yle.fi keskustelut
Etsi keskusteluista

vbphrase[tag_search]
Tarkennettu haku     Ohjeet     Säännöt
  yle.fi keskustelut > Abitreenit > Pääsykokeet
Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Vastaa viestiin
Kaikki viestit tässä ketjussa: Tradenomi AMK Keskustelun työkalut
Vanha 05.06.2012, 15:13 VS: Tradenomi AMK   #11
veera-s
Lainaus:
leivanpaahdi kirjoitti: Näytä viesti
Ja siis ton keskiarvo-kohdan alla olevat pisteet on siis keskiarvosta tulevat pisteet vai..? ja täällä ollaan hakemassa Lahteen ja Mikkeliin
Ota meihin yhteyttä   Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 05.06.2012, 16:13 VS: Tradenomi AMK   #12
leivanpaahdi
Lainaus:
veera-s kirjoitti: Näytä viesti
Ja siis ton keskiarvo-kohdan alla olevat pisteet on siis keskiarvosta tulevat pisteet vai..? ja täällä ollaan hakemassa Lahteen ja Mikkeliin
Nii ainaki minun käsittääkseni x))
Huomenna on pääsekoe! Ainaki Oulussa, mites teillä? :P
Musta tuntuu että vaikka oon lukenu kummatki aineistot vaan kaks kertaa läpi, nii suomenkielisen osaan varmaan ihan suht hyvin.. eri asia sitte tuo enkku.. Kirjottelin noista muistiinpanoja vaa eipä oo paljoo apua!
Ja hei, mitä meinaatte sanoa mahdollisessa haastattelussa? :P
Vanha 05.06.2012, 17:41 VS: Tradenomi AMK   #13
veera-s
Mulla kans huomenna! Onneks vasta 12 on kirjallinen ja haastattelukin iltapäivällä, ei tuu ihan tappopäivää mä oon lukenu kyl tosi monta kertaa aineistot ja tehny muistiinpanot ja lukenu neki, aikas luottavaisin mielin siis just aloin viel kerran lukee enkunkielistä, se kun on vähän huonommin hallinnassa ku suomenkielinen.

No riippuu tietty mitä ne kysyy. Oon varautunut niihin perinteisiin, miks haluun opiskelemaan liiketaloutta ja mitä odotan siltä alalta yms. Missä näen itteni viiden vuoden päästä jne. Oon yrittänyt miettiä vähän jotai erilaisempia vastauksia noihin kysymyksiin, kuin mitä yleensä heti ekana pälkähtäis mieleen Sit on tietty sekin mahis et ne haastattelee englanniks tai ruotsiks, auts näin oli kaverille käynyt, kaikilla kolmella kielellä olivat haastatelleet. Englanti ei niinkään ahista, mut ruotsi! Emmä muista siitä mitään x)

Lohdutti kyllä vähän kun katselin noita Mikkelin pisterajoja, alimmat sisään päässeet pisteet on ollu keväällä 2011 53

Tsemppiä vaan teille, katsellaan sit heinäkuussa miten meille käy!
Ota meihin yhteyttä  
veera-s on viimeksi muokannut viestiä 05.06.2012 17:53.
Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 05.06.2012, 20:20 VS: Tradenomi AMK   #14
leivanpaahdi
Lainaus:
Mulla kans huomenna! Onneks vasta 12 on kirjallinen ja haastattelukin iltapäivällä, ei tuu ihan tappopäivää mä oon lukenu kyl tosi monta kertaa aineistot ja tehny muistiinpanot ja lukenu neki, aikas luottavaisin mielin siis just aloin viel kerran lukee enkunkielistä, se kun on vähän huonommin hallinnassa ku suomenkielinen.

No riippuu tietty mitä ne kysyy. Oon varautunut niihin perinteisiin, miks haluun opiskelemaan liiketaloutta ja mitä odotan siltä alalta yms. Missä näen itteni viiden vuoden päästä jne. Oon yrittänyt miettiä vähän jotai erilaisempia vastauksia noihin kysymyksiin, kuin mitä yleensä heti ekana pälkähtäis mieleen Sit on tietty sekin mahis et ne haastattelee englanniks tai ruotsiks, auts näin oli kaverille käynyt, kaikilla kolmella kielellä olivat haastatelleet. Englanti ei niinkään ahista, mut ruotsi! Emmä muista siitä mitään x)

Lohdutti kyllä vähän kun katselin noita Mikkelin pisterajoja, alimmat sisään päässeet pisteet on ollu keväällä 2011 53

Tsemppiä vaan teille, katsellaan sit heinäkuussa miten meille käy!
Täällä kans onneksi vasta 12.00.!
Voi apua, toivottavasti haastattelisivat ihan vaan suomeksi! Ruotsi ei niinkää haittais ku hain myös opiskelemaan ruotsin kieltä yliopistoon, mutta voi olla että haastattelussa sitä kuitenki jäätyis.. ja ei enkkua oikeesti, toivottavasti ei! Suomenkielinen koulutusohjelmahan tää on, perhana ;D
Harmittaa kyllä hieman ku jäi lukeminen itellä vähän niukaksi..
Vanha 05.06.2012, 20:28 VS: Tradenomi AMK   #15
leivanpaahdi
Ootteko opetellu mitään tarkkoja lukuja? Tai nippelitietoa?
Tai siis vaikka tosta englanninkielisestä jotain että
"Finland’s GDP reduced by 10% and the unemployment rate rose
to 17% during the first years of the 1990‘s."?

PS. Mitä tuo MDG tarkottaa?
Ota meihin yhteyttä  
leivanpaahdi on viimeksi muokannut viestiä 05.06.2012 20:33.
Vastaa lainauksen kanssa
Vanha 06.06.2012, 14:27 VS: Tradenomi AMK   #16
hannaxx
Noh, minkäslaiset fiilikset kokeesta?

Suoraan sanottuna, mä tiedän jo etten tuu sisään pääsemään. Onkos muuten kaikilla sama koe? Meidän piti kirjoitella ainetta siitä enkun tekstistä ja mä kyllä unohdin ihan kokonaan,että mitä siinä puhuttiin, joten se 10p meni siinä.

Ja ne matikat, kaikenmaailman hyppynarut ja pallot vilisi silmissä ja näin vaan ku porukkaa lampsi pihalle ku mä siellä vielä istuskelin.

Tuleekos muuten kaikille kirje kotiin heinäkuussa, siis vaikka ei sisään pääsiskään? Pisteet ois silti kiva tietää.

Yllättysin kyllä,että sitä enkun teksiä painotettiin iha hirmusti. Noh, seuraavalla kerralla osaan olla sit viisaampi
Vanha 06.06.2012, 18:17 VS: Tradenomi AMK   #17
leivanpaahdi
Lainaus:
hannaxx kirjoitti: Näytä viesti
Noh, minkäslaiset fiilikset kokeesta?

Suoraan sanottuna, mä tiedän jo etten tuu sisään pääsemään. Onkos muuten kaikilla sama koe? Meidän piti kirjoitella ainetta siitä enkun tekstistä ja mä kyllä unohdin ihan kokonaan,että mitä siinä puhuttiin, joten se 10p meni siinä.

Ja ne matikat, kaikenmaailman hyppynarut ja pallot vilisi silmissä ja näin vaan ku porukkaa lampsi pihalle ku mä siellä vielä istuskelin.

Tuleekos muuten kaikille kirje kotiin heinäkuussa, siis vaikka ei sisään pääsiskään? Pisteet ois silti kiva tietää.

Yllättysin kyllä,että sitä enkun teksiä painotettiin iha hirmusti. Noh, seuraavalla kerralla osaan olla sit viisaampi
Joo on kaikilla tietääkseni sama koe, ei hyvänen aika.. matemaattista ja loogista ajattelukykyä vaativat tehtävät meni mulla varman kaikki väärin DD Aattelin ne tietysti kaikkein yksinkertaisimmalla (=väärällä) tavalla..

Nyt jälkiviisaana ku soitin kaverille niin voin sanoa, että se pallotehtävä ois voinu kuulemma jollain funktiohommelilla laskea.. mistä sen ois voinu tietää jätin ainaki kaks matikan tehtävää kokonaan vastaamatta.

Mihin paikkakunnalle hannaxx hait?

Luulen, että ne muut oikein/väärin-kysymykset meni mulla ihan suhteellisen hyvin. Enkkutekstistä en paljoo ymmärtäny ku kokeeseen luin, ja sepustin aineeseen vaan jotain itsensäänselviä juttuja ja toistelin itseäni, opiskelupaikkaa tuskin liiketalouden parista ainakaan tulee. :F
Vanha 06.06.2012, 21:15 VS: Tradenomi AMK   #18
hannaxx
turkuun hain...

Mäkin toistelin aika paljon itseäni siinä aineessa.
Vanha 07.06.2012, 06:39 VS: Tradenomi AMK   #19
veera-s
meillä oli lahdessa molemmista teksteistä oikein-väärin väittämät, onneks ei kyl ollu kovin hyvin hallinnassa se englannin kielinen. Molempiin jäi pari tyhjää, ku en uskaltanu alkaa veikkailee jos ei ollu minkäänlaista hajua ku en sit halunnu et menis miinuspisteitä :l matikkatehtävät ei ollu niin vaikeita ku luulin mut ei ne kyl helppojakaan ollu yhtälöä en edes yrittäny ratkaista
Vanha 07.06.2012, 16:05 VS: Tradenomi AMK   #20
leivanpaahdi
Lainaus:
meillä oli lahdessa molemmista teksteistä oikein-väärin väittämät, onneks ei kyl ollu kovin hyvin hallinnassa se englannin kielinen. Molempiin jäi pari tyhjää, ku en uskaltanu alkaa veikkailee jos ei ollu minkäänlaista hajua ku en sit halunnu et menis miinuspisteitä :l matikkatehtävät ei ollu niin vaikeita ku luulin mut ei ne kyl helppojakaan ollu yhtälöä en edes yrittäny ratkaista
Meillä samanlai :P
Mulla jäi kans kumpaanki muutama tyhjä, ei ollu esimerkiksi mitään hajua, pitikö se joku osakepääomahommeli olla 25 000 euroa x)

Mua harmittaa että oon niin surkea matikassa. 1,5 vuotta ainaki siitä ku viimeksi oon opiskellu matikkaa, lyhyen matikan pakolliset kurssit..
Ois pitäny kerrata pääsykokeita varten just ees perus yhtälö- ja funktiokaavat, tänäänkin oisin yhdessä pääsykokeessani niitä tarvinnu. :<
Vastaa viestiin

Keskustelun työkalut
Näyttövalinnat

Viestien lähetyksen säännöt
Et voi luoda uusia keskusteluja.
Et voi vastata.
Et voi lähettää liitteitä.
Et voi muokata viestejäsi.

BB code on Päällä
Hymiöt ovat Päällä
[IMG] koodi on Päällä