yle.fi keskustelut
Etsi keskusteluista

vbphrase[tag_search]
Tarkennettu haku     Ohjeet     Säännöt
  yle.fi keskustelut > Abitreenit > Pääsykokeet
Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Vastaa viestiin
Kaikki viestit tässä ketjussa: Toimintaterapia, AMK Keskustelun työkalut
Vanha 30.05.2012, 21:17 VS: Toimintaterapia, AMK   #11
maammelo
Lainaus:
ninth kirjoitti: Näytä viesti
Jeii! <: Mulla Oulu on tosiaan ykkösenä. Savoniaan alustavia pisteitä oli 28. Entä itselläsi? :-) Ja muuten, ootko törmännyt niihin lukuihin että kuinka monta Savoniaan haki viime vuonna? (Oamkin määrät löysin, 240 haki, 26 pääsi. Kuulostaa vähän karulta vaikka tietenkään kaikki ei edes päässeet/menneet pääsykokeisiin.)
Mulla oli Savoniaan 32, 27+5. Viime vuonna Savoniassa ei alkanu toimintaterapian koulutusohjelmaa, vaan viimeks vuonna 2010.. Aina joka toinen vuosi. Ja enpä kyllä muista nyt niitä hakijamääriä vaikka ne joskus löysin! Muistaakseni ainakin ensisijaisia hakijoita oli enemmän kuin nyt, kun nyt 1. sijaisia oli n.140..
Ota meihin yhteyttä   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 31.05.2012, 12:50 VS: Toimintaterapia, AMK   #12
ninth
Lainaus:
maammelo kirjoitti: Näytä viesti
Mulla oli Savoniaan 32, 27+5. Viime vuonna Savoniassa ei alkanu toimintaterapian koulutusohjelmaa, vaan viimeks vuonna 2010.. Aina joka toinen vuosi. Ja enpä kyllä muista nyt niitä hakijamääriä vaikka ne joskus löysin! Muistaakseni ainakin ensisijaisia hakijoita oli enemmän kuin nyt, kun nyt 1. sijaisia oli n.140..
Ai niin! Ja siis joko tämänvuotisetkin hakijamäärät on nähtävissä? Mä oon näköjään vähän pihalla. :----D
Vanha 31.05.2012, 20:24 VS: Toimintaterapia, AMK   #13
maammelo
Lainaus:
ninth kirjoitti: Näytä viesti
Ai niin! Ja siis joko tämänvuotisetkin hakijamäärät on nähtävissä? Mä oon näköjään vähän pihalla. :----D

Joo, ainakin mie olin näkevinäni ne tilastot jossain! Ja ton Savonian hakumäärän kysyin kyllä suoraan sieltä hakutoimistosta.
Vanha 01.06.2012, 08:20 VS: Toimintaterapia, AMK   #14
kivaaon
Turkuun oon menossa taas

En oikein kunnolla muista mitä kaikkea siinä kirjallisessa osiossa oli mutta ainaki se kesti kauan! Englannin ja ruotsin kielen taitoa ainaki testattii (muistaakseni aika vaikeita!), sitte oli jotain sellasia psykologisia kysymyksiä millä testattii motivaatiota ja luova tehtävä missä piti keksii tavaroille uusia käyttötarkotuksia. On näköjään kaikki kerinny unohtua ku ei muistu mieleen...
Vanha 04.06.2012, 11:26 VS: Toimintaterapia, AMK   #15
maammelo
Voi ei, huomenna on Kuopiossa valintakokeet... Eniten pelottaa se kirjallinen osio, kun siitä ei voi tietää mitä siellä on! Kuolen, jos siellä on jotakin matikkaa.

Nyt olis kiva saada vielä viime hetken vinkkejä koetokseen! Ole oma itsesi, jne jne..
Vanha 04.06.2012, 13:05 VS: Toimintaterapia, AMK   #16
ninth
Lainaus:
maammelo kirjoitti: Näytä viesti
Voi ei, huomenna on Kuopiossa valintakokeet... Eniten pelottaa se kirjallinen osio, kun siitä ei voi tietää mitä siellä on! Kuolen, jos siellä on jotakin matikkaa.
Toivottavasti ei, nimittäin mulla ei ole edes laskinta mukana. :---D Mua jännää eniten kyllä se haastattelu, nimittäin oon aika huono kertomaan itsestäni mitään suullisesti... Tai vastaamaan kysymykseen "mitä toimintaterapia on", kyllähän mä sen päässäni ymmärrän ja tiedän mutta se on hankala pukea sanoiksi. Ja tota "ole oma itsesi" mullekin toitotettiin useampaan otteeseen, lähden kattomaan että mihin se sitten riittää.
Vanha 04.06.2012, 14:30 VS: Toimintaterapia, AMK   #17
maammelo
Tuskinpa siellä mitään kovin vaativaa matikkaa on, kun ohjeissa sanottiin vain kynän ja kumin riittävän mukaan.. Ja joo, haastattelussa, varsinkin ryhmähaastattelussa, pelottaa että jään vaan tuppisuuksi kun kaikki muut laukoo kaikki "miun ajatukset" ennenku ite ehdin ees tajuta!
Vanha 05.06.2012, 16:12 VS: Toimintaterapia, AMK   #18
maammelo
Voi huhhuh mimmosta paahtamista oli pääsykokeet Savoniassa! Paperia tungettiin paperin perään ja tehtäviä riitti laidasta laitaan.. Oli aineistoa, essee, matikkaa, oppimista mittaavia tehtäviä, "tilannetaju"tehtäviä, palikkatestiä.. Vaikka sun mitä, ja kamala miten lyhyitä aikoja niihin tehtäviin annettiin! 3 tuntia kesti tämä osio.

Haastattelut meni varmaankin sitten ihan mukavasti. Nyt sit jännäillään heinäkuuhun asti.. huh.
Vanha 05.06.2012, 22:13 VS: Toimintaterapia, AMK   #19
ninth
Maammelo, say no more! Aika rankkaa oli kaikkine jonotteluineen ja just noi aikarajat, raah. Mutta olipahan useampia "mahdollisuuksia", Oamkin valintakoe on vaan yks ainoa haastattelu joten paineet onnistumiseen on suuret. D:

En kestä oottaa heinäkuuhun. :--(
Vanha 06.06.2012, 12:05 VS: Toimintaterapia, AMK   #20
maammelo
Joo, tuskanen kuukausi edessäpäin... Voikun vain pystyis unohtamaan ja nauttimaan lomasta!
Vastaa viestiin

Keskustelun työkalut
Näyttövalinnat

Viestien lähetyksen säännöt
Et voi luoda uusia keskusteluja.
Et voi vastata.
Et voi lähettää liitteitä.
Et voi muokata viestejäsi.

BB code on Päällä
Hymiöt ovat Päällä
[IMG] koodi on Päällä