuneena sivusta lukien seurannut kuinka syvalliseksi nama pohdinnat joskus on menneet. Ja itsekin siita keskustelijoita muistuttanut, etta 'hetkinen, onko tassa enaa jarkea?'
Kylla mina ainakin katson Kotikatuakin niin, etta toisinaan jonkun hahmon kayttaytymisesta mietin, miten vastaavassa tilanteessa toimisin itse, tai kuinka hyvaksyttavaa se tosielamassa olisi. En aina, mutta etenkin silloin kun joku tietty juonikuvio koskee lahelta omaa elamaa.
Aivan samalla tavoin kuin tuossa taannoisessa raiskausoikeudenkayntijaksossa, monen oli vaikeaa nahda sita myos rikoksentekijan nakokulmasta.(tosin Kosti nyt ei hahmona ollut siihen paras mahdollinen eika Eevan reaktio ystavana kovin totuudenmukainen).

Minun puolestani saatte loppukuukausiksi jaada tanne hiuksia halkomaan ilman minun vanhoillismoraalista seuraani. Eihan taalla montaa enaa olekkaan jaljella. Piiri pieni pyorii.

Ruoho on vihreaa, kevat pitkalla, kukat kukkii/puut vihertaa ja lampotilat +20 molemminpuolin paivasta riippuen! Mukavaa kevatta, erityisesti tekijoille! Sarjan katson (toivottavasti) kutkuttavaan loppuun saakka!

'Se lahti taas', kuulen teidan sanovan. Talla kertaa voin sanoa, etta lopullisesti.
Ota meihin yhteyttä  
caoimhe on viimeksi muokannut viestiä 02.04.2012 10:57.
Vanha 02.04.2012, 12:41 VS: Jakso 573: Kotona paras   #115
kk_carmen
Lainaus:
caoimhe kirjoitti: Näytä viesti

Olen tata monestikin huvittuneena sivusta lukien seurannut kuinka syvalliseksi nama pohdinnat joskus on menneet. Ja itsekin siita keskustelijoita muistuttanut, etta 'hetkinen, onko tassa enaa jarkea?'

p
Näinkö tässä taas kävi. Ilmeisesti keskustelijoiden mielestä on ollut järkeä ja mielenkiintoa, koska keskustelua on käyty. Kaikki keskustelun aiheet tai syvälliset pohdiskelut eivät kiinnosta kaikkia, mutta eihän niitä tarvitse lukea eikä niihin itse osallistua, jos siltä tuntuu. Mutta ne, jotka haluavat pohdiskella, saavat käsittääkseni sen tehdä. Ja admin kyllä pitää huolen ja muistuttaa, jos keskustelu menee väärille urille. Ja ainahan itse voi tuoda omia näkökulmiaan esille, jos haluaa olla kommenteissa mukana. Ei toisia ohjaten, vaan omia näkemyksiä kehiin.

Kaikkea hyvää vain sinne keväiseen Irlantiin. Ilmesty kuitenkin vielä ennen kuin sarja loppuu.
Ota meihin yhteyttä  
Vanha 02.04.2012, 14:00 VS: Jakso 573: Kotona paras   #116
kk_clarissa
Palaisin vielä siihen, että Niinan ja Pilkaman välillä ei ollut Nykissä seksiä (jollei sitä sitten määritellä a la Clinton), vaikka ei suhdetta kyllä platoniseksikaan voi sanoa.

Kai tällä asialla jokin tarkoitus on? Onko syynä, ettei Pilkama kykene vai onko pari sitä mieltä, että vasta seksi tekisi suhteesta uskottomuutta?
Ota meihin yhteyttä  
Vanha 02.04.2012, 14:03 VS: Jakso 573: Kotona paras   #117
kk_clarissa
Lainaus:
caoimhe kirjoitti: Näytä viesti
Olen olettanut, etta jos joku taalla kirjoittaa ymmartavansa Niinan valintoja tai etta se on ihan ok, etta pettaa puolisoaan/kylla sen voi antaa anteeksi jne..niin eiko se silloin kerro myos keskustelijan omasta arvomaailmasta/moraalista jotain?
Ei ymmärtäminen ole sama kuin hyväksyminen. Esim. Siinä näkijä missä tekijän henkilöitä voi ymmärtää, vaikka ei hyväksyisi.

Uskottomuutta on myös erilaista. Esim. sitä Martin sodanaikaista suhdetta jaanattiin ihan liikaa.
Ota meihin yhteyttä  
Vanha 02.04.2012, 14:17 VS: Jakso 573: Kotona paras   #118
Xsarabee

Käyttäjän Xsarabee avatar
Lainaus:
kk_clarissa kirjoitti: Näytä viesti
Ei ymmärtäminen ole sama kuin hyväksyminen.
Ei ole, ei.

Tosin nyt aion kontradiktata itseäni ja sanoa, että minä en ymmärrä enkä hyväksy sellaista ihmistä, joka ymmärtää ja/tai hyväksyy raiskaajan teon - oli sitten kuinka läheinen raiskaajan sukulainen hyvänsä.

OT, tiedän. Mutta piti nyt vain saada sanottua.
Ota meihin yhteyttä  
Vanha 02.04.2012, 14:27 VS: Jakso 573: Kotona paras   #119
Xsarabee

Käyttäjän Xsarabee avatar
Lisää OT:ta:

Jos palaan moraaliini ja siihen, että minä pidän Niinan ja Pilkaman rakkaustarinasta - tosielämässä on hienoa, jos ihmiselle löytyy sielunkumppani, vaikka olisi avioliitossa toisen kanssa. Silloin kuitenkin pitäisi ehdottomasti erota siitä aviopuolisosta ensin ennen kuin ottaa askeltakaan sen sielunkumppanin suuntaan. Siis tosielämässä.

Ja tosielämässä minulla ja miehelläni on toukokuussa 20-vuotishääpäivä ja hyvin menee.
Ota meihin yhteyttä  
Vanha 02.04.2012, 14:32 VS: Jakso 573: Kotona paras   #120
jr8888

Käyttäjän jr8888 avatar
"Ymmärtäminen" on aika vaikea määritellä ehkä loppupeleissä.. mutta kyllä minä luulen ymmärtäväni miten ja miksi ihmiset tekevät niinkin pahoja asioita kuin raiskauksia ja murhia.. mutta sitten taas jollain tasolla en. Ehkä se on juuri niitä ihmisenä olemisen vaikeimpia ja perusteellisimpia kysymyksiä, toisten ihmisten tekojen ja motiiveiden ymmärtäminen.

Siihen Niinan ja Pilkaman seksiin, minä en ihmettele sitä yhtään, se sopii tähän tilanteeseen juuri oikein. Koko suhde on kirjoitettu tähän asti loistavasti, ei olisi tullut mieleenikään että heillä olisi jo pitänyt olla seksiä.

.
Suljettu ketju

Keskustelun työkalut
Näyttövalinnat

Viestien lähetyksen säännöt
Et voi luoda uusia keskusteluja.
Et voi vastata.
Et voi lähettää liitteitä.
Et voi muokata viestejäsi.

BB code on Päällä
Hymiöt ovat Päällä
[IMG] koodi on Päällä