yle.fi keskustelut
Etsi keskusteluista

vbphrase[tag_search]
Tarkennettu haku     Ohjeet     Säännöt
  yle.fi keskustelut > Abitreenit > Pääsykokeet
Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Vastaa viestiin
Kaikki viestit tässä ketjussa: Hallintotieteellinen TRE Keskustelun työkalut
Vanha 03.04.2012, 15:52 Hallintotieteellinen TRE   #1
huitrumpsis
Moikka, muitakin tänä vuonna hallintotieteelliseen hakevia?

Itse hommasin pääsykoekirjan jo viime vuonna, mutta en sitten koskaan päässyt pääsykokeeseen, koska olinkin pääsykoepäivänä ulkomailla. Tällä hetkellä suoritan amk-tutkintoa ja olen taas kerran maailmalla opintojeni puolesta, mutta ehkäpä tällä kertaa 5. kesäkuuta sitten kotimaassa ja Tampereella.

Koulutus ilmeisesti on muuttunut jonkin verran viime vuodesta, viime vuonna haettiin suoraan tavallaan suuntautumisvaihtoehtoihin, ja se vaikutti myös siihen, mitä osia kirjasta luki huolellisemmin. Itseäni kiinnostaa eniten ympäristön ja alueiden politiikka.

Kirja vasta matkalla Suomesta mun luokse isän matkalaukussa, joten sitä en lähde sen enempään vielä kommentoimaan :--)
Ota meihin yhteyttä  
huitrumpsis on viimeksi muokannut viestiä 03.04.2012 15:59.
Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 03.04.2012, 22:09 VS: Hallintotieteellinen TRE   #2
tux
Lainaus:
huitrumpsis kirjoitti: Näytä viesti
Koulutus ilmeisesti on muuttunut jonkin verran viime vuodesta, viime vuonna haettiin suoraan tavallaan suuntautumisvaihtoehtoihin, ja se vaikutti myös siihen, mitä osia kirjasta luki huolellisemmin. Itseäni kiinnostaa eniten ympäristön ja alueiden politiikka.
Viime vuonna haettiin viimeistä kertaa pääaineisiin. Tänä vuonna haetaan laaja-alaisiin tutkinto-ohjelmiin.
Ota meihin yhteyttä   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 04.04.2012, 08:43 VS: Hallintotieteellinen TRE   #3
huitrumpsis
Juurikin näin. Luin kyllä koulutusuudistuksesta itse utan sivuilta, mutta selitin ehkä vähän tönkösti. Heh. Olkoon, onneksi tuli selvennys :--)
Vanha 10.05.2012, 18:51 VS: Hallintotieteellinen TRE   #4
number28
Olette varmasti tehneet hyvän valinnan, kun olette hakeneet Tampereen yliopistoon hallintotieteitä opiskelemaan. Itse olen nyt ensimmäisen vuoden opiskellut ja neljä olisi vielä jäljellä. Muutin Tampereelle toiselta paikkakunnalta ja voin kyllä sanoa, että Tampere on todella mainio kaupunki pienenkin kunnan jälkeen, juuri sopivan kokoinen. Tampereen yliopistossa saa laadukasta opetusta, jossa myös ensi vuonna siirrytään oppimisperusteista järjestelmään, jolloin vanhan kurssin tietoja käytetään seuraavalla kurssilla, jolloin päällekkäisyyksiä ei pitäisi kovinkaan paljon tulla.

Tutkintouudistus on varmasti hyvä homma, koska nyt teillä uusilla fukseilla on mahdollisuus ensin kartoittaa kaikki kandidaattisuunnat ja sitten vasta tehdä päätös, että mikä suunta kiinnostaa. Pelkän Governancen perusteella se on aika haastavaa ennen ollut, koska joissakin pääaineissa osa käsitellyistä aiheista on hieman erilaisia ollut kuin olen kuvitellut, mutta kaikki ovat varmasti olleet hyödyllisiä kursseja ja kasvattaneet tulevaa ammattitaitoani.

Pääsykokeita ei tarvitse jännätä, kunhan vain yritätte omaksua Governancen tärkeimmät punaiset langat ja tottahan toki vanhoja valintakokeita kannattaa yliopiston sivuilta katsella, jotta tiedätte, että mitkä ovat olleet ennen tärkeimpiä painotuksia. Ensimmäistä vuottanne yliopistossa ette tule unohtamaan, joten nyt vain panostamaan loppurutistukseen. Tsemppiä teille jokaiselle valintakokeeseen!
Vanha 16.05.2012, 15:18 VS: Hallintotieteellinen TRE   #5
Jonsi-
Oi, onko teille Governance pääsykoekirjana? Olen totaalisen kateellinen, se on ihana kirja, jota olen lukenut yhteen tenttiin ihan liekeissä.
Vanha 16.05.2012, 22:36 VS: Hallintotieteellinen TRE   #6
tux
Lainaus:
Jonsi- kirjoitti: Näytä viesti
Oi, onko teille Governance pääsykoekirjana? Olen totaalisen kateellinen, se on ihana kirja, jota olen lukenut yhteen tenttiin ihan liekeissä.
Governance on edelleen pääsykoekirjana.
Vanha 06.06.2012, 09:48 VS: Hallintotieteellinen TRE   #7
huitrumpsis
Joo, Governance oli pääsykoekirjana. Kiinnostava kirja kyllä, mutta oisin ehkä voinut lukea vähän enemmän... Sain vaan kaks artikkelia kunnolla luettua, muuten vaan luin läpi... Hauskaa tosin oli, että aineistossa ollut Ranta-Tampellan tunneliprojekti on itselleni hyvinkin tuttu nykyisten opintojen kautta. Koe oli tosi hyvä musta, vaikka itellä menikin nää oikein-väärin -vastaukset lottoamiseksi monelta osin. Mut oonpahan nähnyt kokeen, niin ens vuonna tiedän mitä odottaa :-) Ellei sitten ole moukan tuuria, mitä epäilen!

Onko täällä ketään kokeissa olleita?
Vastaa viestiin

Keskustelun työkalut
Näyttövalinnat

Viestien lähetyksen säännöt
Et voi luoda uusia keskusteluja.
Et voi vastata.
Et voi lähettää liitteitä.
Et voi muokata viestejäsi.

BB code on Päällä
Hymiöt ovat Päällä