Lainaus:
kk_carmen kirjoitti:
Se Pertin onnettomuus oli jotenkin oudosti toteutettu. Täällä taisi joku jo sanoakin, että ei siinä ollut mitään kiireen tuntua eikä paniikkia. Olen monta kertaa kehunut Kotikadun yksittäisiä kohtauksia, mutta tämä näinkin ratkaiseva ja järkyttävä kohtaus ei ollut onnistunut. Jotenkin muuten se olisi pitänyt toteuttaa, en nyt rupea tässä neuvomaan, että miten. Sen nyt sanon, että kuvauskulmat olisi voinut miettiä toisin. Nyt Pertti makasi mahallaan kuin tuulessa kaatunut variksenpelätin pellon laidassa. "Ilmakuvat" olisi voinut jättää kokonaan pois niin kohtauksesta olisi tullut intensiivisempi. Kamerat lähemmäksi. Eevan reagointi ei ollut aitoa, ei vaikka olisi ollut shokissa. Tämä ei järkyttänyt minua yhtään. Ei yhtään, vaikka meidän Perdelle sattui näin kamala asia. Toivottavasti jatko on paremmin tehty.
Missä Pilkaman Antti. 
|
Samaa mieltä täysin tästä kuin Carmen, ihan turhaan etukäteen hypetetty kohtaus.
Pitäisi tekijöiden lähteä tutkimaan amerikkalaista mallia siitä, miten auton alle jäämisestä saadaan koskettavaa draamaa (okei, saippualla silattua, myönnetään). Tarkoitan tietysti kun Dallasissa sekopää sisarpuoli-Katherine aikoi tappaa Pamelan, mutta Bobbypa tuli ja tyrkkäsi Pamin turvaan, mutta jäi itse alle. En tarkoita nyt itse yliajoa, se oli suurella rahalla ja ajalla tehty (mutta Pam ehti hakea pois lentäneen valkoisen kenkänsä takaisin jalkaan, ehe ehe), vaan Victoria Principalin hätää Pamelana Bobbyn kohtalosta. Se oli hienoa näyttelijätyötä, se neuvottomuus ja shokkitila tulevat kyllä katsojallekin taatusti selväksi. Siinä ei haaleiltu Eevan tapaan, Eeva ei edes polvistunut Pertin viereen, yrittänyt selvittää, miten kävi, hengittääkö mies vielä. Ei huutanut ambulanssia, ei huutanut
yhtään mitään. Joo, ihmisillä on monta tapaa kohdata shokeeraava tilanne, mutta kun itse on paikalla tuollaisessa tilanteessa, en usko, että meistä monestakaan olisi vain seisomaan toljottamaan tutun ja rakkaan ihmisen jouduttua Pertin kohtaamaan vaaratilanteeseen. Vai miten on?
Jaa niin, tässä tämä mainitsemani Bobbyn yliajo, n. minuutti videopätkän alun jälkeen. Vähänkö on erilainen meininki kuin eilen Kotikadulla.
http://www.youtube.com/watch?v=vM3UT5hFMiA
Muusta jaksopuolikkaan sisällöstä sen verran, että Julia-juttu on täysin tarpeeton. Jos nyt piti Ristolle nainen vielä sarjan loppuun tuoda, olisi nyt edes onnellinen loppu edessä, mutta piti tälläkin nyt olla joku lover-boy siellä Valko-Venäjällä.

Ristoa sitten vissiin tarvitaan sen hepun kuskaamiseen Suomeen, vai? Hoh hoijaa.
Krisse oli erittäin epätervetullut lisä jaksoon, mutta saatiin nyt sen avulla Laura ja Eeva välirikkoon. Ja sitten Pertin sairaalapetin vieressä nyyhkytetään välit taas kuntoon, vai? Hmm, joo.
Antin voinnista minäkin olen huolissani. Enemmän kuin Pertin, sen myönnän, mikä johtuu osittain myös ärsyttävän kököstä kolaritoteutuksesta. Muinaisen Idols-tuomarin sanoin: ei koskettanut minua.