yle.fi keskustelut
Etsi keskusteluista

vbphrase[tag_search]
Tarkennettu haku     Ohjeet     Säännöt
  yle.fi keskustelut > Kotikatu > Jaksokohtaiset keskustelut
Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Suljettu ketju
Kaikki viestit tässä ketjussa: Jakso 575: Kaikki muuttuu Keskustelun työkalut
Vanha 13.04.2012, 14:51 VS: Jakso 575: Kaikki muuttuu   #21
Odetsu

Käyttäjän Odetsu avatar
Perttiä estää ainakin tällä hetkellä hengitysputki ihan konkreettisesti...
Ota meihin yhteyttä  
Vanha 13.04.2012, 16:38 VS: Jakso 575: Kaikki muuttuu   #22
lia-inari
Lainaus:
kk_clarissa kirjoitti: Näytä viesti
Minä kykkä tarkoitin, että Laura on nykysiin kohtuullisen onnellinen, varsinkin lastensa seurassa. Mutta se ei vanhemmille riiitä.

Mikä ihme estää Perttiä ja Eevaa sanomasta Lauralle: "Ei sinä elä elämääsi meille vaan itsellesi ja lapsillesi. Mikä tekee sinut onnelliseksi?"
Laura näkee vanhempansa esteelliseksi omaan onneensa, tekivätpä nämä mitä tahansa. Eli hän "kuulee" Eevan ajatukset ja tulkitsee ne mielensä mukaan. Vaikka Eeva sanoisi mitä, Laura kääntää ne negatiiviseksi itselleen.
Eli kyllä Laura on murkkumainen, aikuinen ihminen jättäisi Eevan väheksynnät omaan arvoonsa, ei edes huomaisi niitä.
Ota meihin yhteyttä  
Vanha 13.04.2012, 17:18 VS: Jakso 575: Kaikki muuttuu   #23
Xsarabee

Käyttäjän Xsarabee avatar
Lainaus:
kk_carmen kirjoitti: Näytä viesti
Se Pertin onnettomuus oli jotenkin oudosti toteutettu. Täällä taisi joku jo sanoakin, että ei siinä ollut mitään kiireen tuntua eikä paniikkia. Olen monta kertaa kehunut Kotikadun yksittäisiä kohtauksia, mutta tämä näinkin ratkaiseva ja järkyttävä kohtaus ei ollut onnistunut. Jotenkin muuten se olisi pitänyt toteuttaa, en nyt rupea tässä neuvomaan, että miten. Sen nyt sanon, että kuvauskulmat olisi voinut miettiä toisin. Nyt Pertti makasi mahallaan kuin tuulessa kaatunut variksenpelätin pellon laidassa. "Ilmakuvat" olisi voinut jättää kokonaan pois niin kohtauksesta olisi tullut intensiivisempi. Kamerat lähemmäksi. Eevan reagointi ei ollut aitoa, ei vaikka olisi ollut shokissa. Tämä ei järkyttänyt minua yhtään. Ei yhtään, vaikka meidän Perdelle sattui näin kamala asia. Toivottavasti jatko on paremmin tehty.

Missä Pilkaman Antti.
Samaa mieltä täysin tästä kuin Carmen, ihan turhaan etukäteen hypetetty kohtaus.

Pitäisi tekijöiden lähteä tutkimaan amerikkalaista mallia siitä, miten auton alle jäämisestä saadaan koskettavaa draamaa (okei, saippualla silattua, myönnetään). Tarkoitan tietysti kun Dallasissa sekopää sisarpuoli-Katherine aikoi tappaa Pamelan, mutta Bobbypa tuli ja tyrkkäsi Pamin turvaan, mutta jäi itse alle. En tarkoita nyt itse yliajoa, se oli suurella rahalla ja ajalla tehty (mutta Pam ehti hakea pois lentäneen valkoisen kenkänsä takaisin jalkaan, ehe ehe), vaan Victoria Principalin hätää Pamelana Bobbyn kohtalosta. Se oli hienoa näyttelijätyötä, se neuvottomuus ja shokkitila tulevat kyllä katsojallekin taatusti selväksi. Siinä ei haaleiltu Eevan tapaan, Eeva ei edes polvistunut Pertin viereen, yrittänyt selvittää, miten kävi, hengittääkö mies vielä. Ei huutanut ambulanssia, ei huutanut yhtään mitään. Joo, ihmisillä on monta tapaa kohdata shokeeraava tilanne, mutta kun itse on paikalla tuollaisessa tilanteessa, en usko, että meistä monestakaan olisi vain seisomaan toljottamaan tutun ja rakkaan ihmisen jouduttua Pertin kohtaamaan vaaratilanteeseen. Vai miten on?

Jaa niin, tässä tämä mainitsemani Bobbyn yliajo, n. minuutti videopätkän alun jälkeen. Vähänkö on erilainen meininki kuin eilen Kotikadulla.

http://www.youtube.com/watch?v=vM3UT5hFMiA

Muusta jaksopuolikkaan sisällöstä sen verran, että Julia-juttu on täysin tarpeeton. Jos nyt piti Ristolle nainen vielä sarjan loppuun tuoda, olisi nyt edes onnellinen loppu edessä, mutta piti tälläkin nyt olla joku lover-boy siellä Valko-Venäjällä. Ristoa sitten vissiin tarvitaan sen hepun kuskaamiseen Suomeen, vai? Hoh hoijaa.

Krisse oli erittäin epätervetullut lisä jaksoon, mutta saatiin nyt sen avulla Laura ja Eeva välirikkoon. Ja sitten Pertin sairaalapetin vieressä nyyhkytetään välit taas kuntoon, vai? Hmm, joo.

Antin voinnista minäkin olen huolissani. Enemmän kuin Pertin, sen myönnän, mikä johtuu osittain myös ärsyttävän kököstä kolaritoteutuksesta. Muinaisen Idols-tuomarin sanoin: ei koskettanut minua.
Ota meihin yhteyttä  
Vanha 13.04.2012, 17:24 VS: Jakso 575: Kaikki muuttuu   #24
Xsarabee

Käyttäjän Xsarabee avatar
Lainaus:
Odetsu kirjoitti: Näytä viesti
Hertta on lehmän nimi...voi lapsi-parkaa.
Hertta Hilja Matilda...

Minulle tuottaa suurta hupia lukea viikonvaihteen Turun Sanomista kastettujen lapsien nimiä. Kas kun nämä vanhemmat luulevat, että vuoden 2012 sijasta onkin 1912.
Ota meihin yhteyttä  
Vanha 13.04.2012, 17:50 VS: Jakso 575: Kaikki muuttuu   #25
lia-inari
Julia-juoni on kamala, mokomakin Parittaja-Hannes, eikö hän olisi löytänyt Lapista muitakin kuin hammaspuoliporomiehiä. Muoniosta rajan yli Pajalaan ja poikamiehiä olisi ollut jonossa... Taas Ristoparkaa käytetään hyväksi, en tykkää

Minun draamataiteelta vapaat silmäni ei nähnyt tuossa Pertin auton allejäämisessä mitään outoa, muuta kuin että päälleajaneessa autossa taisi kuski halvaantua kun ei rynnännyt heti paikalle. Mutta tästä nyt saatiin Mäkkäreille murehtimista. No joo...
Ota meihin yhteyttä  
Vanha 13.04.2012, 18:25 VS: Jakso 575: Kaikki muuttuu   #26
raspi
Minä myös petyin totaalisesti Hannekseen, minkä ihmeen takia juuri Riston pitää mennä mokoman venakon kanssa lumeliittoon. Ristokin olisi voinut sanoa jyrkän ei, mutta kun on niin kiltti hissukka, ei ilennyt.
Jokainenhan sen näkee, että Ristolle on Laura erittäin tärkeä henkilö ja Lauran lapset.Olen odottanut, että Laura ottaisi Ristosta miehen itselleen, se varmaan sopisi Jarkollekin.
Ota meihin yhteyttä  
Vanha 13.04.2012, 20:47 VS: Jakso 575: Kaikki muuttuu   #27
kk_clarissa
Olipa hyvin kirjallista nämä lasten puheet Pertin vuoteen äärellä. Ei näytä tekijöillä olevan kokemusta aiheesta. Ei Suomi ole Amerikka!

Karinpa nyt aivan höpsö oli. "Piristi" Ninniä Maurin hääkuvilla sen sijaan että olisi antanut Ninnin olla ja tarpeen mukaan kuunnellut,

Mitään vihamielisyyttä Mäkimaiden ja Luotoloiden kesken ei onnettomuudesta voi syntyä, sillä sehän oli täysin Pertin syy. Miksi poliisitkaan eivät kiinnittäneet huomiota siihen, että Pertti ilmestyi pysäköityjen autoje välistä yllättäen kadulle. Ei siinä voinut tehdä mitään.

Maija vaan on yhtä itsekäs kuin ennenkin. Yhtään hän ei ajatellut kirjan vaikutusta Pertin asianajanjan maineeseen saati, miltä Elsin omaisista tuntuu. Miksi ei julkaista romaania fiktiona? Asia kai siinä on tärkeätä.

Syytettä saati tuomiota ei taida kuitenkaan tulla, koska kyseessä ei ole armomurha vaan itsemurha, jjoka ei ole rikos. Hanna voi asian todistaa.
Ota meihin yhteyttä  
Vanha 13.04.2012, 21:01 VS: Jakso 575: Kaikki muuttuu   #28
Odetsu

Käyttäjän Odetsu avatar
Okei, kyllä minä nyt jo ymmärrän, että näyttelijöitäkin itketti. Otan takaisin pahat puheeni, vaikka tuo Carmenin luonnehdinta naamalleen kaatuneesta variksenpelättimestä onkin oivallinen.

Tulihan se sieltä, rakkaudentunnustus. Enemmän olisi kyllä vanha mäkkäristi kaivannut, paljon, paljon enemmän, mutta kuka ties sitten syksyllä (tai mieluiten jo ensi viikolla, että jää hyvä mieli). Mirjaan sitä vain jotenkin samaistuu ja Inka veti kyllä hyvin. Martti oli jakson toinen valopilkku.

Ja onhan siinä kaikesta huolimatta jotakin ikiaikaista, että suurista seikkailuista maailmalla palataan äidin turvalliseen kainaloon nukkumaan.
Ota meihin yhteyttä  
Vanha 13.04.2012, 21:55 VS: Jakso 575: Kaikki muuttuu   #29
kk_VH
Minua ihmetytti, että paikalle tuli kaksi ambulanssia, vaikka loukkaantuneita oli vain yksi. Mukavampi olisi ollut myös jos katsojia ei olisi "varoitettu" etukäteen, vaan onnettomuus olisi tullut yllättäen.

Se että autoa ajoi Ninni tekee tästä sinänsä vakavasta tapahtumasta vähän komediaa.
Ota meihin yhteyttä  
Vanha 13.04.2012, 21:58 VS: Jakso 575: Kaikki muuttuu   #30
kk_VH
Lainaus:
Xsarabee kirjoitti: Näytä viesti
Jaa niin, tässä tämä mainitsemani Bobbyn yliajo, n. minuutti videopätkän alun jälkeen. Vähänkö on erilainen meininki kuin eilen Kotikadulla.

http://www.youtube.com/watch?v=vM3UT5hFMiA
Juu, komea ilmalento. Mitenkähän tuollainen ylipäätään saadaan kuvattua? Ehkä täällä Suomessa ei vaan osata stunt-temppuja Amerikan malliin.
Ota meihin yhteyttä  
Suljettu ketju

Keskustelun työkalut
Näyttövalinnat

Viestien lähetyksen säännöt
Et voi luoda uusia keskusteluja.
Et voi vastata.
Et voi lähettää liitteitä.
Et voi muokata viestejäsi.

BB code on Päällä
Hymiöt ovat Päällä
[IMG] koodi on Päällä